Με ραντάρ AESA προσφέρεται στην Πολεμική Αεροπορία το EF-2000 Typhoon
"Αν η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θελήσει το EF-2000 να το προμηθευτεί με ραντάρ AESA, τότε η κοινοπραξία είναι ικανή να παραδώσει το Εurofighter με τέτοιο ραντάρ εντός 36-48 μηνών". Αυτό δήλωσε στο defencenet.gr, στέλεχος της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας που κατασκευάζει το αεροσκάφος με αφορμή την επιλογή της ιταλικής εταιρείας Selex Galileo από το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας σε συνεργασία με την κοινοπραξία του Eurofighter, για την ανάπτυξη ενός ραντάρ AESA για τα αεροσκάφη Typhoon, το οποίο θα αντικαταστήσει το νυν ραντάρ CAPTOR-M που λειτουργεί με κεραία μηχανικής σάρωσης.
“Αν η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θελήσει το EF-2000 να το προμηθευτεί με ραντάρ AESA, τότε η κοινοπραξία είναι ικανή να παραδώσει το Εurofighter με τέτοιο ραντάρ εντός 36-48 μηνών”. Αυτό δήλωσε στο defencenet.gr, στέλεχος της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας που κατασκευάζει το αεροσκάφος με αφορμή την επιλογή της ιταλικής εταιρείας Selex Galileo από το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας σε συνεργασία με την κοινοπραξία του Eurofighter, για την ανάπτυξη ενός ραντάρ AESA για τα αεροσκάφη Typhoon, το οποίο θα αντικαταστήσει το νυν ραντάρ CAPTOR-M που λειτουργεί με κεραία μηχανικής σάρωσης.
“Αν η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θελήσει το EF-2000 να το προμηθευτεί με ραντάρ AESA, τότε η κοινοπραξία είναι ικανή να παραδώσει το Εurofighter με τέτοιο ραντάρ εντός 36-48 μηνών”. Αυτό δήλωσε στο defencenet.gr, στέλεχος της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας που κατασκευάζει το αεροσκάφος με αφορμή την επιλογή της ιταλικής εταιρείας Selex Galileo από το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας σε συνεργασία με την κοινοπραξία του Eurofighter, για την ανάπτυξη ενός ραντάρ AESA για τα αεροσκάφη Typhoon, το οποίο θα αντικαταστήσει το νυν ραντάρ CAPTOR-M που λειτουργεί με κεραία μηχανικής σάρωσης.
Το ραντάρ AΕSA που θα εγκατασταθεί στο EF-2000 θα είναι ευρύτερου τόξου σάρωσης και μελλοντικά θα ενσωματωθεί και η δυνατότητα ικανότητας εξαπόλυσης αντιμέτρων στα αντιαεροπορικά συστήματα του αντιπάλου, όπως έχει το νέο ραντάρ του Su-35S/BM Εαν τελικά ευοδωθεί η συνεργασία τα μαχητικά αεροσκάφη Typhoon της Βασιλικής Αεροπορίας θα έχουν εξοπλιστεί και θα διεξάγει δοκιμές με το νέο ραντάρ AESA εντός των επόμενων τριών ετών.
Η συμφωνία που υπέγραψε η ιταλική εταιρεία είναι αξίας 29,8 εκατ. δολαρίων. Συντονιστής του όλου εγχειρήματος είναι η ιταλική εταιρεία η οποία θα ηγηθεί του πενταετούς προγράμματος επίδειξης τεχνολογίας σε αυτό τον τομέα.
Το πρόγραμμα αυτό θα αποτελέσει το πρώτο στάδιο για την απόκτηση γνώσης πάνω σε αυτή την τεχνολογία. Σύμφωνα με τον Bob Mason Αντιπρόεδρο Πωλήσεων και Μάρκετινγκ για συστήματα ραντάρ της εταιρείας Selex Galileo η εταιρεία του πρόκειται να έχει τοποθετήσει ραντάρ αυτής της τεχνολογίας σε αεροσκάφος Typhoon της Βασιλικής Αεροπορίας μέχρι το 2013.
Οι εργασίες του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Εδιμβούργο της Σκωτίας και στην Ιταλία. Οι προσπάθειες της Βασιλικής Αεροπορίας βαδίζουν παράλληλα με τις προσπάθειες και των υπολοίπων κρατών μελών της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μαχητικό. Η πρόταση της ιταλικής εταιρείας περιλαμβάνει την νέα κεραία που η εταιρεία έχει αναπτύξει η οποία ακολουθεί την αρχιτεκτονική swashplate σε αντίθεση με τους Γάλλους και αμερικανούς κατασκευαστές που έχουν υιοθετήσει την αρχιτεκτονική της σταθερής κεραίες.
Η τεχνολογία αυτή έχει χρησιμοποιηθεί στο ραντάρ Raven ES-05 AESA που κατασκευάστηκε για την νέα έκδοση του σουηδικό μαχητικό Gripen.
Στοιχεία από το νέο ραντάρ δεν έχουν γίνει γνωστά πέρα από το ότι πιθανόν να χρησιμοποιεί μία κυλιόμενη επίπεδη διάταξη με έναν και μοναδικό άξονα περιστροφής όπως στο Gripen NG και το Su-35S/BM.
Η δυνατότητα της Eurofighter GbH να παραδώσει στην Π.Α. το EF-2000 με ραντάρ ΑΕSA, οπωσδήποτε αλλάζει τις ισορροπίες αφού παύουν τα αμερικανικά αεροσκάφη (F-16/AESA και F/A-18E/F Super Hornet) να είναι τα μοναδικά που προσφέρονται με τέτοιο ραντάρ. Βέβαια, εξακολουθούν να είναι τα μοναδικά που έχουν σε υπηρεσία τέτοια συστήματα…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr