Αν και το συνολικό πρόγραμμα δοκιμών του προγράμματος JSF προχωρά κανονικά και προηγείται των χρονοδιαγραμμάτων η έκδοση κάθετης από/προσγείωσης αντιμετωπίζει προβλήματα που ίσως έχουν επίπτωση στην ανάπτυξη του.

Αν και το συνολικό πρόγραμμα δοκιμών του προγράμματος JSF προχωρά κανονικά και προηγείται των χρονοδιαγραμμάτων η έκδοση κάθετης από/προσγείωσης αντιμετωπίζει προβλήματα που ίσως έχουν επίπτωση στην ανάπτυξη του.

Το πρωτότυπο της έκδοσης κάθετης από/προσγείωσης με τον κωδικό BF-1 πραγματοποίησε την πρώτη του κάθετη προσγείωση στις 18 Μαρτίου. Έκτοτε όμως, μόνο ακόμη φορά επιδείχθηκε η εν λόγω δυνατότητα. Το αεροσκάφος αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα που το καθήλωσαν. Ανάμεσα στα τελευταία είναι δυσλειτουργίες των ενεργοποιητών των 13 θυρών που σχετίζονται με τη διαδικασία της αιώρησης. Το BF-1 καθώς αποτελεί το πρώτο αεροσκάφος F-35 που παράγεται με βελτιστοποιημένο το βάρος του αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Έως τώρα το BF-1 έχει πετύχει μέσο όρο 5.8 εξόδων ανά μήνα ενώ ο στόχος ήταν επτά.

Για να προχωρήσει κανονικά το πρόγραμμα θα πρέπει το αεροσκάφος να επεκτείνει το φάκελο πτήσης για κάθετες απο/προσγειώσεις. Μέχρι να γίνει αυτό τα υπόλοιπα τέσσερα πρωωτότυπα της έκδοσης STOVL θα πετούν με περιορισμούς.

Το επόμενο σημαντικό βήμα προγραμματίζεται για το Μάρτιο του 2011 όταν το BF-1 θα πρέπει να επιδείξει τη δυνατότητα επιχειρήσεων από το ελικοπτεροφόρο Wasp. Πρίν να ξεκινήσει όμως αυτή η φάση θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί περίπου 50 κάθετες προσγειώσεις στην ξηρά.

Το Δεκέμβριο του 2012 το σώμα των αμερικανών πεζοναυτών έχει προγραμματίσει να αποδώσει την κατάσταση αρχικής επιχειρησιακής ικανότητας στην πρώτη Μοίρα με 10 F-35B, οπότε δεν υπάρχει άλλο περιθώριο για καθυστερήσεις.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ