Η
αμερικανική Αεροπορία προχωρά με το πρόγραμμα αναβάθμισης των
στρατηγικών βομβαρδιστικών Boeing B-52H, τα οποία αισίως έχουν
συμπληρώσει μισό αιώνα υπηρεσίας.

Η αμερικανική Αεροπορία προχωρά με το πρόγραμμα αναβάθμισης των στρατηγικών βομβαρδιστικών Boeing B-52H, τα οποία αισίως έχουν συμπληρώσει μισό αιώνα υπηρεσίας.

Η αναβάθμιση θα επικεντρωθεί γύρω από το ραντάρ της Northrop Grumman, το APQ-166, το οποίο αν και κορυφαίων δυνατοτήτων για την εποχή του, πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής του ζωής με την υποστήριξή του να είναι όλο και πιο δύσκολη.

Νέα ραντάρ θα απαιτηθούν πλέον για τα εναπομείναντα 76 αεροσκάφη της έκδοσης B-52H που παραμένουν σε υπηρεσία. Η Αεροπορία έχει ήδη ζητήσει πληροφορίες από τις αμερικανικές βιομηχανίες για πιθανά υποψήφια συστήματα.

Τα νέα ραντάρ θα πρέπει να διαθέτουν όλες τις δυνατότητες του μηχανικής σάρωσης APQ-166, αλλά με νέες και βελτιωμένες ικανότητες.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι παρόλο που υπάρχουν διαθέσιμα σχέδια ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA), εξού και ολοκληρώνονται ήδη πάνω στα νέα ραντάρ των B-2A, η Αεροπορία φαίνεται ότι δεν επιθυμεί την απόλυτη τεχνολογία αιχμής για τα B-52H, αλλά ενδιαφέρεται περισσότερο για τις προοπτικές μακροχρόνιας υποστήριξης και αυξημένης διαθεσιμότητας των συστημάτων.

Το πρόγραμμα αντικατάστασης των ραντάρ των Β-52Η έχει προτεραιότητα για την Αεροπορία και έχει χρηματοδοτηθεί ήδη για τα έξοδα ανάπτυξης για το 2011, ενώ η παραγωγή σχεδιάζεται να κρατήσει μέχρι το 2022.

Φαίνεται λοιπόν ότι με το νέο ραντάρ και τις άλλες αναβαθμίσεις σε συστήματα επικοινωνιών και ναυτιλίας που έχουν προβλεφθεί, τα υπέργηρα αυτά αεροσκάφη θα σπάσουν κάθε ρεκόρ παραμονής σε υπηρεσία…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ