Και ξαφνικά το Gripen απέκτησε και έκδοση μαχητικού αεροπλανοφόρων! Η σουηδική εταιρεία Saab με το αεροσκάφος JAS-39N Sea Gripen, δηλαδή την έκδοση του γνωστού μαχητικού για αποστολές από αεροπλανοφόρα, ανταποκρίθηκε στο αίτημα των ινδικών αρχών για προσφορά αριθμού μαχητικών αεροσκαφών που θα επιχειρούν από τα νέα αεροπλανοφόρα της χώρας! Σε πρώτη φάση η Ινδία έχει παραγγείλει και ήδη έχει ξεκινήσει να παραλαμβάνει, τα πρώτα από τα 16 αεροσκάφη Mig-29K που παρήγγειλε στη Ρωσία, ενώ σχεδιάζει να αγοράσει 30 ακόμα του ιδίου τύπου για να εξοπλίσει τα δύο αεροπλανοφόρα που πρόκειται να εντάξει στις τάξεις το ινδικό Ναυτικό μέχρι και το 2015. 

Και ξαφνικά το Gripen απέκτησε και έκδοση μαχητικού αεροπλανοφόρων! Η σουηδική εταιρεία Saab με το αεροσκάφος JAS-39N Sea Gripen, δηλαδή την έκδοση του γνωστού μαχητικού για αποστολές από αεροπλανοφόρα, ανταποκρίθηκε στο αίτημα των ινδικών αρχών για προσφορά αριθμού μαχητικών αεροσκαφών που θα επιχειρούν από τα νέα αεροπλανοφόρα της χώρας!

Σε πρώτη φάση η Ινδία έχει παραγγείλει και ήδη έχει ξεκινήσει να παραλαμβάνει, τα πρώτα από τα 16 αεροσκάφη Mig-29K που παρήγγειλε στη Ρωσία, ενώ σχεδιάζει να αγοράσει 30 ακόμα του ιδίου τύπου για να εξοπλίσει τα δύο αεροπλανοφόρα που πρόκειται να εντάξει στις τάξεις το ινδικό Ναυτικό μέχρι και το 2015. 

Το πρώτο αεροπλανοφόρο το INS Vikramaditya (πρώην ρωσικό αεροπλανοφόρο  Admiral Gorshkov), πρόκειται να παραδοθεί το 2012, ενώ το υπό κατασκευή αεροπλανοφόρο INS Vikrant θα παραδοθεί από τα ινδικά ναυπηγεία το 2015.

Συνολικά η Ινδία σχεδιάζει να αποκτήσει 3 αεροπλανοφόρα, εκτός του INS Vikramaditya, σε βάθος χρόνου (μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας) κάθε ένα από τα οποία θα μπορεί να μεταφέρει 30 αεροσκάφη και 10 ελικόπτερα. Από τα 30 αεροσκάφη τα 20 θα είναι μαχητικά (Mig-29K και ο νικητής του νέου διαγωνισμού μαχητικών) και τα υπόλοιπα 10 μία νέα ναυτική έκδοση του ινδικής σχεδίασης και ανάπτυξης αεροσκάφους Tejas Mk2. 

Ο νέος διαγωνισμός για την αγορά αεροσκαφών που θα επιχειρούν από τα δύο μελλοντικά αεροπλανοφόρα, αφορά την απόκτηση αεροσκαφών σχεδιασμένα να επιχειρούν από συμβατικά αεροπλανοφόρα με δυνατότητα βραχέως απογείωσης και προσγειώσεως μετά ανασχέσεως (STOBAR).

Η σουηδική πρόταση για το JAS-39N Sea Gripen, έχει τις ρίζες της στο πρόγραμμα της βραζιλιάνικης αεροπορίας. Το νέο αεροσκάφος βασισμένο ουσιαστικά στην έκδοση JAS-39 NG  αξιοποιεί τη δυνατότητα του αεροπλάνου να απογειώνεται και να προσγειώνεται από μικρούς σε μήκους διαδρόμους (800 μέτρα μήκος με 17 μέτρα πλάτος) χωρίς τη χρήση συρματόσχοινου ανάσχεσης, ενώ όπως δηλώνουν οι κατασκευαστές του το αεροπλάνο μπορεί να απογειωθεί από ένα αεροπλανοφόρο με μέγιστο βάρος απογείωσης 16,600 κιλά.

Το νέο αεροσκάφος ενσωματώνει βελτιώσεις στο υποπτερυγιακό μέρος του, στο ρηναίο σύστημα προσγείωσης, διαθέτει μεγαλύτερα ελαστικά, μεγαλύτερο σε μέγεθος γάντζο ανάσχεσης, αξιοποίηση ειδικών τεχνικών για τη μείωση της διάβρωσης, ενώ μπορεί να επιχειρεί σε συνθήκες θερμοκρασιών από +50 βαθμούς κελσίου, μέχρι και -50 βαθμούς κελσίου.

Αποτέλεσμα αυτών των βελτιώσεων είναι ένα αεροσκάφος με βάρος 8 τόνους κενού φορτίου και 16,5 τόνους με πλήρες φορτίο καυσίμων και οπλισμού. Η εμβέλεια του JAS-39N Sea Gripen φτάνει τα 1250 χλμ για ναυτικές επιθετικές αποστολές και τα 1400 χλμ για αποστολές αναχαίτισης. Η επιχειρησιακή ζωή του νέου αεροπλάνου θα είναι 8.000 ώρες πτήσης, ισομερώς μοιρασμένες μεταξύ επιχειρήσεων από χερσαίες βάσεις και αεροπλανοφόρα.

          

Η πρώτη παρουσίαση του αεροπλάνου στο ινδικό Ναυτικό από την Saab θα λάβει χώρα τον Ιανουάριο του 2010. 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

  

   

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ