H Ισραηλινή αεροπορία μελετά το ενδεχόμενο αγοράς 12 τουλάχιστον νέων μεταφορικών αεροσκαφών C-130J για την αντικατάσταση ισάριθμων C-130E που αξιοποιεί επιχειρησιακά από το 1973.

Ορισμένα από τα αεροσκάφη αυτά έχουν ήδη φτάσει τα 43 χρόνια σε ηλικία και εκτός από αναβάθμιση του ηλεκτρονικού τους εξοπλισμού, μία ενδεχόμενη παράταση της επιχειρησιακής τους ζωής θα απαιτούσε εκτεταμένη ανακατασκευής της πτέρυγάς τους σε συνδυασμό με δομική ενίσχυση της ατράκτου. Το Ισραήλ παρέλαβε από τις ΗΠΑ δωρεάν 12 τέτοια αεροσκάφη ελάχιστα μετά από τον πόλεμο του Γιόμ Κιπούρ, ενώ είχε προβεί στην αγορά άλλων 12 C-130H τα οποία και παρέλαβε μεταξύ 1971 και 1976. Τα αεροσκάφη αυτά βρίσκονται σε σαφώς καλύτερη κατάσταση, αλλά απαιτούν αναβάθμιση του ηλεκτρονικού τους εξοπλισμού προκειμένου να καλύψουν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της Ισραηλινής αεροπορίας. Κατά το πόλεμο του περασμένου καλοκαιριού στο νότιο Λίβανο, ο στόλος των Ισραηλινών C-130E και -Η μετέφερε υλικό συνολικού βάρους 330 τόνων, αλλά οι πτήσεις των αεροσκαφών του τύπου εκτελούνταν μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας καθώς δεν διαθέτουν συστήματα αυτοπροστασίας και επομένως είναι τελείως απροστάτευτα από απειλές που αντιπροσωπεύουν πύραυλοι εδάφους-αέρος μικρής ακτίνας. Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ηγεσία της ισραηλινής αεροπορίας, είναι η τιμή των 70 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε C-130J… Αν και το ενδεχόμενο της αναβάθμισης μέρους του στόλου των ισραηλινών C-130 εξετάζεται, η ισραηλινή αεροπορία φαίνεται να προτιμά την αγορά C-130J τόσο λόγω των συγκριτικά ανώτερων επιδόσεων τους, όσο και λόγω του ότι τα αεροσκάφη αυτά θα μπορούν από το στάδιο της κατασκευής τους να εφοδιαστούν με ισραηλινά ηλεκτρονικά και συστήματα αυτοπροστασίας που θα καλύπτουν επαρκώς τις ιδιόμορφες επιχειρησιακές απαιτήσεις της. Το πόσα ακριβώς νέα μεταφορικά αεροσκάφη θα παραγγελθούν, θα εξαρτηθεί από τους όρους της χρηματοδότησης που θα εξασφαλίσει το Ισραήλ.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ