Η πολωνική Αεροπορία ξεκίνησε το πρόγραμμα απόκτησης 16 εκπαιδευτικών αεροσκαφών τα οποία θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα πολωνικής κατασκευής PZL Mielec TS-11 Iskra. Η εταιρεία που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα πρέπει να εκπαιδεύσει 12 πιλότους εκ των οποίων οι 6 θα πρέπει να είναι εκπαιδευτές καθώς και 50 ακόμα άτομα τεχνικούς που θα υποστηρίζουν τα αεροσκάφη αυτά.

Η πολωνική Αεροπορία ξεκίνησε το πρόγραμμα απόκτησης 16 εκπαιδευτικών αεροσκαφών τα οποία θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα πολωνικής κατασκευής PZL Mielec TS-11 Iskra. Η εταιρεία που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα πρέπει να εκπαιδεύσει 12 πιλότους εκ των οποίων οι 6 θα πρέπει να είναι εκπαιδευτές καθώς και 50 ακόμα άτομα τεχνικούς που θα υποστηρίζουν τα αεροσκάφη αυτά.

Η συνολική αξία του προγράμματος φτάνει τα 440 εκατ. δολάρια και τα πρώτα δύο αεροσκάφη θα πρέπει να παραδοθούν το 2013 στην αεροπορική Ακαδημία της πολωνικής Αεροπορίας. Τα υποψήφια αεροσκάφη είναι M-346, Hawk T2/128 και το T-50/FA-50. Παράλληλα με τον εκπαιδευτικό τους ρόλο τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως ελαφρά επιθετικά.

Για αυτό το λόγο η πολωνική Αεροπορία θέτει ως όρο τη δυνατότητα μεταφοράς πολεμικού φορτίου μέχρι 2000 κιλά, με δυνατότητα εξαπόλυσης βλημάτων αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους, κατευθυνόμενες με Laser βόμβες, κατευθυνόμενες με GPS βόμβες, δυνατότητα αξιοποίησης ατρακτιδίου σκόπευσης, και εσωτερικό πυροβόλο των 20 χλστ.

Το αεροσκάφος θα πρέπει να έχει σύστημα Fly By Wire, υπερηχητική ταχύτητα δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα, σύστημα Link 16 και κατά προτίμηση ραντάρ AESA. Τέλος το αεροσκάφος θα πρέπει να έχει ωφέλιμη επιχειρησιακή ζωή 8000 ώρες πτήσεων ή 250 ώρες πτήσης το χρόνο, επιτρέποντας στο αεροσκάφος να μείνει σε υπηρεσία για 30 χρόνια.

Με αυτές τις προδιαγραφές οι υποψήφιες εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα αφού δεν τηρούν ορισμένα από τα κριτήρια. Παρά όλα αυτά και οι δύο πλευρές εκτιμούν ότι ο διαγωνισμός θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr      

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ