Σε Διεθνή Διαιτησία οδηγείται πιθανότατα η διαφορά Τουρκίας Ισραήλ για τα Heron
Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχου του τουρκικού Υπουργείο Άμυνας, η Τουρκία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να απευθυνθεί σε Διεθνή Διαιτησία για την μη επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζουν τα ισραηλινής κατασκευής UAV Heron.
Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχου του τουρκικού Υπουργείο Άμυνας, η Τουρκία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να απευθυνθεί σε Διεθνή Διαιτησία για την μη επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζουν τα ισραηλινής κατασκευής UAV Heron.
Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχου του τουρκικού Υπουργείο Άμυνας, η Τουρκία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να απευθυνθεί σε Διεθνή Διαιτησία για την μη επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζουν τα ισραηλινής κατασκευής UAV Heron.
Όπως είναι γνωστό πριν από μερικές εδβομάδες, η τουρκική κυβέρνηση έδωσε προθεσμία 50 ημερών στην ισραηλινή εταιρεία που κατασκευάζει τα UAV, για να επιλύσει τα προβλήματα που παρουσιάζει το αερόχημα.
Οι ισραηλινοί από την πλευρά τους ισχυρίζονται ότι το βασικότερο πρόβλημα του Heron, είναι το μεγάλο βάρος του συστήματος AselFlir 300T της εταιρείας Aselsan. Το συγκεκριμένο σύστημα τοποθετήθηκε στο Heron αντί του ισραηλινού αντίστοιχου συστήματος, κατόπιν απαίτησης της τουρκικής Γραμματείας Πολεμικής Βιομηχανίας για την όσο το δυνατό μεγαλύτερη ενσωμάτωση τουρκικών υποσυστημάτων στο αερόχημα.
Το πρόγραμμα των UAV Heron ξεκίνησε το 2005 και αφορούσε την αγορά 10 συστημάτων συνολικής αξίας 183 εκατ ευρώ. Σύμφωνα με το αρχικό σχεδιασμό του προγράμματος το σύνολο των συστημάτων έπρεπε να έχει παραδοθεί μέχρι τον Μάιο του 2008. Τελικά η παράδοση έλαβε χώρα τον Οκτώβριο του 2009 και τα αεροχήματα χρησιμοποιηθήκαν στις επιχειρήσεις κατά του PKK.
Μετά την χρήση τους, οι Τούρκοι μηχανικοί διαπίστωσαν ότι τα συστήματα δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί στη συμφωνία αγοράς τους. Μεταξύ αυτών το Heron δεν κατάφερε να πετύχει την ταχύτητα που υπόσχονταν οι κατασκευαστές του, επιπρόσθετα τα αεροχήματα δεν μπορούσαν να φτάσουν στα 30.000 πόδια που ανέφεραν οι προδιαγραφές, αλλά στα 22.000 πόδια.
Δύο ακόμα προβλήματα που εντόπισαν οι Τούρκοι μηχανικοί ήταν, η μικρότερη αυτονομία του αεροχήματος, και αστοχία στο μηχανικό σύστημα ελέγχου του αεροχήματος κατά τη διάρκεια της προσγείωσης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr