Στους αιθέρες και πάλι το Sukhoi Τ50 PAK-FA – Eντατικό πρόγραμμα δοκιμών στο Ζουκόφσκι
Μετά την πρώτη πτήση του PAK-FA στις 29 Φεβρουαρίου, το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του νέου ρωσικού μαχητικού πέμπτης γενιάς της ρωσικής Αεροπορίας, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με νέες πτητικές δοκιμές του αεροσκάφους. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Ιρκούτσκ, έδρα της Sukhoi, το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του αεροσκάφους συνεχίζεται στο κέντρο αεροπορικών δοκιμών Ζουκόφσκι, έξω από την Μόσχα.
Μετά την πρώτη πτήση του PAK-FA στις 29 Φεβρουαρίου, το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του νέου ρωσικού μαχητικού πέμπτης γενιάς της ρωσικής Αεροπορίας, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με νέες πτητικές δοκιμές του αεροσκάφους. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Ιρκούτσκ, έδρα της Sukhoi, το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του αεροσκάφους συνεχίζεται στο κέντρο αεροπορικών δοκιμών Ζουκόφσκι, έξω από την Μόσχα.
Μετά την πρώτη πτήση του PAK-FA στις 29 Φεβρουαρίου, το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του νέου ρωσικού μαχητικού πέμπτης γενιάς της ρωσικής Αεροπορίας, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με νέες πτητικές δοκιμές του αεροσκάφους. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Ιρκούτσκ, έδρα της Sukhoi, το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του αεροσκάφους συνεχίζεται στο κέντρο αεροπορικών δοκιμών Ζουκόφσκι, έξω από την Μόσχα.
Παράλληλα, κατά την διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας διεξήχθησαν κι άλλες πτήσεις στο Κόμσομολσκ ον Αμούρ, στην ρώσικη Άπω Ανατολή, αν και δεν υπήρξε κάποια επίσημη ανακοίνωση από την κατασκευάστρια εταιρεία που εκτός από το ένα και μοναδικό βίντεο και τρεις φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, κρατάει κλειστά τα χαρτιά της.
Η σύγκριση με αντίστοιχα δυτικά προγράμματα είναι ενδεικτική της διαφοράς φιλοσοφίας, για παράδειγμα στο αντίστοιχο πρόγραμμα του F-35 ενημερωνόμαστε σχεδόν καθημερινά για την κάθε πτήση, την εξέλιξη του προγράμματος κτλ, αν και η κατασκευάστρια εταιρεία δεν διαφημίζει τις οικονομικές υπερβάσεις και προβλήματα που ταλανίζουν το πρόγραμμα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, καθώς πρόκειται για τις πρώτες πτήσεις του πρωτότυπου, είναι βέβαιο ότι αυτές διεξάγονται με την μέγιστη προσοχή και αφορούν σε πρώτη φάση έλεγχο της πλοϊμότητας του αεροσκάφους σε βασικές πτυχές του φακέλου πτήσης.
Ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος είναι ότι παράλληλα, και παρά το γεγονός ότι τουλάχιστον ένα από τα πρωτότυπα του PAK FA διεξάγει πτητικές δοκιμές, το Su-30MK με αριθμό σειράς 710 που χρησιμοποιήθηκε ως πλατφόρμα δοκιμών των υποσυστημάτων του PAK FA συνεχίζει κανονικά το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του. H κεραία του ραντάρ Ενεργής Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) θα αποτελείται άπό 1500 τμήματα εκπομπής και λήψης τα οποία κατασκευάζονται από την εταιρεία Iztok του Φριαζίνο, κοντά στην Μόσχα. Ήδη το ραντάρ τεστάρεται σε δοκιμές κλίνης και σε πέντε μήνες θα είναι έτοιμο για εγκατάσταση σε αεροσκάφος.
Παρά το γεγονός λοιπόν ότι δεν υπάρχει κάποιο επίσημο χρονοδιάγραμμα για την ένταξη του μαχητικού σε υπηρεσία, με μόνο σημείο αναφοράς τις δηλώσεις Πούτιν περί έναρξης παραδόσεων το 2013 και επιχειρησιακής ένταξής του στην ρωσική Αεροπορία από το 2015, φαίνεται ότι η ανάπτυξη του αεροσκάφους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Για την κατασκευή των “πλέον αποτελεσματικών”, όπως αναφέρουν οι Ρώσοι, υλικών RAM ευθύνεται το ίδρυμα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Ηλεκτρομαγνητικής (ΙΤΑΕ) της ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών στη Μόσχα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr