Ν.Πλέσσας: “Mόνο 60 εκατ. $ θα κοστίσουν τα ελληνικά F-35” – Απαξιωτικός για Δ.Βερύκιο & Ε.Βασιλάκο
Η Lockheed Martin υποστήριξε σήμερα σε συνέντευξή της ότι το κόστος για κάθε μαχητικό F-35, αν η Ελλάδα αποφασίσει να το αγοράσει θα είναι 60 εκατ. δολάρια το καθένα αν η παραγγελία γίνει το 2016. Η αμερικανική εταιρεία δεν πιστεύει ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα θα πάει σε παραγγελία νέου αεροσκάφους. Το χάσμα στην τιμή που ανκοινώθηκε και στο κόστος που πληρώνουν άλλες χώρες όπως το Ισραήλ που φτάνει τα 95 εκατ. δολάρια χωρίς την υποστήριξη, θα καλυφθεί επειδή σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο τη εταιρείας με χώρο ευθύνης τη Ν.Α Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, Ντένη Πλέσσα, το αεροσκάφος τότε θα είναι πολύ φθηνότερο λόγω αύξησης των παραγγελιών.
Η Lockheed Martin υποστήριξε σήμερα σε συνέντευξή της ότι το κόστος για κάθε μαχητικό F-35, αν η Ελλάδα αποφασίσει να το αγοράσει θα είναι 60 εκατ. δολάρια το καθένα αν η παραγγελία γίνει το 2016. Η αμερικανική εταιρεία δεν πιστεύει ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα θα πάει σε παραγγελία νέου αεροσκάφους. Το χάσμα στην τιμή που ανκοινώθηκε και στο κόστος που πληρώνουν άλλες χώρες όπως το Ισραήλ που φτάνει τα 95 εκατ. δολάρια χωρίς την υποστήριξη, θα καλυφθεί επειδή σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο τη εταιρείας με χώρο ευθύνης τη Ν.Α Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, Ντένη Πλέσσα, το αεροσκάφος τότε θα είναι πολύ φθηνότερο λόγω αύξησης των παραγγελιών.
Μάλιστα όταν ο Ντένις Πλέσσας ερωτήθηκε για δήλωση που είχε κάνει παλαιότερα αναφορικά με την τιμή του F-35 πως αυτή θα ήταν παρεμφερής με του F-16 δήλωσε πως αυτό ισχύει εφόσον το τελευταίο το κοστολόγησε στα 50 εκατ. δολάρια. Σε άλλη ερώτηση αναφορικά με την προσαρμογή του αεροσκάφους στις ιδιαίτερες ελληνικές επιχειρησιακές ανάγκες ο εκπρόσωπος της LockMar είπε πως το F-35 μπορεί να αποδειχθεί το ίδιο ευέλικτο με το F-16 σε συνθήκες κλειστών εμπλοκών.
Επίσης ανανέωσε την πρόταση αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού και των 130 παλαιότερων F-16 σε block 52 Advance, στην τιμή των 900 εκατ. δολαρίων, έναντι των 1,2 δισ. που ζητούσαν αρχικά.
Έτσι ενδεικτικά η τιμή ανά μονάδα για το κόστος εκσυγχρονισμού μπορεί, με τη νέα βελτιωμένη πρόταση να ανέλθει στα 6 με 8 εκατομμύρια δολάρια –τιμή βέβαια που θα ποικίλει ανά block παραγωγής καθώς και το επίπεδο των εργασιών ποικίλει. Ο Ντένις Πλέσσας δήλωσε ακόμη πως ο εκσυγχρονισμός των block 30 έχει το χαρακτήρα του μέσου ορίου ηλικίας καθώς τα αεροσκάφη έχουν συμπληρώσει περί τις 4000 ώρες πτήσης το καθένα στα 20 χρόνια της επιχειρησιακής τους ζωής, ενώ το όριο αυτό έχει ως οροφή τις 8000 ώρες πτήσης δηλαδή ακόμη 20 χρόνια.
Η αναβάθμιση των block 30 είναι αυτή που προϋποθέτει τις περισσότερες εργασίες καθώς απαιτείται η τοποθέτηση υπολογιστή αποστολής, νέων οθονών, αναβάθμιση του ραντάρ όπως και προσθήκη δυνατότητας επικοινωνίας δικτύου Link 16. Σε ότι αφορά τα block 50 και 52 ο εκσυγχρονισμός υφίσταται στην αναβάθμιση του υπολογιστή αποστολής στο επίπεδο του MMC 7000 των Advanced αλλά και στην προσθήκη δυνατότητας Link 16.
Ο Ντένις Πλέσσας αναφέρθηκε και στην προοπτική αναβάθμισης των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3 Orion, την οποία χαρακτήρισε ως τη καλύτερη λύση για το Πολεμικό Ναυτικό. Πιο συγκεκριμένα η πρόταση της LockMar για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) αφορά ως ενδιάμεση λύση τον εκσυγχρονισμό δύο εκ των πέντε υπαρχόντων P-3B του Π.Ν. με την προσθήκη νέων ηλεκτρονικών αλλά και την επέκταση του ορίου ζωής τους κατά 1500 ώρες πτήσης γεγονός που ισοδυναμεί σε δύο χρόνια περίπου επιχειρησιακής εκμετάλλευσης μέχρι την έλευση τριών P-3C από τα αποθέματα του αμερικανικού Ναυτικού. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αφού αναβαθμιστούν και αυτά, μεταφέροντας τις νέες ηλεκτρονικές συσκευές που είχαν τοποθετηθεί στα δύο P-3B, αλλά και την παραγγελία νέων για το ένα P-3C θα αναλάβουν τις αποστολές της 353 ΜΝΑΣ και τα P-3B θα αποσυρθούν οριστικά.
Η Lockheed Martin, θα έχει παρουσία στην έκθεση Defensys, που ανοίγει τις πύλες της στις 28 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη. Στο περίπτερό της μάλιστα οι επισκέπτες θα μπορούν να πάρουν μία γεύση από το F-35, αφού θα μεταφερθεί από τις ΗΠΑ ένας εξομοιωτής του.
Ο Ν. Πλεσσας παρουσιάσε τις προτάσεις τις LM ως μια ευκαιριία για μια low cost προσέγγιση που θα προσφέρει και θέσεις εργασιίας. Επειδη ο Ν. Πλέσσας είπε πως η παρουσια της εταιρείας του δειχνει την εμπιστοσύνη και την συνεργασία που υπάρχει με το υπουργείο Άμυνας ρωτηθηκε για το πρόσφατα περιστατικό με τους υπαινιγμούς σε βαρος του (για διαρροες στον Τυπο του ΕΜΠΑΕ) και την απαντηση της LM .
Ο Ν. Πλεσσας μίλησε με απαξιωτικό τρόπο για τον δημοσιογράφο (σ.σ. πρόκειται για τον Δήμο Βερύκιο, έστω και αν δεν ανέφερε το όνομά του) αποδιδοντας την ερωτηση του Δ.Βερύκιου στον υπουργό και την όλη αναστατωση στο γεγονός ότι “έχει τουλαχιστον 2 χρονια να μιλήσουν” ενώ τόνισε πως η εταιρεία του ουδέποτε διαρρέει κυβερνητικες αποφάσεις. Τελειώνοντας μαλιστα τόνισε ” δεν βλέπω τίποτα να χαλάσει τις άριστες σχέσεις με το υπουργείο Άμυνας”
Ο ίδιος προκάλεσε να συγκριθεί η πρόταση για την αναβάθμιση των Μιράζ λεγοντας πως δεν υπάρχει πρόγραμμα αναβάθμισης και κάλεσε τους δημοσιογράφους να κάνουν σύγκριση του κύκλου ζωης με τα F 16. Επίσης επιτέθηκε στπν πρώην γενικό διευθυντή της ΓΔΑΕΕ Ε.Βασιλάκο για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των ΑΩ αφού είπε πως θα είχαν προχωρήσει γρηγορότερα αν ειχε προχωρήσει η ΓΔΑΕΕ στα credits.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr