Η διαδικασία επιλογής αναδόχου για το KC-X προχωρά παρά την ένσταση
Η αμερικανική αεροπορία εκκίνησε τη διαδικασία επιλογής αναδόχου για το πρόγραμμα αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού που θα αντικαταστήσει τα KC-135 παρά την ένσταση που υπέβαλε η U.S. Aerospace.
Η αμερικανική αεροπορία εκκίνησε τη διαδικασία επιλογής αναδόχου για το πρόγραμμα αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού που θα αντικαταστήσει τα KC-135 παρά την ένσταση που υπέβαλε η U.S. Aerospace.
Η αμερικανική αεροπορία εκκίνησε τη διαδικασία επιλογής αναδόχου για το πρόγραμμα αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού που θα αντικαταστήσει τα KC-135 παρά την ένσταση που υπέβαλε η U.S. Aerospace.
Στη διαδικασία συμμετέχουν οι προτάσεις των Boeing με το KC-767 και η EADS με το KC-45 που βασίζεται στο A330 MRTT. Η πρόταση της U.S. Aerospace κρίθηκε εκπρόθεσμη και δε θα συνεχίσει στη διαδικασία. H τελευταία συνασπίστηκε με την ουκρανική Antonov προσφέροντας μια τροποποιημένη έκδοση του An-70. Η πρόταση της όμως κρίθηκε εκπρόθεσμη και η εταιρία κατέθεσε ένσταση στο γενικό λοιγστήριο των ΗΠΑ για παρατυπίες στη διαδικασία.
Συγκεκριμένα, η U.S. Aerospace υποστηρίζει πως το προσωπικό της αεροπορικής βάσης Wright-Patterson καθυστέρησε τον μεταφορέα της πρότασης της στην πύλη στις 9 Ιουλίου με αποτέλεσμα η αεροπορία να σφραγίσει το φάκελο 5 λεπτά αφού είχε λήξει η προθεσμία και να αποβάλλει την εταιρία από τη συνέχεια της διαδικασίας.
Η διαδικασία επιλογής ξεκίνησε στις 11 Αυγούστου με ενημερώσεις προς τις δύο εναπομείνασες υποψήφιες. Κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης θα υπάρχει γραπτή επικοινωνία μεταξύ ειδικευμένου προσωπικού και των εταιριών με τη μορφή ερωτηματολογίων που θα πρέπει να απαντώνται από τις τελευταίες. Οι κανόνες είναι αυστηροί ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να ανατραπεί η απόφαση, όπως έγινε στο παρελθόν λόγω ενστάσεων.
Το πεντάγωνο σχεδιάζει να ανακοινώσει τον νικητή της αξιολόγησης περίπου στις 12 Νοεμβρίου. Αυτή η ημερομηνία θα αλλάξει αν το γενικό λογιστήριο κάνει δεκτή την ένσταση της U.S. Aerospace η οποία θα συζητηθεί στις 10 Νοεμβρίου.
Το συμβόλαιο αφορά την παραγωγή 172 αεροσκαφών και έχει αξία που φτάνει τα $35 δις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr