Θύμα του ΔΝΤ και η αναβάθμιση των αεροσκαφών του πυροσβεστικού στόλου της Π.Α.
Θύμα του ΔΝΤ φαίνεται πως πέφτει και η αναβάθμιση των αεροσκαφών του πυροσβεστικού στόλου της Π.Α. με την Υπηρεσία Προμηθειών Πολεμικής Αεροπορίας (ΥΠΠΑ) να ανακοινώνει Δημόσιο Ανοικτό Μειοδοτικό Διαγωνισμό και αντικείμενο τη γενική επισκευή (Γ.Ε) των γερασμένων κινητήρων με τα πιστόνια "Α/Κ Asz62IR Αφων PZL M18B"
Θύμα του ΔΝΤ φαίνεται πως πέφτει και η αναβάθμιση των αεροσκαφών του πυροσβεστικού στόλου της Π.Α. με την Υπηρεσία Προμηθειών Πολεμικής Αεροπορίας (ΥΠΠΑ) να ανακοινώνει Δημόσιο Ανοικτό Μειοδοτικό Διαγωνισμό και αντικείμενο τη γενική επισκευή (Γ.Ε) των γερασμένων κινητήρων με τα πιστόνια “Α/Κ Asz62IR Αφων PZL M18B”
Θύμα του ΔΝΤ φαίνεται πως πέφτει και η αναβάθμιση των αεροσκαφών του πυροσβεστικού στόλου της Π.Α. με την Υπηρεσία Προμηθειών Πολεμικής Αεροπορίας (ΥΠΠΑ) να ανακοινώνει Δημόσιο Ανοικτό Μειοδοτικό Διαγωνισμό και αντικείμενο τη γενική επισκευή (Γ.Ε) των γερασμένων κινητήρων με τα πιστόνια “Α/Κ Asz62IR Αφων PZL M18B”
Η επιλογή του ΓΕΑ ειναι προφανές πως έγινε με γνώμονα το μικρό κόστος που συνεπάγεται η γενική επισκευή των κινητήρων (900.000,00 Ευρώ) και μάλιστα σε βάθος τετραετίας έναντι της δαπάνης για την αγορά νέων αεροσκαφών, παρότι πολλοί σημειώνουν πως θα πρέπει πέρα από τους κινητήρες να δαπανηθούν και άλλα χρήματα για επιπλέον επισκευές .
Το ερώτημα όμως σε κάθε περίπτωση είναι αν είναι δυνατόν οι ένοπλες δυνάμεις να λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο την εξοικονόμηση χρημάτων χωρίς να λαμβάνουν υπόψη πως μελέτη του ιδίου του ΓΕΑ και του πυροσβεστικού σώματος βάζει με επιτακτικό τρόπο ζήτημα αντικατάστασης των ιπταμένων μέσων, έχοντας μάλιστα ερευνήσει και προτείνει συγκεκριμένες εναλλακτικές λύσεις (Αir Τractor 802F Fire Boss και 2 μοντέλα της Thrush Aircraft) τόσο για αγορά όσο και για ενοικίαση των εν λογω πυροσβεστικών μέσων.
Για την ιστορία να θυμίσουμε πως τα PZL παρελήφθησαν την περίοδο 1983 – 1984 αποτελώντας επί της ουσίας την πληρωμή της χώρας μας για φορτία με πορτοκάλια που είχαν παραληφθεί από την Πολωνία. Φέτος σήκωσαν δυσανάλογα μεγάλο φορτίο στην μάχη της δασοπυρόσβεσης επιχειρώντας καθημερινά σε πολλά μέτωπα, ενώ για τα επόμενα χρόνια αναμένεται να υπάρξει περαιτέρω εντατικοποίηση της χρήσης τους για να “ξεκουράσουν” τα επίσης γερασμένα CL 215.
Μόλις πέρυσι τον Αύγουστο μετά τον θάνατο του ηρωικού Σμηνάρχου Στέργιου Κωτούλα που σκοτώθηκε με PZL στην Κεφαλονιά το ζήτημα της ανανέωσης του στόλου ξαναήρθε στην επιφάνεια για να ξεχαστεί όμως γρήγορα παρά τις καταγγελίες βουλευτών που ζητούσαν να μην ξοδεύονται εκατομμύρια για πρωθυπουργικά και υπουργικά VIP ταξίδια την ώρα που κάποιοι πιλότοι πετούν με αεροσκάφη 30 ετών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr