Η ρωσική κρατική αεροναυπηγική βιομηχανία United Aircraft θα ανακοινώσει την Δευτέρα ότι θα υποβάλλει προσφορά για τον διαγωνισμό ύψους 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια νέων αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού!

Η ρωσική κρατική αεροναυπηγική βιομηχανία United Aircraft θα ανακοινώσει την Δευτέρα ότι θα υποβάλλει προσφορά για τον διαγωνισμό ύψους 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια νέων αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού!

Σύμφωνα με δηλώσεις του John Kirkland, πληρεξούσιου δικηγόρου με έδρα το Λος Άντζελες την Παρασκευή, η  United Aircraft θα αποκαλύψει τον στρατηγικό της συνεργάτη στις ΗΠΑ, ο οποίος θα αναλάβει την συναρμολόγηση και παραγωγή των προτεινόμενων αεροσκαφών ευρείας ατράκτου Ilyushin Il-96.

 

Ο συνεργάτης δεν κατονομάζεται προς το παρόν, αλλά αναφέρεται ως αμερικανική εταιρεία και συμβασιούχος αμυντικών συμβολαίων. Το ρωσικό ενδιαφέρον για τον αμερικανικό διαγωνισμό αναφέρθηκε για πρώτη φορά την Παρασκευή σε δημοσίευμα της εφημερίδας «The Wall Street Journal».

Η United Aircraft σχηματίστηκε από τον τότε πρόεδρο Πούτιν με την συνένωση των μεγαλύτερων ρωσικών αεροναυπηγικών βιομηχανιών Sukhoi, Tupolev, Ilyushin και MiG.

Ο Kirkland αναγνώρισε ότι η πρόταση αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, καθώς υπάρχουν προφανή θέματα ασφαλείας ενώ υπάρχουν πλαφόν και περιορισμοί στις πιθανές εισαγωγές από την Ρωσία.

Επέμεινε όμως ότι «το Il-96 ανταποκρίνεται μέχρι και στην τελευταία από τις προδιαγραφές της τελικής RFP της αμερικανικής Αεροπορίας και το βασικότερο, είναι φτηνότερο από το KC-767 της Boeing, συνεπώς αν ο διαγωνισμός είναι διαφανής και έντιμος, θα νικήσουμε».

Από μια άποψη βέβαια, το κόστος χρήσης του Il-96 παρουσιάζει πιο πολλά κοινά στοιχεία με το παλαιό KC-135 παρά με τα Α330 και KC-767 που προτάθηκαν στην Αεροπορία, αλλά ο Kirkland αντέτεινε ότι αυτό είναι μεν γεγονός για το said υπάρχον Ilyushin Il-96 με τέσσερεις ρωσικούς κινητήρες, αλλά δήλωσε ότι η United Aircraft σκοπεύει να προσφέρει μια δικινητήρια έκδοση με σύγχρονους αμερικανικούς κινητήρες μικρής κατανάλωσης.

Η ρωσική πρόταση παρόλαυτά είναι βέβαιο ότι θα εμφανιστεί ως πολιτικώς επικίνδυνη και θα προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις και εντυπώσεις μόνο και μόνο με την υποβολή της. Βέβαια, θα αποτελεί ξεκάθαρη πρόκληση έναντι των δηλώσεων του Αμερικανού υπουργού Άμυνας ότι επιθυμούμε ανταγωνισμό και καλωσορίζουμε κάθε νέα πρόταση.

Η προηγούμενη RFP θεωρήθηκε φωτογραφική υπέρ της Boeing. Αν τώρα η ρωσική πρόταση είναι και φτηνότερη, η Αεροπορία θα βγάλει νέα RFP που να δηλώνει ότι… δεν την ενδιαφέρει το κόστος;

Απαντώντας δε σε αιτιάσεις για την αξιοπιστία των ρωσικών αεροσκαφών, ο Kirkland υπογράμμισε ότι πρώτες οι Ηνωμένες Πολιτείες σπεύδουν να νοικιάσουν ρωσικά μεταφορικά αεροσκάφη για την μεταφορά στρατιωτών και υλικών στο Αφγανιστάν.

Ο Kirkland κατέληξε λέγοντας ότι σύμφωνα με τους Ρώσους εντολοδόχους του, όταν ο Αμερικανός πρόεδρος Ομπάμα συναντήθηκε με τον Ρώσο πρωθυπουργό Βλαντιμίρ Πούτιν, ο δεύτερος ρώτησε συγκεκριμένο αν η United Aircraft θα μπορούσε να υποβάλλει προσφορά στον διαγωνισμό. Ο Obama του έδωσε την προσωπική του διαβεβαίωση ότι θα τους έδιναν μια έντιμη ευκαιρία, όπως ακριβώς στον καθένα…

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με άλλες πηγές, η αμερικανική εταιρεία θα μετονομαστεί σε UAC America προκειμένου να συμμετάσχει στον διαγωνισμό!

Τέλος, σημειώνουμε ότι η εκπρόσωπος Τύπου του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας Cheryl Irwin, ερωτηθείσα για το ενδεχόμενο αυτό τόνισε ότι «καλωσορίζουμε όλους τους πιστοποιημένους ενδιαφερόμενους», αλλά όταν ρωτήθηκε στην συνέχεια αν η ρωσική εταιρεία είναι πιστοποιημένη (σ.σ. qualified) δήλωσε «Δεν γνωρίζω».

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ