EF-2000 Vs Su-30MKI στη ινδική άσκηση “Indradhanush 2010” κρίνει το καλύτερο μαχητικό (ανανέωση)
Η περσινή «αναμέτρηση» στην Βαλτική μεταξύ γερμανικών EF-2000 και ρωσικών Su-27 φαίνεται ότι ήταν το πρελούδιο μιας από τις επόμενες «αναμετρήσεις» των δύο αεροσκαφών. Σήμερα ξεκίνησε στην Ινδία η μεγάλη ινδοβρετανική άσκηση "Indradhanush 2010" με την συμμετοχή EF-2000, E-3D, VC-10, (βρετανική συμμετοχή) και Mig-27, Mirage 2000, Su-30, A-50I (ιπτάμενο ραντάρ) από την πλευρά των Ινδών. Η αναμέτρηση, όπως αναφέρουν παρατηρητές των στρατιωτικών τεκταινομένων της ινδικής χερσονήσου μπορεί να κρίνει και την προμήθεια του διαγωνισμού MMRCA για το νέο ινδικό μαχητικό ή για την ακρίβεια το μαχητικό που θα αποτελέσει το δίδυμο του Su-30MKI στην ινδική Αεροπορία.
Η περσινή «αναμέτρηση» στην Βαλτική μεταξύ γερμανικών EF-2000 και ρωσικών Su-27 φαίνεται ότι ήταν το πρελούδιο μιας από τις επόμενες «αναμετρήσεις» των δύο αεροσκαφών. Σήμερα ξεκίνησε στην Ινδία η μεγάλη ινδοβρετανική άσκηση “Indradhanush 2010” με την συμμετοχή EF-2000, E-3D, VC-10, (βρετανική συμμετοχή) και Mig-27, Mirage 2000, Su-30, A-50I (ιπτάμενο ραντάρ) από την πλευρά των Ινδών. Η αναμέτρηση, όπως αναφέρουν παρατηρητές των στρατιωτικών τεκταινομένων της ινδικής χερσονήσου μπορεί να κρίνει και την προμήθεια του διαγωνισμού MMRCA για το νέο ινδικό μαχητικό ή για την ακρίβεια το μαχητικό που θα αποτελέσει το δίδυμο του Su-30MKI στην ινδική Αεροπορία.
Με αυτή την έννοια μόνο τυχαία δεν είναι η άσκηση. Θα αναμετρηθούν τα δύο αεροσκάφη που αναμένεται να υπάρξουν επιχειρησιακό δίδυμο. Τα αεροσκάφη είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες την κυανή και την ερυθρά ομάδα. Η ταξινόμηση σε αυτές τις δυο ομάδες δεν είναι αμετάβλητη.
Είχαν προηγηθεί τις δύο περασμένες ημέρες ενημερώσεις και πτήσεις εγκλιματισμού.
Το επίπεδο της συνεκπαίδευσης χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα δύσκολο και περιλαμβάνει πτήσεις μεγάλου αριθμού μαχητικών σε μικρή έκταση, 2 εναντίον 2, 4 εναντίον 2, 4 εναντίον 1 (!), τυχαία απαγόρευση εναέριου ανεφοδιασμού, σιγή ραντάρ, χρήση μόνο των ηλεκτροοπτικών αισθητήρων κ.α.
Η άσκηση θα διαρκέσει ως τις αρχές Νοεμβρίου.
Su-30 MkI
Πλήρωμα: 2
Πλήρωμα: 1 ή 2 (εκπαιδευτικό αεροσκάφος)
Μήκος: 21,935 μέτρα
Μήκος: 15,96 μέτρα
Εκπέτασμα πτερύγων: 14,7 μέτρα
Εκπέτασμα πτερύγων: 10,95 μέτρα
Ύψος: 6,36 μέτρα
Ύψος: 5,28 μέτρα
Πτερυγική επιφάνεια: 62,0 m²
Πτερυγική επιφάνεια: 51,2 m2
Βάρος κενό: 18.400 κιλά
Βάρος κενό: 11.000 κιλά
Βάρος έμφορτο: 24.900 κιλών
Βάρος έμφορτο: 16.000 κιλά
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 38.800 κιλά
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 23.500 κιλά
Κινητήρες: 2× Lyulka AL-31FP turbofans με μετακαυστήρα και σύστημα κατευθυνόμενης ώσης, 131 kN έκαστος με τη χρήση μετακαυστήρα (27.557 λίβρες)
Κινητήρες: 2× Eurojet EJ-2000 turbofan με μετακαυστήρα
Ξηρή ώση: 60 kN (13.500 λίβρες) έκαστος
Ώση με χρήση μετακαυστήρα: 90 kN (20.250 λίβρες) έκαστος
Κατανάλωση καυσίμου: 4.500 κιλά (9.920 λίβρες)
Επιδόσεις
Μέγιστη ταχύτητα: Mach 1,9 (2.120 χλμ/ώρα, 1.317 μίλια/ώρα)
Μέγιστη ταχύτητα: Mach 2 (2.495 χλμ/ώρα, 1.550 μίλια/ώρα
Ταχύτητα στο επίπεδο της θάλασσας: Mach 1.2 (1,470 χλμ/ώρα / 913.2 μίλια/ώρα)
Διατήρηση υπερηχητικής ταχύτητας χωρίς μετακαυστήρα: Mach 1,1–1,5
Εμβέλεια: 3.000 χλμ (1.620 νμ) σε μεγάλο ύψος και 1.270 χλμ/690 νμ χαμηλή πτήση χωρίς εξωτερικές δεξαμενές
Εμβέλεια: 2.900 χλμ (1.802 νμ)
Επιχειρησιακή εμβέλεια:
Διαμόρφωση, lo-lo-lo: 601 χλμ (325 νμ)
Διαμόρφωση, hi-lo-hi: 1,389 χλμ (750 νμ)
Αεράμυνα, 3 ώρες CAP: 185 χλμ (100 νμ)
Αεράμυνα, με 10 λεπτά παραμονή στην περιοχή : 1,389 χλμ (863 νμ)
Μέγιστη εμβέλεια πτήσης: 3,790 χλμ (2,300 νμ)
Αυτονομία: 3.75 ώρες (μέχρι και 10 ώρες με εναέριο ανεφοδιασμό)
Επιχειρησιακή οροφή: 17.300 μέτρα
Επιχειρησιακή οροφή: 19.810 μέτρα
Ρυθμός ανόδου: >230 μέτρα/δευτ.
Ρυθμός ανόδου : >315 μέτρα/δευτ.
Πτερυγική φόρτιση: 401 κιλά/m²
Πτερυγική φόρτιση: 312 κιλά/m2
Σχέση ώσης βάρους: 1.0
Σχέση ώσης βάρους: 1.15
Πυροβόλα: 1 × GSh-30-1 πυροβόλο (30 χλστ, 150 βλήματα)
Πυροβόλα: 1 × 27 χλστ Mauser BK-27, 150 βλήματα
Εξωτερικά σημεία ανάρτησης οπλισμού: 12, 2 θέσεις στα ακροπτερύγια, 6 πυλώνες κάτω από τις πτέρυγες, 2 πυλώνες κάτω από τους αεραγωγούς και 2 πυλώνες σε σειρά στην κοιλότητα μεταξύ των κινητήρων. Ο Αριθμός των θέσεων ανάρτησης οπλισμού μπορεί να αυξηθεί σε 14. Μέγιστο βάρος πολεμικού φορτίου: 8 τόνοι
Εξωτερικά σημείο ανάρτησης οπλισμού: 13: 8 πυλώνες κάτω από τις πτέρυγες και 5 κάτω από την άτρακτο.
Μέγιστο βάρος πολεμικού φορτίου: 7.500 κιλά
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr