Καθώς βλέπει την Ιταλία και την Αγγλία να εκφράζουν την πρόθεση να μειώσουν τις παραγγελίες του Eurofighter ενώ παράλληλα διατηρούν τους αριθμούς για το F-35, η κοινοπραξία κατασκευής του ευρωμαχητικού προσπαθεί να αλλάξει το κλίμα.

Καθώς βλέπει την Ιταλία και την Αγγλία να εκφράζουν την πρόθεση να μειώσουν τις παραγγελίες του Eurofighter ενώ παράλληλα διατηρούν τους αριθμούς για το F-35, η κοινοπραξία κατασκευής του ευρωμαχητικού προσπαθεί να αλλάξει το κλίμα.

Στη διάρκεια παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στην αεροπορική έκθεση του Farnborough με τίτλο “Πως ορίζεται ένα 5ης γενιάς μαχητικό; Πραγματικότητα ή απλά ένα εμπορικό τρικ;” η κοινοπραξία έδωσε το δικό της ορισμό. Τα κύρια χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ένα μαχητικό 5ης γενιάς είναι η παρατεταμένη υπερηχητική πλεύση χωρις τη χρήση μετάκαυσης (supercruise), η ικανότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων στο υπερηχητικό φάσμα ταχυτήτων, η υψηλή ευελιξία, ο υψηλός λόγος ώσης προς βάρος, η ικανότητα επιχειρήσεων σε μεγάλο υψόμετρο και το μεγάλο φορτίο οπλισμού. Στην παρουσίαση επισημάνθηκε πως ενώ το Eurofighter και το F-22 διαθέτουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά, το F-35 όχι. Αυτό το καθιστά ένα αεροσκάφος κρούσης, διάδοχο του Α-10 και όχι του F-16. Επιπλέον, επεσήμαναν πως ένα αεροσκάφος εναέριας υπεροχής αφού εντοπίσει τα αντίπαλα μαχητικά εμπλέκεται μαζί τους ενώ τα αεροσκάφη κρούσης αποφεύγουν τις εμπλοκές.

Ο πρώην δοκιμαστής πιλότος του προγράμματος Eurofighter δήλωσε πως η τακτική της εκτόξευσης και απομάκρυνσης από την περιοχή δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα.

Η παρουσίαση κατέληξε με το συμπέρασμα πως το F-35 δεν είναι μαχητικό αλλά αεροσκάφος κρούσης που δρα συμπληρωματικά στα Eurofighter και F-22.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ