Στα πλαίσια της αεροπορικής έκθεσης του Farnborough η Boeing εγκαινίασε μια νέα επιθετική τακτική με σκοπό την επικράτηση στο διαγωνισμό KC-X.

Στα πλαίσια της αεροπορικής έκθεσης του Farnborough η Boeing εγκαινίασε μια νέα επιθετική τακτική με σκοπό την επικράτηση στο διαγωνισμό KC-X.

O κος Charles Johnson, αντιπρόεδρος της Boeing, κατηγόρησε την Airbus ότι θέτει σε κίνδυνο τους χειριστές λόγω της προσέγγισης που έχει ακολουθήσει στο χειριστήριο.

Η απάντηση της EADS NA ήταν πως το KC-767 NewGen θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο τους χειριστές. Επιπλέον, επισημάνθηκε πως η αμερικανική εταιρία καταβάλει προσπάθεια να αποπροσανατολίσει από τους κινδύνους που υπεισέρχονται λόγω της ύπαρξης του αεροσκάφους που προτείνει μόνο στο σχεδιαστήριο.

Σε διαφημιστικά βίντεο η Boeing επέδειξε τη δυνατότητα του χειριστή να εκτελέσει βίαιους ελιγμούς ώστε να αποφύγει έναν πύραυλο, ασκώντας ευθεία κριτική στην EADS η οποία έχει περιορίσει το φάκελο πτήσης του Α330 MRTT χωρίς να υπάρχει δυνατότητα υπέρβασης σε περιπτώσεις ανάγκης, όπως συμβαίνει στο KC-767. Η EADS από την πλευρά της επεσήμανε πως οι χειριστές του A330 MRTT έχουν τη δυνατότητα να εκτελέσουν οποιονδήποτε ελιγμό κρίνουν απαραίτητο σε πολεμικές επιχειρήσεις.

Επόμενο σημείο κριτικής της Boeing είναι το πλευρικό στικ του πιλοτηρίου του αεροσκάφους που προτείνει η EADS το οποίο δε διαθέτει ανάδραση μειώνοντας την πληροφόρηση προς το χειριστή. Σε αντίθεση, το yoke του KC-767 διαθέτει ένα τέτοιο χαρακτηριστικό ώστε ο χειριστής να αντιλαμβάνεται τις φορτίσεις στις επιφάνειες ελέγχου. Με τη σειρά της η EADS NA απάντησε πως οι ισχυρισμοί της Boeing για το σύστημα fly-by-wire δημιουργούν πολλά ερωτηματικά καθώς η ίδια χρησιμοποιεί την τεχνολογία αυτή εκτεταμένως σε πολλά αεροσκάφη της. Όσον αφορά το πλευρικό στίκ, επισημάνθηκε η χρήση του από μαχητικά αεροσκάφη της αεροπορίας των ΗΠΑ.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ