Eurofighter σε τροχιά AESA

Το επόμενο βήμα του Eurofighter στην τροχιά ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA έγινε με την εγκατάσταση ενός βιομηχανικού πρωτοτύπου στο αεροσκάφος δοκιμών IPA5 για έλεγχο συμβατότητας προσαρμογής.To συγκεκριμένο αεροπλάνο θα είναι και αυτό που θα υποστηρίξει την διαδικασία δοκιμών και αξιολόγησης, που όμως δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν από τις αρχές του 2014.
Θα πρέπει βέβαια να υπενθυμίσουμε ότι το πρόγραμμα εξακολουθεί να αποτελεί πρωτοβουλία της βιομηχανικής κοινοπραξίας, καθώς καμιά από της χώρες που συμμετέχουν στο Eurofighter δεν έχει υπογράψει συμβόλαιο για την αγορά ραντάρ AESA. Η ύπαρξη όμως της σχετικής επιλογής θα ενισχύσει την προσπάθεια για εξαγωγές σε τρίτες χώρες και ελπίζεται επίσης ότι ίσως και κάποιοι από τους σημερινούς χρήστες του τύπου θα αποφασίσουν να αναβαθμίσουν μαχητικά τους. Το ραντάρ AESA, γνωστό και σαν Captor-E είναι εν μέρει συμβατό με την υποδομή του μηχανικής σάρωσης συστήματος Captor-M.
Χρειάστηκε η απώλεια του Ινδικού διαγωνισμού για να αποφασίσουν οι εταίροι της κοινοπραξίας την ανάπτυξη του AESA ραντάρ με δικά τους κονδύλια (και όχι του εκάστοτε υποψήφιου αγοραστή). Εάν ολοκληρωθούν οι δοκιμές προβλέπεται η εισαγωγή του συστήματος μετά το 2016, όταν δηλαδή τα F-35 θα συμπληρώνουν μερικά έτη επιχειρησιακής ετοιμότητας
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr