«Blackhawk down» στην Ανδραβίδα – Κοινή ελληνοϊσραηλινή άσκηση CSAR στην 117 ΠΜ
Κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση προγραμματίζεται στις αρχές Νοεμβρίου (με κάθε επιφύλαξη λόγω της ημερομηνίας των εκλογών, πάντως πριν τον Δεκέμβριο) με τη συμμετοχή ισραηλινών ελικοπτέρων και ειδικών δυνάμεων της Αεροπορίας και του Στρατού, σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr. Πιο συγκεκριμένα το επίκεντρο της άσκησης πρόκειται να είναι η αεροπορική βάση της Ανδραβίδας και η περιοχή του Ιονίου, στην οποία θα συνασκηθούν οι ελληνικές με τις ισραηλινές δυνάμεις. Σκοπός της άσκησης πρόκειται να είναι σενάρια έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR). Οι ισραηλινοί δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη συγκεκριμένη άσκηση καθώς εκτιμάται πως αποτελεί κρίσιμης σημασίας σε περίπτωση διάσωσης ισραηλινών πληρωμάτων αεροσκαφών που ενδεχομένως θα πάρουν μέρος σε μια επίθεση εναντίον του Ιράν. Οι ισραηλινοί θεωρούν ιδιαίτερα απευκταίο το ενδεχόμενο κατάρριψης ισραηλινών αεροσκαφών πάνω από ιρανικό έδαφος και σύλληψης των χειριστών. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό τόσο για τους ίδιους τους πιλότους όσο και για το Ισραήλ, καθώς το Ιράν θα θελήσει να διαπραγματευθεί την απελευθέρωση τους έναντι σοβαρών ανταλλαγμάτων. Έτσι η εκπαίδευση των ισραηλινών σε αποστολές CSAR πραγματοποιείται σε εντατικούς ρυθμούς όπου αυτό είναι δυνατό. Μια τέτοια περίπτωση αποτέλεσε και το δυστύχημα που έγινε στη Ρουμανία με εμπλεκόμενο ένα ισραηλινό CH-53 Yasur της Ισραηλινής Αεροπορίας στις 26 Ιουλίου όταν κατέπεσε σκοτώνοντας 6 ισραηλινούς που επέβαιναν σε αυτό. Η ισραηλινή αποστολή πάντως στην Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα περιλαμβάνει CH-53 αντίθετα τα ελικόπτερα πρόκειται να είναι του τύπου UH-60A/L Yanshuf και AH-64D Saraph. Το πως θα τα ελικόπτερα θα φτάσουν στην 117ΠΜ είναι άγνωστο, εάν δηλαδή αυτό γίνει με ίδια μέσα ή θα μεταφερθούν από μεταγωγικά αεροσκάφη. Η ανακατασκευή πάντως του διαδρόμου του αεροδρομίου του Αράξου (116ΠΜ) ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουνίου και μπορεί να δεχθεί μεγάλα μεταφορικά αεροσκάφη, αλλιώς πληροφορίες λένε πως μπορεί εναλλακτικά να χρησιμοποιηθεί το αεροδρόμιο του Άκτιου (131 ΣΜ) στην Πρέβεζα. Αυτό επαναλαμβάνουμε σε περίπτωση που τα ελικόπτερα έρθουν με μεταφορικό αεροσκάφος. Στην 117ΠΜ οι ισραηλινοί πρόκειται να συνεκπαιδευτούν τόσο με την 31 ΜΕΕ όσο και με αεροσκάφη τα οποία θα απεικονίζουν εχθρικές απειλές, ενώ σε ότι αφορά τη χρήση αντιαεροπορικών συστημάτων ιδιαίτερα του Στρατού (TOR M1) η συμμετοχή τους στην άσκηση δεν έχει επιβεβαιωθεί. Ο χώρος της άσκησης δεν έχει γίνει γνωστός, αλλά είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθούν πεδία βολής όπως είναι αυτό της νήσου Σχίζα ή ακόμη και της Κρανέας, όπου από την Ανδραβίδα υπάρχει και η απαραίτητη μορφολογία που προσομοιώνει κάποια δεδομένα πτήσης επιχειρησιακών συνθηκών σε χαμηλό ύψος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση προγραμματίζεται στις αρχές Νοεμβρίου (με κάθε επιφύλαξη λόγω της ημερομηνίας των εκλογών, πάντως πριν τον Δεκέμβριο) με τη συμμετοχή ισραηλινών ελικοπτέρων και ειδικών δυνάμεων της Αεροπορίας και του Στρατού, σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr.
Πιο συγκεκριμένα το επίκεντρο της άσκησης πρόκειται να είναι η αεροπορική βάση της Ανδραβίδας και η περιοχή του Ιονίου, στην οποία θα συνασκηθούν οι ελληνικές με τις ισραηλινές δυνάμεις. Σκοπός της άσκησης πρόκειται να είναι σενάρια έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR). Οι ισραηλινοί δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη συγκεκριμένη άσκηση καθώς εκτιμάται πως αποτελεί κρίσιμης σημασίας σε περίπτωση διάσωσης ισραηλινών πληρωμάτων αεροσκαφών που ενδεχομένως θα πάρουν μέρος σε μια επίθεση εναντίον του Ιράν.
Οι ισραηλινοί θεωρούν ιδιαίτερα απευκταίο το ενδεχόμενο κατάρριψης ισραηλινών αεροσκαφών πάνω από ιρανικό έδαφος και σύλληψης των χειριστών. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό τόσο για τους ίδιους τους πιλότους όσο και για το Ισραήλ, καθώς το Ιράν θα θελήσει να διαπραγματευθεί την απελευθέρωση τους έναντι σοβαρών ανταλλαγμάτων.
Έτσι η εκπαίδευση των ισραηλινών σε αποστολές CSAR πραγματοποιείται σε εντατικούς ρυθμούς όπου αυτό είναι δυνατό. Μια τέτοια περίπτωση αποτέλεσε και το δυστύχημα που έγινε στη Ρουμανία με εμπλεκόμενο ένα ισραηλινό CH-53 Yasur της Ισραηλινής Αεροπορίας στις 26 Ιουλίου όταν κατέπεσε σκοτώνοντας 6 ισραηλινούς που επέβαιναν σε αυτό. Η ισραηλινή αποστολή πάντως στην Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα περιλαμβάνει CH-53 αντίθετα τα ελικόπτερα πρόκειται να είναι του τύπου UH-60A/L Yanshuf και AH-64D Saraph.
Το πως θα τα ελικόπτερα θα φτάσουν στην 117ΠΜ είναι άγνωστο, εάν δηλαδή αυτό γίνει με ίδια μέσα ή θα μεταφερθούν από μεταγωγικά αεροσκάφη. Η ανακατασκευή πάντως του διαδρόμου του αεροδρομίου του Αράξου (116ΠΜ) ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουνίου και μπορεί να δεχθεί μεγάλα μεταφορικά αεροσκάφη, αλλιώς πληροφορίες λένε πως μπορεί εναλλακτικά να χρησιμοποιηθεί το αεροδρόμιο του Άκτιου (131 ΣΜ) στην Πρέβεζα. Αυτό επαναλαμβάνουμε σε περίπτωση που τα ελικόπτερα έρθουν με μεταφορικό αεροσκάφος.
Στην 117ΠΜ οι ισραηλινοί πρόκειται να συνεκπαιδευτούν τόσο με την 31 ΜΕΕ όσο και με αεροσκάφη τα οποία θα απεικονίζουν εχθρικές απειλές, ενώ σε ότι αφορά τη χρήση αντιαεροπορικών συστημάτων ιδιαίτερα του Στρατού (TOR M1) η συμμετοχή τους στην άσκηση δεν έχει επιβεβαιωθεί. Ο χώρος της άσκησης δεν έχει γίνει γνωστός, αλλά είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθούν πεδία βολής όπως είναι αυτό της νήσου Σχίζα ή ακόμη και της Κρανέας, όπου από την Ανδραβίδα υπάρχει και η απαραίτητη μορφολογία που προσομοιώνει κάποια δεδομένα πτήσης επιχειρησιακών συνθηκών σε χαμηλό ύψος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr