Η πιο μεγάλη στιγμή της ρωσικής Αεροπορίας: Η πρώτη πτήση του PAK-FA – φωτό, βίντεο (συνεχής ροή)
Μετά από αναμονή δύο δεκαετιών πριν δύο ώρες, ξημερώματα στην Ελλάδα, κοντά μεσημέρι όμως στο Κομσομόλσκ ον Αμούρ ήρθε η μεγάλη στιγμή της ρωσικής Αεροπορίας: Η πρώτη πτήση του νέου μαχητικού πέμπτης γενιάς PAK-FA. Σύμφωνα με δηλώσεις του Ρώσου πρωθυπουργού, η πρώτη παρτίδα μαχητικών πέμπτης γενιάς θα μπει σε υπηρεσία το 2013! Σύμφωνα με την NPO Saturn, το πρωτότυπο έφερε το νέο κινητήρα και όχι τον 117S! Ακόμα περισσότερα στοιχεία δόθηκαν στην δημοσιότητα...
Μετά από αναμονή δύο δεκαετιών πριν δύο ώρες, ξημερώματα στην Ελλάδα, κοντά μεσημέρι όμως στο Κομσομόλσκ ον Αμούρ ήρθε η μεγάλη στιγμή της ρωσικής Αεροπορίας: Η πρώτη πτήση του νέου μαχητικού πέμπτης γενιάς PAK-FA. Σύμφωνα με δηλώσεις του Ρώσου πρωθυπουργού, η πρώτη παρτίδα μαχητικών πέμπτης γενιάς θα μπει σε υπηρεσία το 2013! Σύμφωνα με την NPO Saturn, το πρωτότυπο έφερε το νέο κινητήρα και όχι τον 117S! Ακόμα περισσότερα στοιχεία δόθηκαν στην δημοσιότητα…
Ανανέωση, 5:
Ο Αλεξέι Φεοντόροφ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της United Aircraft Corporation, του κοινού εταιρικού σχήματος των ρωσικών αεροναυπηγικών βιομηχανιών, σε μήνυμά του συνεχάρη το σύνολο των ανθρώπων που συνετέλεσαν στην επιτυχία της πρώτης πτήσης του PAK-FA.
Στο μήνυμά του ανάφερε τα εξής: «Αγαπητοί συνάδελφοι, η πρώτη πτήση του πειραματικού πρωτότυπου του μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς που έλαβε χώρα στο εργοστασιακό αεροδρόμιο της KnAAPO είναι η απόδειξη ότι η ιστορία της παγκόσμιας αεροπορίας γράφεται σήμερα στην Ρωσία. Στο Κόμσομολσκ ον Αμούρ, την Μόσχα, το Νοβοσίμπιρσκ, το Ράιμπινσκ, την Ούφα, το Ρεμένσκογιε, το Ζουκόφσκι και άλλες εγκαταστάσεις όπου βρίσκονται τα εγχώρια σχεδιαστικά γραφεία και εργοστάσια, οι συνεργάτες τους και οι προμηθευτές τους.
Ξεκινώντας από την εποχή των Μιχαήλ Λομονόσωφ, Αλεξάντρ Μοζαΐσκυ και Νικολάι Ζουκόφσκι, που έβαλαν τα θεμέλια της αεροναυτικής σε αυτή τη χώρα, η Ρωσία βρίσκεται μέχρι σήμερα στην κορυφή της προόδου στις αεροναυτικές τεχνολογίες και στην ανάπτυξη ιπτάμενων οχημάτων.
Η πτήση αυτή με διάρκεια 47 λεπτών, ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στην ρωσική αεροναυπηγική για το υπόλοιπο του 21ου αιώνα και όπως ελπίζουμε ακόμα παραπέρα. Η επιτυχής έναρξη των πτητικών δοκιμών στο αεροσκάφος επόμενης γενιάς μας εμπνέει για νέα επιτεύγματα και αυξάνει την επιθυμία μας για δημιουργία.
Επιτρέψτε μου να συγχαρώ όλους του συμμετέχοντες στο πρόγραμμα του μαχητικού αεροσκάφους επόμενης γενιάς και όλους αυτούς που το υλοποιούν με την σκληρή δουλειά τους, την εμπειρία και την γνώση τους.
Ανανέωση 4:
Νέες δυνατότητες
Εφόσον πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση, πολλά νέα στοιχεία για το μαχητικό αποδεσμεύθηκαν πλέον για δημοσίευση. Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα στο κρατικό Ria Novosti, το σχεδιαστικό γραφείο της Sukhoi κέρδισε τον διαγωνισμό για την ανάπτυξη του PAK-FA τον Απρίλιο του 2002. Τελικά το πρωτότυπο πραγματοποιεί την πρώτη του πτήση 8 χρόνια μετά.
Το δε Ινστιτούτο Τεχνολογικής Σχεδίασης Τιχόμιροφ, το οποίο ήταν υπεύθυνο για την ανάπτυξη του νέου ραντάρ Irbis για το Su-35BM Flanker, εργάζεται για την ανάπτυξη ενός νέου ραντάρ για το T-50. Το νέο ραντάρ και σύστημα ελέγχου πυρός έχουν σχεδιαστεί στην βάση των συστημάτων του Su-35BM.
Η βασική σχεδιαστική γραμμή του αεροσκάφους εγκρίθηκε στις 10 Δεκεμβρίου του 2004.
Πέρυσι το καλοκαίρι, η τελική σχεδίαση του αεροσκάφους πριν την μαζική παραγωγή εγκρίθηκε και το σχέδια του πρωτότυπου παραδόθηκαν στα γραφεία της KNAAPO Komsomolsk-on-Amur, όπου ήδη κατασκευάζονται τρία πειραματικά αεροσκάφη για τις δοκιμές.
Τον Φεβρουάριο του 2009, το πρώτο πρωτότυπο ολοκληρώθηκε. Αφού το αεροσκάφος δοκιμάστηκε με επιτυχία σε δοκιμές τροχοδρόμησης, ελήφθη η απόφαση να διεξαχθεί και η παρθενική του πτήση στο Komsomolsk-on-Amur αντί για την Μόσχα.
Αν και οι προδιαγραφές του T-50 παραμένουν απόρρητες, ορισμένα στοιχεία για τους κινητήρες αφήνουν να εννοηθεί ότι αυτό το βαρύ μαχητικό θα έχει βάρος απογείωσης πάνω από 30 τόνους και θα είναι παρόμοιο σε διαστάσεις, αν και λίγο μικρότερο, σε σχέση με την οικογένεια μαχητικών Sukhoi Su-27 Flanker.
Το PAK FA μπορεί να μεταφέρει είτε οκτώ επόμενης γενιάς πύραυλους αέρος-αέρος R-77 είτε δυο μεγάλες κατευθυνόμενες αντιπλοϊκές βόμβες βάρους 1.500 κιλών έκαστη.
Επιπλέον, θα μπορεί να μεταφέρει δυο νέους πύραυλους αέρος-αέρος της Novator μέγιστης εμβέλειας 400 χιλιομέτρων.
Το μαχητικό θα μπορεί να απογειωθεί από διάδρομο μόλις 300-400 μέτρων και θα είναι ικανό για παρατεταμένη υπερηχητική πτήση με ταχύτητες άνω των 2.000 χ.α.ώ. ενώ η μέγιστη αυτονομία του θα είναι περί τα 5.500 χιλιόμετρα.
Το νέο μαχητικό σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα τεθεί σε μαζική παραγωγή από το 2015.
Ανανέωση 3:
Η πρώτη παρτίδα μαχητικών πέμπτης γενιάς θα μπει σε υπηρεσία το 2013, όπως τουλάχιστον δήλωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν. Συγκεκριμένα σε σημερινές του δηλώσεις με αφορμή την επιτυχή πρώτη πτήση του PAK-FA, δήλωσε ότι «Τα πρώτα ρωσικά μαχητικά πέμπτης γενιάς θα μπουν σε υπηρεσία με την Αεροπορία το 2013 ενώ οι κανονικές παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2015.»
Επιπλέον πρόσθεσε ότι η ανάπτυξη του αεροσκάφους έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της τονίζοντας ότι «Πολλά πρέπει να γίνουν (σ.σ. για να καταστεί το μαχητικό επιχειρησιακό) τόσο σε σχέση με τους κινητήρες του όσο και σε σχέση με τα όπλα του».
Σε μια παράλληλη εξέλιξη, ο εκπρόσωπος της NPO Saturn Ίλα Φεντόροφ δήλωσε στο Ria Novosti ότι το πρωτότυπο που πέταξε σήμερα διέθετε εγκατεστημένους εντελώς νέους κινητήρες με ανώτερη ώση σε σχέση με του 117S του Su-35BM όπως είχε αναφερθεί αρχικά.
Πρόκειται για την πρώτη τέτοια επίσημη επιβεβαίωση.
Σύμφωνα με τον Ιλα, οι νέοι κινητήρες ολοκληρώνουν νέο ψηφιακό έλεγχο FADEC, υψηλό επίπεδο αυτοματισμού και κατευθυνόμενη ώση ώστε να προσδίδουν στο αεροσκάφος μοναδική απόκριση και υπερευελιξία.
Ο Ίλα τόνισε ότι έχουν ήδη κατασκευαστεί αρκετοί κινητήρες του τύπου ώστε να υποστηρίξουν πλήρως το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών των πρωτότυπων αεροσκαφών. Ταυτόχρονα, δήλωσε ότι οι κινητήρες αναπτύχθηκαν κατά τα 4 τελευταία χρόνια και ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που τέθηκαν στην εταιρεία του.
Ταυτόχρονα, η εκπρόσωπος της Sukhoi Όλγα Καλιούγκοβα επιβεβαίωσε ότι η πρώτη πτήση του PAK-FA υπήρξε απόλυτα επιτυχής και πως το αεροσκάφος απέδωσε ακριβώς όπως αναμενόταν, ενώ εν συνεχεία επιθεωρήθηκε και βρέθηκε σε άριστη κατάσταση.
______________________
Ανανέωση2:
Το πρώτο βίντεο της πτήσης:
Σύμφωνα με ανταποκρίσεις του ρωσικού Τύπου, η πρώτη πτήση ήταν απολύτως επιτυχής και κράτησε περίπου 47 λεπτά με τον πιλότο Σεργκέι Μπογκντάν στα χειριστήρια.
Η επιλογή του συγκεκριμένου πιλότου ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη καθώς έχει ήδη εκπαιδευθεί και έχει μεγάλη εμπειρία στα υποσυστήματα του Su-35BM, πολλά από τα οποία έχουν σε πρώτη φάση εγκατασταθεί και στο PAK-FA.
Με τον τρόπο αυτό δίνεται τέλος σε αναβολές ετών και ουσιαστικά τερματίζεται ίσως η μεγαλύτερη αμφισβήτηση που δέχτηκε μέχρι σήμερα η ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία. Ακολουθεί σχετικό βίντεο από την ρωσική τηλεόραση:
Υπενθυμίζεται ότι στην παρούσα φάση το PAK-FA ενσωματώνει τους «συμβατικούς» κινητήρες 117S μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη των δικών του κινητήρων νέας σχεδίασης.
Iδού και το ιστορικό δελτίο Τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας:
“Η Sukhoi ξεκινά το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του PAK FA
Σήμερα στο Komsomolsk – on – Amur διεξήχθη η πρώτη πτήση του μαχητικού πέμπτης γενιάς PAK-FA. To αεροσκάφος απογειώθηκε με τον πιλότο Sergei Bogdan στο χειριστήριο και η πτήση διήρκησε 47 λεπτά και κατέληξε με την προσγείωση στον διάδρομο του αεροδρομίου του εργοστασίου.
Η πτήση ήταν επιτυχής και σε πλήρη αρμονία με το πτητικό πρόγραμμα. Σύμφωνα με τον Μπόγκνταν, «Κατά την διάρκεια της πτήσης είχαμε την πρωταρχική αξιολόγηση της ελεγξιμότητας του αεροσκάφους, των κινητήρων και των βασικών συστημάτων, το αεροσκάφος απογειώθηκε με τα σκέλη προσγείωσης εκτεταμένα όλη την διάρκεια της πτήσης. Το αεροσκάφος απέδειξε τις ικανότητές του σε όλες τις φάσεις του πτητικού προγράμματος. Ήταν εύκολο και άνετο στον χειρισμό.»
Σε σύγκριση με παλαιότερες γενιές αεροσκαφών, το PAK FA έχει αρκετά μοναδικά χαρακτηριστικά, συνδυάζοντας τις ικανότητες επιθετικών και μαχητικών αεροσκαφών.
Το μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς είναι εξοπλισμένο με θεμελιωδώς νέα ηλεκτρονικά πτήσης, την ολοκληρωμένη λειτουργία «e-pilot», και ένα πολλά υποσχόμενο ραντάρ διάταξης φάσης. Αυτό θα μειώνει σημαντικά τον φόρτο εργασίας του πιλότου και θα του επιτρέπει να συγκεντρώνεται στην ολοκλήρωση τακτικών μάχης. Ο εξοπλισμός του θα του επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο με σταθμούς εδάφους και άλλα αεροσκάφη.
Η χρήση συνθετικών υλικών και καινοτόμας τεχνολογίας στην σχεδίαση του αεροσκάφους αποσκοπεί στην μείωση της ορατότητας του αεροσκάφους εξασφαλίζοντας πρωτοφανώς χαμηλό ίχνος στα ραντάρ αλλά και στο οπτικό και υπέρυθρο φάσμα.
Αυτό επιτρέπει την σημαντική βελτίωση της αποτελεσματικότητας μάχης τόσο σε μάχη τόσο αέρος-αέρος όσο και αέρος-εδάφους, μέρα και νύχτα με κάθε καιρικές συνθήκες.
Σχολιάζοντας το ιστορικό αυτό γεγονός, ο γενικός διευθυντής και αρχισχεδιαστής της Sukhoi Μιχαήλ Πογκοσιάν δήλωσε τα εξής: «Σήμερα ξεκινήσαμε το πρόγραμμα πτητικών του μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς. Είναι μια μεγάλη επιτυχία της ρωσικής επιστημονικής και μηχανολογικής σκέψης. Για αυτό αυτό το επίτευγμα συνεργαστήκαμε με πάνω από εκατό εταιρείες, τους στρατηγικούς μας συνέταιρους. Το πρόγραμμα του PAK FA παρουσιάζει τις κατασκευαστικές και άλλες βιομηχανικές ικανότητες της Ρωσίας σε ένα ποιοτικώς νέο τεχνολογικό επίπεδο. Αυτά τα αεροσκάφη, από κοινού με εκσυγχρονισμένες εκδόσεις υφιστάμενων μαχητικών τέταρτης γενιάς θα καθορίσουν τις ικανότητες των ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών για τις επόμενες δεκαετίες. Τα σχέδια της εταιρείας Sukhoi είναι να συμπεριλάβουν πεταιτέρω εξέλιξη του προγράμματος του PAK FA, πάνω στο οποίο θα εργαστούμε μαζί με τους Ινδούς συνεργάτες μας. Είμαι πεπεισμένος ότι το κοινό μας πρόγραμμα θα ξεπεράσει τις δυτικές προτάσεις με βάση κριτήρια απόδοσης προς κόστος και όχι μόνο θα ενισχύσει την αμυντική ικανότητα της Ρωσίας και της Ινδίας, αλλά θα λάβει μια θέση και στην διεθνή αγορά.»
Περισσότερες πληροφορίες θα ακολουθήσουν στην συνέχεια.
Ακολουθούν διάφορες λήψεις και κοντινές όψεις του αεροσκάφους.
Ακολουθώντας τον εξής σύνδεσμο στο forum του defencenet.gr μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε βίντεο από την πρώτη πτήση του PAK-FA σε υψηλή ανάλυση.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr