Νέα αεροσκάφη AEW&C για την πακιστανική Αεροπορία
Η Αεροπορία του Πακιστάν ενέταξε και επίσημα το πρώτο αεροσκάφος Saab 2000 AEW&C εξοπλισμένων με ραντάρ Erieye, κατά τη διάρκεια επίσημης τελετής στην αεροπορική βάση Kamra στις 29 Δεκεμβρίου. Το αεροπλάνο είχε παραληφθεί μερικές μέρες νωρίτερα στις 8 Δεκεμβρίου, ενώ τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη της παραγγελίας θα παραληφθούν εντός του 2010.
Η Αεροπορία του Πακιστάν ενέταξε και επίσημα το πρώτο αεροσκάφος Saab 2000 AEW&C εξοπλισμένων με ραντάρ Erieye, κατά τη διάρκεια επίσημης τελετής στην αεροπορική βάση Kamra στις 29 Δεκεμβρίου. Το αεροπλάνο είχε παραληφθεί μερικές μέρες νωρίτερα στις 8 Δεκεμβρίου, ενώ τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη της παραγγελίας θα παραληφθούν εντός του 2010.
Η Αεροπορία του Πακιστάν ενέταξε και επίσημα το πρώτο αεροσκάφος Saab 2000 AEW&C εξοπλισμένων με ραντάρ Erieye, κατά τη διάρκεια επίσημης τελετής στην αεροπορική βάση Kamra στις 29 Δεκεμβρίου. Το αεροπλάνο είχε παραληφθεί μερικές μέρες νωρίτερα στις 8 Δεκεμβρίου, ενώ τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη της παραγγελίας θα παραληφθούν εντός του 2010.
Παράλληλα με την απόκτηση των τεσσάρων Saab 2000 AEW&C, η πακιστανική Αεροπορία βρίσκεται στην φάση απόκτησης τεσσάρων ακόμα αεροσκαφών ιπτάμενων ραντάρ τύπου KJ-2000 από την Κίνα. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιεί ως πλατφόρμα το αεροσκάφος Il-76 επί του οποίου έχει εγκατασταθεί κεραία τεχνολογίας AESA της κινεζικής εταιρείας Research Institute of Electronic Technology η οποία εδρεύει στην πόλη Nanjing.
Η διαμόρφωση του αεροπλάνου με την δισκοειδή κεραία τοποθετημένη στην ράχη ατράκτου θυμίζει έντονα το ρωσικό σύστημα A-50 Shmel AEW&C. Η κινεζική εταιρεία ισχυρίζεται ότι το ραντάρ που έχει αναπτύξει, είναι ανώτερο από το ρωσικό ραντάρ και το ραντάρ του αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης Phalcon που είχε προταθεί προς πώληση στην Κίνα από τις ισραηλινές εταιρείες ΙΑΙ και Elta Electronics Industries.
Κατά άλλες πληροφορίες το Πακιστάν έχει ήδη παραγγείλει από την Κίνα 4 ελικοφόρα αεροπλάνα KJ-200 AEW&C τα οποία αξιοποιούν ως πλατφόρμα το κινεζικό αεροσκάφος Y-8F-600. Το KJ-200 πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια της Κίνας να αναπτύξει σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης εγκατεστημένο σε διαφορετικό αεροσκάφος ενώ έχει χρησιμοποιηθεί μία εντελώς διαφορετική κεραία από αυτή με την οποία είναι εξοπλισμένο το KJ-2000. Η κεραία που είναι εγκατεστημένη στο KJ-200 έχει εκπληκτική εξωτερική ομοιότητα με την κεραία του συστήματος AESA Erieye της εταιρείας Ericsson.
Ο Αρχηγός της πακιστανικής Αεροπορίας Πτέραρχος Rao Qamar Suleman εκτιμά ότι αν οι διαπραγματεύσεις με την Κίνα προχωρήσουν κανονικά θα μπορούσαν να παραλάβουν το πρώτο KJ-2000 το 2011. Στο ίδιο «πακέτο» διαπραγματεύσεων με την Κίνα είναι και η αγορά αριθμού αεροσκαφών J-10.
Επισημαίνεται ότι την περίοδο αυτή η πακιστανική Αεροπορία παραλαμβάνει τα πρώτα εγχώριας κατασκευής ελαφρά μαχητικά αεροπλάνα JF-17. Το πρώτο επιχειρησιακό Σμήνος εξοπλισμένο με αυτά τα αεροπλάνα θα αναλάβει υπηρεσία τον ερχόμενο Ιούνιο, ενώ ένα μήνα αργότερα η πακιστανική Αεροπορία θα ξεκινήσει τις παραλαβές των 18 F-16C/D Block52.
Τέλος η πακιστανική Αεροπορία παρέλαβε πρόσφατα τα πρώτα δύο από τα τέσσερα ιπτάμενα τάνκερ που έχει παραγγείλει στην Ουκρανία τύπου Il-78.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr