Ξεκίνησε σήμερα η δίκη για την τραγωδία του Concorde
Οι τραγικές στιγμές του δυστυχήματος του Concorde της Αir France ξαναζούν αυτη την στιγμή στο γαλλικό δικαστήριο όπου βρίσκονται κατηγορούμενοι η αμερικανική αεροπορική εταιρεία Continental Airlines και δύο εργαζόμενοι tης, οι οποίοι κατηγορούνται για ανθρωποκτονία εξ’ αμελείας στη συντριβή του Concorde κατά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο "Σαρλ Ντε Γκολ" πριν από δέκα χρόνια.
Οι τραγικές στιγμές του δυστυχήματος του Concorde της Αir France ξαναζούν αυτη την στιγμή στο γαλλικό δικαστήριο όπου βρίσκονται κατηγορούμενοι η αμερικανική αεροπορική εταιρεία Continental Airlines και δύο εργαζόμενοι tης, οι οποίοι κατηγορούνται για ανθρωποκτονία εξ’ αμελείας στη συντριβή του Concorde κατά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο “Σαρλ Ντε Γκολ” πριν από δέκα χρόνια.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Telegraph, στη δίκη που ξεκινά σήμερα και αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά από τέσσερις μήνες, θα εξεταστούν τρία διαφορετικά σενάρια όσον αφορά στα αίτια που προκάλεσαν το αεροπορικό δυστύχημα της 25ης Ιουλίου 2000, το οποίο κόστισε τη ζωή σε 113 ανθρώπους.
Οι Γάλλοι ενάγοντες αναμένεται να ισχυριστούν ότι αιτία του δυστυχήματος ήταν ένα μεταλλικό θραύσμα 45 εκατοστών που είχε πέσει στον αεροδιάδρομο από αεροσκάφος της Continental Airlines τέσσερα λεπτά πριν την απογείωση του Concorde. Η μεταλλική λωρίδα κατέστρεψε τον τροχό και τμήματα του ελαστικού εκτινάχθηκαν στα ρεζερβουάρ με αποτέλεσμα να προκληθεί πυρκαγιά στο αεροσκάφος, υποστηρίζουν.
Στην Continental Airways έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για τη χρήση τιτανίου, το οποίο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται στις προσωρινές επισκευές των αεροσκαφών.
Η υπερασπιστική γραμμή της Continental Airlines θα βασιστεί στις καταθέσεις 28 μαρτύρων, οι οποίοι θα υποστηρίξουν ότι η φωτιά στο αεροσκάφος ξέσπασε οκτώ δευτερόλεπτα πριν και 800 μέτρα προτού αυτό φτάσει στο μεταλλικό θραύσμα.
Επίσης, οι δικηγόροι του αμερικανικού αερομεταφορέα κατηγορούν την Air France ότι το προσωπικό εδάφους παρέλειψε ένα βασικό τμήμα του συστήματος προσγείωσης του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα να ασκηθεί υπερβολικό βάρος στους τροχούς και ένα εκ των ελαστικών να σκάσει προκαλώντας τη φωτιά.
Η Air France και οι Γάλλοι εμπειρογνώμονες παραδέχονται ότι το σύστημα προσγείωσης του Concorde δεν είχε επισκευαστεί σωστά, αλλά δεν θεωρούν αυτό τον παράγοντα υπεύθυνο για τη συντριβή.
Εάν η Continental Airways καταδικαστεί, θα επιβληθεί χρηματική ποινή 375.000 ευρώ και πέντε από τα φυσικά πρόσωπα που κατηγορούνται αντιμετωπίζουν ποινή κάθειρξης έως πέντε ετών και πρόστιμο έως 75.000 χιλ. ευρώ.
Τμήμα ειδήσεων defencennet.gr