Η Π.Α. θέλοντας και μη θα κάνει στο ορατό μέλλον και μια αγορά αεροσκαφών μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (μεγάλης για τα δικά της μέτρα). Ήδη από το 2000 αυτό φαινόταν να έρχεται ως έξωθεν (ΝΑΤΟϊκή) επιβολή για να μπορεί να υποστηρίξει την εμπλοκή των συμμαχικών δυνάμεων σε επιχειρήσεις εκτός θεάτρου.

Η Π.Α. θέλοντας και μη θα κάνει στο ορατό μέλλον και μια αγορά αεροσκαφών μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (μεγάλης για τα δικά της μέτρα). Ήδη από το 2000 αυτό φαινόταν να έρχεται ως έξωθεν (ΝΑΤΟϊκή) επιβολή για να μπορεί να υποστηρίξει την εμπλοκή των συμμαχικών δυνάμεων σε επιχειρήσεις εκτός θεάτρου. Η «ανταπόκριση στις συμμαχικές υποχρεώσεις» θα αναγκάσει τελικά την ΠΑ να αντιμετωπίσει ριζικά το όλο θέμα, το οποίο φυσικά θα έπρεπε να το είχε πράξει στα πλαίσια της εθνικής της αποστολής. Η αναβάθμιση του υπάρχοντος στόλου C-130H είναι ένα -σοφό και πλήρως ρεαλιστικό- ημίμετρο. Συμφωνούμε πλήρως με την κίνηση, όμως από μόνη της δεν είναι αρκετή. Υπήρχαν τρεις πιθανές στρατηγικές επιλογές σε αυτό το σημείο, οι οποίες έπρεπε να ληφθούν υπόψη κατά την επιλογή του ΜΜΑ (Μέσου Μεταγωγικού Αεροσκάφους). Αυτές οι επιλογές, μπορούσαν –ή έπρεπε- να ορίσουν και τη βασική μορφή του μεταγωγικού στόλου, και να επηρεάσουν τις πλατφόρμες (ίσως όχι τα μεταφερόμενα συστήματα), τόσο στην αγορά των ΑΣΕΠΕ που έχει ολοκληρωθεί, όσο και σε αυτήν των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΝΣ) που έπεται.

Διαβάστε εδώ αναλυτική παρουσίαση των σχεδίων και δυνατοτήτων μεταφορών της Π.Α.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ