Θέλουν AESA ραντάρ και στα Su-30MKI οι Ινδοί
Η Αεροπορία της Ινδίας φαίνεται ότι έχει εκτιμήσει ιδιαίτερα τις δυνατότητες του ραντάρ AESA Zhuk-AE των Mig-35 που είναι υποψήφιο για τον διαγωνισμό του νέου μαχητικού αεροσκάφους και τώρα ζητεί τον εκσυγχρονισμό των μαχητικών Su-30MKI που διαθέτει με τον ίδιο ραντάρ, το οποίο θα αποδίδει βέβαια ακόμα καλύτερα στην περίπτωση που εφαρμοστεί, λόγω της μεγαλύτερης διαμέτρου που θα έχει αναγκαστικά. Το νυν ραντάρ των Su-30MKI είναι ένα ραντάρ τεχνολογίας PESA, ανάλογο, αν και με μεγαλύτερη ισχύ εξόδου των Rafale F.1/2, το Ν011Μ, το οποίο δίνει μεγάλες δυνατότητες στο αεροσκάφος, μεγαλύτερες από τα ραντάρ των F-15, F-16, ΕF-2000, αλλά υστερεί σε υπολογιστική ισχύ έναντι του F/A-18E/F και φυσικά έναντι του ραντάρ του F-22 και μελλοντικά έναντι του ραντάρ του F-35. Αυτή η απόφαση της ινδικής Aεροπορίας, μπορεί να θεωρηθεί και πρόκριμα για τον διαγωνισμό MMRC που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την επόμενη άνοιξη. Εδώ δείχνουν να έχουν ξεχωρίσει το F/A-18E/F Super Hornet και το EF-2000. Πλέον το τελευταίο είναι σαφές ότι για να έχει ελπίδες πρέπει να παρουσιάσει ένα "πειστικό" ραντάρ AESA. Τυχόν επικράτηση του EF-2000 θα σημάνει πολλά για το πρόγραμμα του ευρωμαχητικού γενικότερα και πάνω απ'όλα την οριστική αποδοχή του ως προηγμένου αεροσκάφους 4ης γενιάς. Πάντως και για τους Ρώσους ανοίγεται "παράθυρο" ανάλογο με αυτό που έχει ανοίξει για τους Αμερικανούς η επιλογή του κινητήρα F414 του Super Hornet δηλαδή, για το Tejas: Τυχόν επιλογή του Μig-35 θα μπορούσε να συνοδεύεται από αντισταθμιστική τοποθέτηση των Zhuk-AE στο Su-30MKI μέ πρόσθετο πλεονέκτημα την ομογενοποίηση των ραντάρ όλου το νέου στόλου μαχητικών της ινδικής Αεροπορίας στο κρίσιμο ζήτημα των ραντάρ. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία της Ινδίας φαίνεται ότι έχει εκτιμήσει ιδιαίτερα τις δυνατότητες του ραντάρ AESA Zhuk-AE των Mig-35 που είναι υποψήφιο για τον διαγωνισμό του νέου μαχητικού αεροσκάφους και τώρα ζητεί τον εκσυγχρονισμό των μαχητικών Su-30MKI που διαθέτει με τον ίδιο ραντάρ, το οποίο θα αποδίδει βέβαια ακόμα καλύτερα στην περίπτωση που εφαρμοστεί, λόγω της μεγαλύτερης διαμέτρου που θα έχει αναγκαστικά.
Το νυν ραντάρ των Su-30MKI είναι ένα ραντάρ τεχνολογίας PESA, ανάλογο, αν και με μεγαλύτερη ισχύ εξόδου των Rafale F.1/2, το Ν011Μ, το οποίο δίνει μεγάλες δυνατότητες στο αεροσκάφος, μεγαλύτερες από τα ραντάρ των F-15, F-16, ΕF-2000, αλλά υστερεί σε υπολογιστική ισχύ έναντι του F/A-18E/F και φυσικά έναντι του ραντάρ του F-22 και μελλοντικά έναντι του ραντάρ του F-35.
Αυτή η απόφαση της ινδικής Aεροπορίας, μπορεί να θεωρηθεί και πρόκριμα για τον διαγωνισμό MMRC που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την επόμενη άνοιξη. Εδώ δείχνουν να έχουν ξεχωρίσει το F/A-18E/F Super Hornet και το EF-2000. Πλέον το τελευταίο είναι σαφές ότι για να έχει ελπίδες πρέπει να παρουσιάσει ένα “πειστικό” ραντάρ AESA. Τυχόν επικράτηση του EF-2000 θα σημάνει πολλά για το πρόγραμμα του ευρωμαχητικού γενικότερα και πάνω απ’όλα την οριστική αποδοχή του ως προηγμένου αεροσκάφους 4ης γενιάς.
Πάντως και για τους Ρώσους ανοίγεται “παράθυρο” ανάλογο με αυτό που έχει ανοίξει για τους Αμερικανούς η επιλογή του κινητήρα F414 του Super Hornet δηλαδή, για το Tejas: Τυχόν επιλογή του Μig-35 θα μπορούσε να συνοδεύεται από αντισταθμιστική τοποθέτηση των Zhuk-AE στο Su-30MKI μέ πρόσθετο πλεονέκτημα την ομογενοποίηση των ραντάρ όλου το νέου στόλου μαχητικών της ινδικής Αεροπορίας στο κρίσιμο ζήτημα των ραντάρ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr