Η 10-ετή εμπειρία στην ανάπτυξη των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (Shark, V-200 Skeldar και το UAV επίδειξης τεχνολογίας Neuron), επέτρεψε στην σουηδική εταιρία να ξεκινήσει με την αξιολόγηση της δυνατότητας ανάπτυξης ενός μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους Gripen. Αυτό σημαίνει ότι το ίδιο το αεροσκάφος θα είναι σε θέση να πετάξει με πιλότο, ή αν απαιτείται από την αποστολή, χωρίς πιλότο. Το μη επανδρωμένο Gripen θα μπορεί να ελέγχεται την ίδια στιγμή από ένα επανδρωμένο Gripen.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Saab, Lennart Sindahl, η έννοια της δημιουργίας μιας προαιρετικής έκδοσης προέκυψε μετά την αξιολόγηση της συμμετοχής της Σουηδικής Πολεμικής Αεροπορίας στις επιχειρήσεις στη Λιβύη το 2011.

Η κύρια αποστολή των σουηδικών μαχητικών ήταν η συλλογή πληροφοριών, αλλά η ακτίνα δράσης του αεροσκάφους περιορίστηκε σε μια ακτίνα αναζήτησης που επιβλήθηκε από τις ικανότητες έρευνας και διάσωσης μάχης του ΝΑΤΟ. Αυτό σήμαινε ότι ένα μεγάλο μέρος του εδάφους της Λιβύης «έκλεισε» για τις πτήσεις των επανδρωμένων αεροσκαφών αναγνώρισης. Στην περίπτωση των μη επανδρωμένων εναέριωνοχημάτων, δεν υπάρχουν τέτοιοι περιορισμοί. Επιπλέον, η μη επανδρωμένη έκδοση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την καταστολή του εχθρού σε βάθος.

Σύμφωνα με τον Sindahl, η επόμενη φάση της ανάπτυξης θα είναι να εξασφαλιστεί η δυνατότητα διατήρησης υψομέτρου και ίχνους πτήσης σε συγκεκριμένα σημεία. Στη συνέχεια, οι προγραμματιστές θα αρχίσουν να εργάζονται πάνω στους ελιγμούς, στην αυτόματη απο- και προσγείωση, και τέλος στην πτήση με επανδρωμένα αεροσκάφη.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ