General Electric και Rolls Royce ολοκληρώνουν την αρχική αναθεώρηση της σχεδίασης του F136
Ο κινητήρας F136 σημείωσε πρόσφατα ένα σημαντικό βήμα προς την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάπτυξής του, καθώς οι δύο κατασκευάστριες εταιρείες παρέδωσαν την μελέτη της αρχικής αναθεώρησης της σχεδίασής του.
Ο κινητήρας F136 σημείωσε πρόσφατα ένα σημαντικό βήμα προς την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάπτυξής του, καθώς οι δύο κατασκευάστριες εταιρείες παρέδωσαν την μελέτη της αρχικής αναθεώρησης της σχεδίασής του.
Ως γνωστόν ο F136 αναπτύσσεται από κοινού από τις General Electric (συμμετοχή με μερίδιο 60% στο πρόγραμμα) και Rolls Royce (40% συμμετοχή), στο πλαίσιο της φάσης ανάπτυξης SDD του μαχητικού F-35 Lightning II. Η μελέτη αυτή περιγράφει συγκεκριμένα την μέχρι σήμερα εξέλιξη του κινητήρα, τα υποσυστήματα και τα τμήματα που τον απαρτίζουν, καθώς και τις τεχνικές που προτείνονται για την καλύτερη δυνατή και οικονομικότερη παραγωγή του, η οποία θα ξεκινήσει προς τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την αναθεώρησης της βασικής σχεδίασης του κινητήρα, οι τεχνικοί των δύο κορυφαίων στον χώρο των αεροκινητήρων εταιρειών κατόρθωσαν μέσω της επανασχεδίασης τμημάτων του και τη χρήση διαφορετικών υλικών κατασκευής, να περιορίσουν το βάρος του κατά 550 λίβρες (250 περίπου κιλά). Η τελική αναθεώρηση της σχεδίασης του κινητήρα αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε ένα χρόνο από σήμερα, περί το τέλος του 2007, και μέχρι τότε πολλά σημαντικά επανασχεδιασμένα τμήματα του κινητήρα (ανεμιστήρας, συγκρότημα στροβίλου χαμηλής πίεσης, λογισμικό λειτουργίας, συστήματα ελέγχου και μετακαυστήρας) θα δοκιμαστούν επάνω στα αρχικά του πρωτότυπα, τα οποία κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο της αρχικής φάσης ανάπτυξης του αεροσκάφους. Ο πρώτος πλήρως αναθεωρημένος σχεδιαστικά κινητήρας F139, θα λειτουργήσει ως πρωτότυπο για τη διεξαγωγή δοκιμών περί τα μέσα του 2008. Οι General Electric και Rolls Royce είχαν υπογράψει συμβόλαιο ύψους 2,4 δις δολαρίων τον Αύγουστο του 2005 για την ανάπτυξη του περαιτέρω ανάπτυξη του κινητήρα στο πλαίσιο της φάσης SDD. Οι δύο εταιρείες απασχολούν σήμερα 800 περίπου τεχνικούς στο πρόγραμμα του F139, στις εγκαταστάσεις της GE στο Cincinnati του Ohio και τις εγκαταστάσεις της Rolls Royce στην Ινδιανάπολη της Ιντιάνα και το Μπρίστολ της Αγγλίας.