Σύμφωνα με την εφημερίδα Folha de Sao Paulo της Βραζιλίας, η Αεροπορία της χώρας θα προτιμούσε το σουηδικό μαχητικό Gripen NG ως το νέο της αεροσκάφος. Στο δημοσίευμα δεν γίνεται βέβαια αναφορά στο πολιτικό μέρος της υπόθεσης, αφού με δηλώσεις τους κυβερνητικά στελέχη έχουν ταχθεί υπέρ της υποψηφιότητας του Rafale. Το δημοσίευμα βασίζεται σε μελέτη που διεξήγαγε η βραζιλιάνικη Αεροπορία μεταξύ των τριών υποψήφιων μαχητικών τα οποία συμμετέχουν στο διαγωνισμό αγοράς των 36 νέων μαχητικών αεροσκαφών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Folha de Sao Paulo της Βραζιλίας, η Αεροπορία της χώρας θα προτιμούσε το σουηδικό μαχητικό Gripen NG ως το νέο της αεροσκάφος. Στο δημοσίευμα δεν γίνεται βέβαια αναφορά στο πολιτικό μέρος της υπόθεσης, αφού με δηλώσεις τους κυβερνητικά στελέχη έχουν ταχθεί υπέρ της υποψηφιότητας του Rafale. Το δημοσίευμα βασίζεται σε μελέτη που διεξήγαγε η βραζιλιάνικη Αεροπορία μεταξύ των τριών υποψήφιων μαχητικών τα οποία συμμετέχουν στο διαγωνισμό αγοράς των 36 νέων μαχητικών αεροσκαφών.

Το συνολικό κόστος του προγράμματος ξεπερνά τα 4 δις. δολάρια και στο διαγωνισμό εκτός από το Gripen NG συμμετέχουν τα αεροσκάφη F-18 και Rafale. Εκτιμάται ότι την αρχική παραγγελία των 36 αεροσκαφών θα την ακολουθήσει μία νέα παραγγελία για άλλα 64 αεροσκάφη. 

Τον προηγούμενο χρόνο η κυβέρνηση της Βραζιλίας είχε ανακοινώσει ότι βρισκόταν στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με τη γαλλική εταιρεία για την αγορά του Rafale. Η αναφορά όμως της βραζιλιάνικης Αεροπορίας, αναφέρει ότι η σουηδική υποψηφιότητα είναι η καλύτερη μεταξύ των τριών στο σύνολο της.

Πιο συγκεκριμένα η σουηδική πρόταση, σύμφωνα με την βραζιλιανή Αεροπορία, είναι η πιο οικονομική από όλες τις άλλες, ενώ έχει και το χαμηλότερο κόστος χρήσης. Επιπρόσθετα η σουηδική εταιρία προτίθεται να μεταφέρει σημαντικό ποσοστό της τεχνολογίας κατασκευής του αεροπλάνου στην τοπική βιομηχανία.

Κατά την εφημερίδα, η αναφοράς της αεροπορίας επισημαίνει ότι το γαλλικό αεροπλάνο έχει ολοκληρώσει την ανάπτυξη του, ενώ το σουηδικό αεροπλάνο θα μπορούσε να εξελιχτεί περεταίρω με τη συμμετοχή και βραζιλιάνικων εταιρειών.  

Το γαλλικό υπουργείο Άμυνας απαντώντας στο δημοσίευμα, ανακοίνωσε ότι η αναφορά της αεροπορίας δεν έχει επίσημο χαρακτήρα και ότι δεν της έχει αποσταλεί για μελέτη, συμπληρώνοντας δε ότι τα δύο αεροσκάφη ανήκουν σε δύο διαφορετικές κατηγορίες και είναι μη συγκρίσιμα.  

Πάντως σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Άμυνας της Βραζιλίας Nelson Jobim, η απόφαση για την επιλογή του αεροσκάφους δεν πρόκειται να ληφθεί πριν από τον Απρίλιο του 2010 και αυτό διότι τον μήνα εκείνο ο νύν υπουργός πρόκειται να παρατηθεί για να θέσει υποψηφιότητα στις Εθνικές Εκλογές που θα πραγματοποιηθούν τον Οκτώβριο του 2010.

Τον προηγούμενο χρόνο ο Βραζιλιάνος Πρόεδρος είχε δηλώσει ότι η τελική απόφαση για την επιλογή του αεροπλάνου θα ληφθεί από αυτόν προσωπικά και ότι  στην απόφαση του θα προσμετρηθούν όχι μόνο τα επιχειρησιακά δεδομένα αλλά και πολιτικά και στρατηγικά.

 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ