F-104 STARFIGHTER: Οι Αστρομαχητές στους ελληνικούς ουρανούς
Εντάχθηκε σε υπηρεσία στην Ελληνική Βασιλική Αεροπορία το 1964 και αποσύρθηκε από την Πολεμική Αεροπορία το 1993. Συμπλήρωσε 224.489 ώρες πτήσεως, αλλά πήρε μαζί του και τη ζωή 16 Eλλήνων πιλότων. Το αεροσκάφος με τα περισσότερα μακάβρια προσωνύμια από κάθε άλλο (widow maker, flying coffin) ή και λιγότερο μακάβρια (missile with a man inside) ενσάρκωνε για την εποχή του ένα θρύλο που ερχόταν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αντιπροσωπεύοντας ένα από τα τελειότερα –για τότε– επιτεύγματα της αεροναυπηγικής και του σχεδιαστή του Clarence L. «Kelly» Johnson. Ο Αστρομαχητής, όπως τουλάχιστον ήταν γνωστό επίσημα, κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στις τάξεις της Αεροπορίας, σίγουρα αποτέλεσε το πιο αμφιλεγόμενο αεροσκάφος από όσα βρέθηκαν να επιχειρούν στους ελληνικούς ουρανούς. Μπορεί να ήταν ένα αεροσκάφος με απαιτήσεις, είχε όμως ασυναγώνιστες επιδόσεις και όσοι είχαν την τύχη να το πετάξουν δύσκολα μπορούν να το ξεχάσουν. Ήταν μια σχέση ανείπωτης αγάπης, μα και απύθμενου μίσους. Όπως άλλωστε και όλοι οι μεγάλοι έρωτες. Το F-104 Starfighter δημιούργησε θρύλο και εξακολουθεί να τον κρατά δικό του, ακόμη και από τα υπόστεγα των μουσείων όπου βρίσκεται σήμερα.
Εντάχθηκε σε υπηρεσία στην Ελληνική Βασιλική Αεροπορία το 1964 και αποσύρθηκε από την Πολεμική Αεροπορία το 1993. Συμπλήρωσε 224.489 ώρες πτήσεως, αλλά πήρε μαζί του και τη ζωή 16 Eλλήνων πιλότων. Το αεροσκάφος με τα περισσότερα μακάβρια προσωνύμια από κάθε άλλο (widow maker, flying coffin) ή και λιγότερο μακάβρια (missile with a man inside) ενσάρκωνε για την εποχή του ένα θρύλο που ερχόταν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αντιπροσωπεύοντας ένα από τα τελειότερα –για τότε– επιτεύγματα της αεροναυπηγικής και του σχεδιαστή του Clarence L. «Kelly» Johnson. Ο Αστρομαχητής, όπως τουλάχιστον ήταν γνωστό επίσημα, κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στις τάξεις της Αεροπορίας, σίγουρα αποτέλεσε το πιο αμφιλεγόμενο αεροσκάφος από όσα βρέθηκαν να επιχειρούν στους ελληνικούς ουρανούς. Μπορεί να ήταν ένα αεροσκάφος με απαιτήσεις, είχε όμως ασυναγώνιστες επιδόσεις και όσοι είχαν την τύχη να το πετάξουν δύσκολα μπορούν να το ξεχάσουν. Ήταν μια σχέση ανείπωτης αγάπης, μα και απύθμενου μίσους. Όπως άλλωστε και όλοι οι μεγάλοι έρωτες. Το F-104 Starfighter δημιούργησε θρύλο και εξακολουθεί να τον κρατά δικό του, ακόμη και από τα υπόστεγα των μουσείων όπου βρίσκεται σήμερα.
Εντάχθηκε σε υπηρεσία στην Ελληνική Βασιλική Αεροπορία το 1964 και αποσύρθηκε από την Πολεμική Αεροπορία το 1993. Συμπλήρωσε 224.489 ώρες πτήσεως, αλλά πήρε μαζί του και τη ζωή 16 Eλλήνων πιλότων. Το αεροσκάφος με τα περισσότερα μακάβρια προσωνύμια από κάθε άλλο (widow maker, flying coffin) ή και λιγότερο μακάβρια (missile with a man inside) ενσάρκωνε για την εποχή του ένα θρύλο που ερχόταν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αντιπροσωπεύοντας ένα από τα τελειότερα –για τότε– επιτεύγματα της αεροναυπηγικής και του σχεδιαστή του Clarence L. «Kelly» Johnson.
Ο Αστρομαχητής, όπως τουλάχιστον ήταν γνωστό επίσημα, κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στις τάξεις της Αεροπορίας, σίγουρα αποτέλεσε το πιο αμφιλεγόμενο αεροσκάφος από όσα βρέθηκαν να επιχειρούν στους ελληνικούς ουρανούς. Μπορεί να ήταν ένα αεροσκάφος με απαιτήσεις, είχε όμως ασυναγώνιστες επιδόσεις και όσοι είχαν την τύχη να το πετάξουν δύσκολα μπορούν να το ξεχάσουν. Ήταν μια σχέση ανείπωτης αγάπης, μα και απύθμενου μίσους. Όπως άλλωστε και όλοι οι μεγάλοι έρωτες. Το F-104 Starfighter δημιούργησε θρύλο και εξακολουθεί να τον κρατά δικό του, ακόμη και από τα υπόστεγα των μουσείων όπου βρίσκεται σήμερα.
Διαβάστε εδώ το πλήρες άρθρο όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Cockpit”.