{mosimage}Μετά τα σημαντικά προβλήματα που προκάλεσε στις αερομεταφορές η έκρηξη του ηφαιστείου της Ισλανδίας ήρθε ξανά στο προσκήνιο το σύστημα Avoid.

Καθώς η ηφαιστειακή τέφρα δεν διασπείρεται ομοιόμορφα από την έκρηξη του ηφαιστείου, στις περιοχές του εναέριου χώρου που αυτή καλύπτει, δημιουργούνται στενοί διάδρομοι που επιτρέπουν την πτήση με ασφάλεια.

Ο βασικός σκοπός του Avoid είναι ο εντοπισμός αυτών των διαδόμων ώστε το πλήρωμα να πλοηγηθεί με ασφάλεια εντός του νέφους της ηφαιστειακής τέφρας. Το σύστημα αποτελείται από έναν παθητικό αισθητήρα υπερύθρων που εντοπίζει την πυκνότητα της τέφρας και καθοδηγεί καταλλήλως το πλήρωμα. Το σύστημα που δοκιμάζεται από την EasyJet και την Airbus αναπτύχθηκε πριν μερικά χρόνια από το Νορβηικό Ινστιτούτο Αεροπορικών Ερευνών αλλά κανείς δεν ασχοληθηκε περαιτέρω.

Μέχρι τώρα σε περιοχές όπως η Αλάσκα, η Ιαπωνία και η Ινδονησία οι αερομεταφορείς βασίζονταν σε δορυφορικές φωτογραφίες και προβλέψεις υπολογιστικών μοντέλων για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η παράκάμψη των περιοχών κάλυψης από ηφαιστειακή τέφρα προσθέτει σημαντικά στο κόστος των αερομεταφορών. Η ενσωμάτωση του Avoid θα επέτρεπε τη μείωση του μήκους των παρακάμψεων.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ