Σε «on-line» διασύνδεση προσομοιωτών μεταξύ Τανάγρας, Αράξου και Σούδας προσανατολίζεται η ΠΑ
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΠΑ προσανατολίζεται στην «on-line» διασύνδεση προσομοιωτών πτήσης των αεροσκαφών Mirage 2000-5 και F-16C Block 52+ και Adv. έτσι ώστε να επιτύχει πολύπλοκα σενάρια μάχης. Η ΠΑ διαθέτει σήμερα συνολικά 7 μονάδες προσομοιωτών μαχητικών αεροσκαφών, από τις οποίες διασυνδέονται σήμερα μόνο οι δύο. Πιο συγκεκριμένα η πρώτη μονάδα προσομοίωσης για αεροσκάφη F-16 αποκτήθηκε από την ΠΑ λίγους μήνες μετά την παραλαβή των αεροσκαφών το 1989 και προερχόταν από την αμερικανική εταιρεία Link Simulation and Τraining (η οποία στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την L3 Communications).
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΠΑ προσανατολίζεται στην «on-line» διασύνδεση προσομοιωτών πτήσης των αεροσκαφών Mirage 2000-5 και F-16C Block 52+ και Adv. έτσι ώστε να επιτύχει πολύπλοκα σενάρια μάχης. Η ΠΑ διαθέτει σήμερα συνολικά 7 μονάδες προσομοιωτών μαχητικών αεροσκαφών, από τις οποίες διασυνδέονται σήμερα μόνο οι δύο. Πιο συγκεκριμένα η πρώτη μονάδα προσομοίωσης για αεροσκάφη F-16 αποκτήθηκε από την ΠΑ λίγους μήνες μετά την παραλαβή των αεροσκαφών το 1989 και προερχόταν από την αμερικανική εταιρεία Link Simulation and Τraining (η οποία στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την L3 Communications).
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΠΑ προσανατολίζεται στην «on-line» διασύνδεση προσομοιωτών πτήσης των αεροσκαφών Mirage 2000-5 και F-16C Block 52+ και Adv. έτσι ώστε να επιτύχει πολύπλοκα σενάρια μάχης. Η ΠΑ διαθέτει σήμερα συνολικά 7 μονάδες προσομοιωτών μαχητικών αεροσκαφών, από τις οποίες διασυνδέονται σήμερα μόνο οι δύο. Πιο συγκεκριμένα η πρώτη μονάδα προσομοίωσης για αεροσκάφη F-16 αποκτήθηκε από την ΠΑ λίγους μήνες μετά την παραλαβή των αεροσκαφών το 1989 και προερχόταν από την αμερικανική εταιρεία Link Simulation and Τraining (η οποία στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την L3 Communications).
Ο τύπος του προσομοιωτή ήταν «dome-like» και βάσει των τεχνολογιών της εποχής η εικόνα προερχόταν από δορυφορικές φωτογραφίες οι οποίες προβάλλονταν από σειρά προβολέων (projector) δημιουργώντας μια ενοποιημένη εικόνα. Με την άφιξη των F-16C Block 50 στην Νέα Αγχίαλο τον Ιούλιο του 1997 δημιουργήθηκε αμέσως η ανάγκη προμήθειας μια δεύτερης μονάδας για τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, την προμήθεια του οποίου ανέλαβε η ισραηλινή εταιρεία BVR Systems –μέρος της Elbit σήμερα- καθώς είχε καταθέσει την πιο οικονομική προσφορά. Η ισραηλινή εταιρεία πρότεινε ακόμη και τη διασύνδεση των προσομοιωτών, του F-16 Block 30 και του Block 50, αλλά τα αποτελέσματα τόσο της απόδοσης του προσομοιωτή του block 50 όσο και αυτά της διασύνδεσης ήταν απογοητευτικά. Την εποχή με περίπου με την προμήθεια των συστημάτων προσομοιωσης με τα F-16 έγινε και η παραλαβή του προσομοιωτή των αεροσκαφών Mirage 2000EGM και το συγκεκριμένο σύστημα ήταν παρόμοιας τεχνολογίας με αυτά των F-16.
Το επόμενο σημαντικό βήμα στην προμήθεια σύγχρονων συστημάτων προσομοίωσης έγινε με την προμήθεια των αεροσκαφών F-16 Block 52+ και Mirage 2000-5. τόσο η αεροπορική βάση της Τανάγρας όσο και της Σούδας εφοδιάστηκαν με συστήματα ψηφιακής παραγωγής εικόνας, σε περιβάλλον θόλου με δυνατότητα απεικόνισης ορίζοντα 360 μοιρών. Ο προσομοιωτής της 115 ΠΜ στη Σούδα διέθετε όμως αντί θόλου τρεις οθόνες υψηλής ευκρίνειας με συμπληρωματικές εικόνες, μέχρι και τον περασμένο Ιούνιο όπου η εταιρεία προμήθειας του συστήματος η L-3 Link Simulation & Training τον αναβάθμισε σε περιβάλλον θόλου. Την ίδια διαμόρφωση χρησιμοποιεί τόσο ο προσομοιωτής των Mirage 2000-5 όσο και αυτός που αποκτήθηκε παράλληλα με τα F-16 Αdv. στον Άραξο. Ή πρώτη προσπάθεια διασύνδεσης μεταξύ δύο προσομοιωτών έγινε με επιτυχία μεταξύ των συστημάτων στη Σούδα και τον Άραξο έγινε πρόσφατα και έτσι τα δύο συστήματα μπορούν να λειτουργήσουν «on-line» πραγματοποιώντας σύνθετα σενάρια απειλών και εναέριων αναχαιτίσεων μεταξύ αεροσκαφών F-16 Block 52+ και F-16 Adv.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΠΑ προσανατολίζεται σήμερα στην διασύνδεση του προσομοιωτή του Mirage 2000-5 με αυτόν του F-16 Adv. στον Άραξο και πιθανότατα με το σύστημα που βρίσκεται στη Σούδα, καθώς και τα τρία συστήματα βρίσκονται στο ίδιο τεχνολογικό επίπεδο. Έχουν υπάρξει προκαταρκτικές επαφές σε επίπεδο τεχνικών εμπειρογνωμόνων και πρόκειται για μια εργασία που μπορεί να αναληφθεί από ελληνικές εταιρείες. Βέβαια η διασύνδεση ενός αμερικανικού με ένα γαλλικό σύστημα περιέχει ένα βαθμό τεχνολογικού ρίσκου αλλά αποτελεί κοινή πεποίθηση πως το συγκεκριμένο έργο μπορεί να αναληφθεί από ελληνικά χέρια. ΗΞ διασύνδεση μεταξύ των τριών κέντρων (Τανάγρα, Άραξος, Σούδα) θα επιτρέψει την διεξαγωγή σεναρίων μεταξύ διαφορετικών τύπων αεροσκαφών εξαντλώντας τις επιδόσεις των συστημάτων τους ιδιαίτερα σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικού πολέμου και εμπλοκών BVR.
Η υπόθεση της διασύνδεσης όμως των δύο άλλων συστημάτων στη Νέα Αγχίαλο δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί καθώς είναι διαφορετικό το τεχνολογικό επίπεδο των συστημάτων μεταξύ τους, ενώ ένα ερωτηματικό παραμένει για το σύστημα που βρίσκεται στην Ανδραβίδα για τα αεροσκάφη F-4E AUP.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr