Οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα του Α400Μ σε συνδυασμό με τις επιχειρησιακές ανάγκες όπως αυτές προκύπτουν από την εμπλοκή της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Αφγανιστάν, δίνουν μορφή στα σχέδια εκσυγχρονισμού του κλάδου.

Οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα του Α400Μ σε συνδυασμό με τις επιχειρησιακές ανάγκες όπως αυτές προκύπτουν από την εμπλοκή της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Αφγανιστάν, δίνουν μορφή στα σχέδια εκσυγχρονισμού του κλάδου.

Παρά τις καθυστερήσεις στο πρόγραμμα του Α400Μ η Γερμανική Πολεμική Αεροπορία μπορεί να βασίζεται ακόμη στα C-160, τα οποία διαθέτουν ακόμη αρκετές ώρες ζωής στις ατράκτους τους. Παρ’ όλα αυτά η παλαιότητα αλλά και οι περιορισμένες δυνατότητες τους δεν εφησυχάζουν τον κλάδο ο οποίος έχοντας εμπειρία από τις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν μελετά την επαύξηση των δυνατοτήτων τους. Η ενσωμάτωση βοηθημάτων νυκτερινής όρασης είναι μια από τις επιλογές εκσυγχρονισμού που μελετάται.

Οι επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν όμως έχουν επίπτωση και στα μελλοντικά σχέδια για το Eurofighter. Με τις αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης να αποτελούν την πλειοψηφία των εξόδων των μαχητικών που επιχειρούν στην Ασιατική χώρα, είναι απολύτως φυσιολογικό να κρίνεται ως σημαντικής προτεραιότητας η επαύξηση των δυνατοτήτων του νέου μεχητικού σε αυτές. Εν μέρει αυτό θα επιτευχθεί με την ανάπτυξη μιας τροποποιημένης GBU-48 με διαφορετικό κορμό μικρότερου βάρους αλλά αυξημένης δυνατότητας διείσδυσης. Η εξασφάλιση μετάδωσης video από το ατρακτίδιο κατάδειξης με laser και η επικοινωνία με σταθμούς εδάφους χρησιμοποιώντας τερματικά των συστημάτων ROVER ή Rosetta κρίνονται σημαντικές.

Η ενσωμάτωση του radar με AESA και του ατρακτίδίου αναγνώρισης παραμένουν μέσα στα μακροπρόθεσμα σχέδια, αν και σε αυτή την περίπτωση οι αναβαθμίσεις θα ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις των υπολοίπων μελών της κοινοπραξίας.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ