“Όχι” από την USAF στον δεύτερο εναλλακτικό κινητήρα του F-35
Ο Aρχηγός της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) απέρριψε και πάλι την ιδέα ανάπτυξης δεύτερου κινητήρα για το μαχητικό F-35 Lightning II που αναπτύσσει η Lockheed Martin μαζί με δεκάδες εταιρείες.
Ο Aρχηγός της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) απέρριψε και πάλι την ιδέα ανάπτυξης δεύτερου κινητήρα για το μαχητικό F-35 Lightning II που αναπτύσσει η Lockheed Martin μαζί με δεκάδες εταιρείες.
Ο πτέραρχος Σβαρτς, σε δηλώσεις του διατύπωσε για μια ακόμη φορά την αντίθεσή του στην ανάπτυξη εναλλακτικού κινητήρα (F136) από την κοινοπραξία των εταιριών General Electric και Rolls Royce όπως συνέβη με το F-16.
Το βασικό επιχείρημα του, είναι ότι θα απαιτηθεί επένδυση 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων (σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του έργου) σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία όπου περικόπτονται συνεχώς οι προϋπολογισμοί των κλάδων.
Αναφoρικά με όσαυποστηρίζουν οι υοστηρικτές της ανάπτυξης του δεύτερου κινητήρα για ενίσχυση του ανταγωνισμού που θα έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή καλύτερου προϊόντος, ο πτέραρχος Σβαρτς απαντά υπενθυμίζοντας το 1,47 τρισεκατομμύρια δολάρια έλλειμμα των Ηνωμένων Πολιτειών και την ανάγκη για άμεσες περικοπές για τη συγκράτηση και μείωσή του.
Υπενθυμίζεται ότι ο κινητήρας του F-35 Lightning II (F135) που κατασκευάστηκε από την εταιρία Pratt & Whitney έχει ήδη μπει σε παραγωγή.
Το ζήτημα θεωρείται βέβαιο ότι θα αποτελέσει πεδίο πολιτικής μάχης από Σεπτέμβριο στο Κογκρέσο με τις δυο πλευρές να διασταυρώνουν τα ξίφη τους.
Ένα από τα επιχειρήματα είναι και η βρετανική δυσαρέσκεια (λόγω εμπλοκής της Rolls Royce) η οποία δεδομένων και κάποιων δυσχερειών που έχουν παρουσιαστεί στην «ειδική σχέση» ΗΠΑ-Βρετανίας μετά την εκλογή των Συντηρητικών του Ντέιβιντ Κάμερον στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα μπορούσε να οδηγήσει σε περικοπή της βρετανικής παραγγελίας για το μαχητικό ή και επιλογής αντ’αυτού του F/A-18E/F Super Hornet.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr