Ένας οργανισμός που εδρεύει στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας και περιλαμβάνει το 60% όλων των αμυντικών και αεροναυπηγικών βιομηχανιών της χώρας,  εξέδωσε ανακοίνωση μέσω της οποίας κατηγορείται η κυβέρνηση της χώρας για την ανοικτή υποστήριξη προς

Ένας οργανισμός που εδρεύει στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας και περιλαμβάνει το 60% όλων των αμυντικών και αεροναυπηγικών βιομηχανιών της χώρας,  εξέδωσε ανακοίνωση μέσω της οποίας κατηγορείται η κυβέρνηση της χώρας για την ανοικτή υποστήριξη προς το Rafale που αποτελεί μια από τις τρεις υποψηφιότητες για το πρόγραμμα FX2.

Στο έγγραφο – ανοικτή  επιστολή προς την κυβέρνηση, ο οργανισμός CIESP μεταξύ άλλων εκφράζεται η επιφύλαξη πως η ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής έτσι όπως έγινε, μπορεί να βάλει την επιμελή, επαγγελματική και σοβαρή δουλειά που εκτέλεσε η ΄δια η Αεροπορία της χώρας στην άκρη, ενώ επιπλέον αναφέρεται πως οι συστάσεις της επιτροπής της Αεροπορίας πρέπει να ληφθούν υπόψη. Η ανακοίνωση της συγκεκριμένης υπηρεσίας ήρθε μετά την είδηση πως τόσο ο Πρόεδρος της χώρας Lula da Silva, όσο και ο υπουργός Αμύνης Nelson Jobim έκαναν την οριστική τους επιλογή στην αγορά των αεροσκαφών Rafale.

Το υπουργείο Άμυνας της χώρας δεν επιβεβαίωσε πάντως τη σχετική είδηση λέγοντας πως εξακολουθεί να αναλύει τις στρατηγικές και πολιτικές προεκτάσεις της επιλογής της γαλλικής αγοράς παράλληλα με τις προσφορές από τις ΗΠΑ για το F/.A-18E/F και τη Σουηδία για το Gripen NG. Ο CIESP επισημαίνοντας πως η επιλογή του Rafale θα είναι λάθος, αποκάλυψε περαιτέρω στοιχεία για το οικονομικό ύψος των προσφορών αυτών, όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται οι συγγραφείς της επιστολής. Η επιλογή του Rafale θα κοστίσει 10,2 εκατ. $, για το F/A-18 7,7 εκατ. $ και για το Gripen 6 εκατ. $.

Στο ίδιο έγγραφο λέγεται πως η επιλογή της Dassault θα προσφέρει τις λιγότερες θέσεις εργασίας στην αμυντική βιομηχανία της χώρας, ενώ η στενότερη συνεργασία μεταξύ Γαλλίας και Βραζιλίας θα είναι λάθος για την κυριαρχία της χώρας.

Η μόνη εταιρεία που σχολίασε το παραπάνω έγγραφο ήταν η Boeing η οποία μέσω του διαχειριστή της για διεθνή προγράμματα ανάπτυξης  Michael Coggins είπε: «Η κατάλληλη λύση για το πρόγραμμα FX-2 της Βραζιλίας πρέπει να είναι οικονομικά αποδεκτή, ενώ παράλληλα θα πρέπει να εγγυάται την αεροπορική κυριαρχία στην περιοχή, την εθνική αυτάρκεια και τις ευκαιρίες για την βιομηχανική ανάπτυξη. Η Boeing πιστεύει πως ο καλύτερος τρόπος για να ικανοποιηθούν τα παραπάνω είναι η επιλογή του Super Hornet».

Τμήμα ειδήσεων defencenent.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ