Αποκλειστικές φωτό από την ελληνοϊραηλινή άσκηση CSAR στην Ανδραβίδα (ανανέωση)
Oλοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες και ήδη έχουν αποχωρήσει και βρίσκονται καθ’οδόν προς το Ισραήλ τα ισραηλινά ελικόπτερα που μετείχαν στην κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση CSAR με επίκεντρο την 117ΠΜ στην Ανδραβίδα. Το defencenet.gr παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τις πρώτες φωτογραφίες από την άσκηση (copyright: Γιάννης Ρηγόπουλος για DefenceNet Media).Η τελευταία εξελίχθηκε στη βόρεια, κεντρική και δυτική Πελοπόννησο και περιελάμβανε ημερήσια και νυκτερινά σενάρια. Τα ισραηλινά ελικόπτερα τελικώς στάθμευσαν στην πίστα του ΣΟΤ όπου συνήθως σταθμεύουν τα F-16 όταν πραγματοποιούνται ασκήσεις. Ανάμεσα στους ισραηλινούς υπήρχαν και ορισμένοι έφεδροι, τόσο χειριστές όσο και προσωπικό εδάφους
Oλοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες και ήδη έχουν αποχωρήσει και βρίσκονται καθ’οδόν προς το Ισραήλ τα ισραηλινά ελικόπτερα που μετείχαν στην κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση CSAR με επίκεντρο την 117ΠΜ στην Ανδραβίδα. Το defencenet.gr παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τις πρώτες φωτογραφίες από την άσκηση (copyright: Γιάννης Ρηγόπουλος για DefenceNet Media).Η τελευταία εξελίχθηκε στη βόρεια, κεντρική και δυτική Πελοπόννησο και περιελάμβανε ημερήσια και νυκτερινά σενάρια. Τα ισραηλινά ελικόπτερα τελικώς στάθμευσαν στην πίστα του ΣΟΤ όπου συνήθως σταθμεύουν τα F-16 όταν πραγματοποιούνται ασκήσεις. Ανάμεσα στους ισραηλινούς υπήρχαν και ορισμένοι έφεδροι, τόσο χειριστές όσο και προσωπικό εδάφους
Oλοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες και ήδη έχουν αποχωρήσει και βρίσκονται καθ’οδόν προς το Ισραήλ τα ισραηλινά ελικόπτερα που μετείχαν στην κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση CSAR με επίκεντρο την 117ΠΜ στην Ανδραβίδα. Το defencenet.gr παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τις πρώτες φωτογραφίες από την άσκηση (copyright Γιάννης Ρηγόπουλος για DefenceNet Media).
Η άσκηση εξελίχθηκε στη βόρεια, κεντρική και δυτική Πελοπόννησο και περιελάμβανε ημερήσια και νυκτερινά σενάρια. Τα ισραηλινά ελικόπτερα τελικώς στάθμευσαν στην πίστα του ΣΟΤ όπου συνήθως σταθμεύουν τα F-16 όταν πραγματοποιούνται ασκήσεις. Ανάμεσα στους ισραηλινούς υπήρχαν και ορισμένοι έφεδροι, τόσο χειριστές όσο και προσωπικό εδάφους, ενώ ανάμεσα στην ισραηλινή αντιπροσωπεία υπήρχαν και τεχνικοί της Boeing, χωρίς όμως να διευκρινιστεί ποιος ο ακριβής λόγος της παρουσίας τους εκεί.
Τα ισραηλινά Apache ήταν όλα της διαμόρφωσης Longbow και έφεραν τέσσερις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου με χωρητικότητα 230 USG ή κάθε μια. Η μέγιστη εμβέλεια του ελικοπτέρου με πλήρες καύσιμο και εξωτερικές δεξαμενές ανέρχεται στα 1900 χλμ. Τα ισραηλινά ελικόπτερα πέρασαν από τις εξής περιοχές πριν φτάσουν Ανδραβίδα: Κρήτη, Κύθηρα, Καλαμάτα και τέλος, Ανδραβίδα.
Η άσκηση ξεκίνησε τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου και ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου. Σε αυτή πήραν μέρος εκ μέρους του Ισραήλ 3 επιθετικά ελικόπτερα AH-64D Longbow «Saraph» συν ένα εφεδρικό, τρία UH-60A/L «Yanshuf» συν ένα εφεδρικό, ενώ από ελληνικής πλευράς πήραν μέρος δύο AH-64A+, συν ένα εφεδρικό, ένα Super Puma, έξι μαχητικά αεροσκάφη. για προσομοίωση απειλών- και ένα UH-1D για γενική υποστήριξη. Τα ελληνικά μαχητικά προέρχονταν από τις παρακάτω Μοίρες: F-16 block 50 από την 347Μ, F-16 block 52 Adv. από την 335Μ, F-16 block 52+ από την 343Μ, F-16 block 30 της 346Μκαι .Μirage-2000 EGM της 332Μ.
Η άφιξη των ισραηλινών ελικοπτέρων είχε πραγματοποιηθεί ημέρα νωρίτερα ενώ την προηγούμενη εβδομάδα είχαν αφιχθεί δύο ισραηλινά C-130 μεταφέροντας εκτός των εφοδίων (υπολόγους, εφεδρικούς πιλότους, ανταλλακτικά και λοιπό υλικό υποστήριξης) μετέφεραν και δύο κινητά μαγειρεία – καθώς η σίτιση των Ισραηλινών θα γίνεται μόνο με δικά τους μέσα- έως και χημικές τουαλέτες.
Τα σενάρια της άσκησης εκτελέστηκαν στην Βόρεια, Δυτική και Κεντρική Πελοπόννησο καθώς και στο Ιόνιο Πέλαγος με ημερήσιες και νυχτερινές πτήσεις.
Στα σενάρια αυτά συμμετείχαν μικτοί σχηματισμοί Ε/Π (ανόμοιου τύπου) και περιελάμβαναν μεταξύ άλλων:
α. Αποπροσγειώσεις Ε/Π σε διάφορα σημεία κατά μήκος των σχεδιασθέντων δρομολογίων.
β. Εκτέλεση σεναρίων επιθέσεων Α/Φ εναντίον σχηματισμών Ε/Π, επιτυγχάνοντας τη μέγιστη προσομοίωση εκτέλεσης πραγματικών επιχειρήσεων.
γ. Πτήσεις συνοδείας-προστασίας των Ε/Π από μαχητικά Α/Φ.
δ. Προσβολές Α/Δ.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην ασφάλεια του προσωπικού και των μέσων της άσκησης τόσο στη φάση της σχεδίασης όσο και στην φάση της εκτέλεσης. Συγκεκριμένα και από τις δύο πλευρές ακολουθήθηκαν όλοι οι κανόνες ασφαλείας πτήσεων και εδάφους, εξασφαλίζοντας μεταξύ των άλλων εναλλακτικά αεροδρόμια
O επικεφαλής της Ισραηλινής αποστολής ήταν ο Ταξίαρχος David Barki αφού ευχαρίστησε για την φιλοξενία από την ΠΑ ανέφερε τα ακόλουθα:
“Η εκπαίδευσή μας στην Ελλάδα είναι μέρος μιας μεγαλύτερης συνεργασίας της Ισραηλινής Αεροπορίας με πολλές χώρες. Η εκπαίδευση αυτή μας δίνει τη δυνατότητα να επιχειρούμε σε περιοχές που δεν έχουμε τη δυνατότητα στο Ισραήλ και φυσικά μας προετοιμάζει στην αποστολή μας.
Σε αυτή την περίοδο όπου έχουμε την απειλή της παγκόσμιας τρομοκρατίας πρέπει να μάθουμε ο ένας από τον άλλο, να εκπαιδευτούμε μαζί και να συνεργαστούμε για να αντιμετωπίσουμε την απειλή σε όλο τον ελεύθερο κόσμο”.
Αξίζει να προσέξετε τις μεταλλικές μπάλες που βρίσκονται στα πτερύγια του ελικοπτέρου. Φιλοξενούν σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου της Elisra, το Seraph. Αποτελείται από τον προειδοποιητή πυραύλων SPS-65 και από τον παρεμβολέα ραντάρ SPJ-40. Όπως επίσης προσέξτε και τις τετράγωνες εξαγωγές που διακρίνονται στα πτερύγια στην φωτό που έχει ληφθεί από την ουρά του Apache από όπου εκτοξεύονται τα αναλώσιμα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr