Στα 52 εκατ. $ η τιμή του Super Hornet με ραντάρ AESA για την ΠΑ–Στόχος οι 9500 ώρες ωφέλιμης ζωής!
Στα 52 εκατ. $ καθόρισε την τιμή του F/A-18E/F Super Hornet σε σημερινή συνέντευξη τύπου αντιπροσωπεία της Boeing η οποία βρίσκεται στη χώρα μας με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού «DEFENSYS». Επιπρόσθετα και σε ερώτηση του defencenet για το όριο πτητικής του αεροσκάφους οι εκπρόσωποι της Boeing ανέφεραν πως αυτό ανέρχεται στις 8.000 ώρες αλλά ο στόχος είναι το όριο αυτό να φτάσει στις 9.500 ώρες, και αυτό χωρίς την εφαρμογή κανενός είδους προγράμματος ανανέωσης δομικής αντοχής μέσου όρου ζωής.
Στα 52 εκατ. $ καθόρισε την τιμή του F/A-18E/F Super Hornet σε σημερινή συνέντευξη τύπου αντιπροσωπεία της Boeing η οποία βρίσκεται στη χώρα μας με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού «DEFENSYS». Επιπρόσθετα και σε ερώτηση του defencenet για το όριο πτητικής του αεροσκάφους οι εκπρόσωποι της Boeing ανέφεραν πως αυτό ανέρχεται στις 8.000 ώρες αλλά ο στόχος είναι το όριο αυτό να φτάσει στις 9.500 ώρες, και αυτό χωρίς την εφαρμογή κανενός είδους προγράμματος ανανέωσης δομικής αντοχής μέσου όρου ζωής.
Στα 52 εκατ. $ καθόρισε την τιμή του F/A-18E/F Super Hornet σε σημερινή συνέντευξη τύπου αντιπροσωπεία της Boeing η οποία βρίσκεται στη χώρα μας με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού «DEFENSYS». Επιπρόσθετα και σε ερώτηση του defencenet για το όριο πτητικής του αεροσκάφους οι εκπρόσωποι της Boeing ανέφεραν πως αυτό ανέρχεται στις 8.000 ώρες αλλά ο στόχος είναι το όριο αυτό να φτάσει στις 9.500 ώρες, και αυτό χωρίς την εφαρμογή κανενός είδους προγράμματος ανανέωσης δομικής αντοχής μέσου όρου ζωής.
Η αντιπροσωπεία της Boeing απαρτιζόταν από τον Joe McAndrew, Αντιπρόεδρο Διεθνούς Επιχειρησιακής Ανάπτυξης σε Ευρώπη, Ισραήλ και Αμερική και τον Roberto Valla, Διευθυντή Διεθνούς Επιχειρησιακής Ανάπτυξης Νοτίου Ευρώπης. Οι δύο άνδρες εξήγησαν στους έλληνες δημοσιογράφους που έδωσαν το παρών στην συνέντευξη τύπου πως η ευκαιρία που ανοίγεται με μια πιθανή επιλογή του Super Hornet από την ΠΑ θα βοηθήσει τόσο την ίδια την Αεροπορία όσο και την ελληνική αμυντική βιομηχανία μέσω της ανάληψης αυξημένου Επιστρεφόμενου Βιομηχανικού Έργου.
Η αμερικανική πρόταση αφορά το Super Hornet Block II το οποίο φέρει το νέο ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης APG-79 αντι του μηχανικού APG-73 όπου ήταν εφοδιασμένα το πρώτα μοντέλα παραγωγής του Super Hornet. Το ραντάρ αποτελείται από 1100 στοιχεία εκπομπής λήψης, με αποτελεσματική ακτίνα εγκλωβισμού στόχου μεγέθους 1 τ.μ. εκτιμάται στα 120-130 χλμ. σε πεδίο έρευνας 180 μοιρών στο οριζόντιο επίπεδο. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το ραντάρ του F/A-18E/F από τα υπόλοιπα μηχανικής σάρωσης είναι η δυνατότητα πολλαπλής έρευνας 20 και πλέον στόχων ενώ ο αριθμός των μέγιστων ιχνών που μπορούν να εγκλωβιστούν για βολή ανέρχεται στα οκτώ.
Σε διαμόρφωση αέρος-εδάφους το ραντάρ παρέχει διαμόρφωση χαρτογράφησης, αποφυγής ανάγλυφου (Terrain Avoidance/Ground mapping), απεικόνιση σταθερών/κινούμενων στόχων (Moving Target Indicator), στόχων επιφανείας (SEA) και ικανότητα συνθετικού διαφράγματος (SAR). Η δυνατότητα αυτή παρέχει απεικόνιση μεγέθυνσης τριών επιπέδων με φωτογραφική ακρίβεια της τάξης κάτω του μέτρου. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να γίνει ακριβής αναγνώριση και επιλογή του στόχου από απόσταση 100km, ανεξαρτήτως καιρού.
Εκτός του ραντάρ το Super Hornet Block II, διαθέτει ως σταθερό εξοπλισμό το ατρακτίδιο ΑΝ/ASQ-228 ATFLIR. Το συγκεκριμένο ατρακτίδιο περιλαμβάνει σε ένα και μόνο φορέα μια σειρά λειτουργιών που επιτρέπουν στο χειριστή να πραγματοποιήσει επίθεση εναντίον στόχων εδάφους από μεγάλες αποστάσεις, αξιοποιώντας στο έπακρο τις εμβέλειες των μεταφερόμενων όπλων του χωρίς την χρησιμοποίηση του ραντάρ. Πιο συγκεκριμένα το ATFLIR διαθέτει συσκευή FLIR που χρησιμοποιείται για ναυτιλία και σκόπευση, ηλεκτροοπτικό αισθητήρα ημέρα, αποστασιομέτρη λέιζερ και καταδείκτη.
Η εμβέλεια των αισθητήρων του ξεπερνά τα 40 ν.μ. ( 74 χλμ.) έχοντας τη δυνατότητα να επιχειρεί σε μέγιστο ύψος έως και 50.000 ποδών (16.000+ μ). Ταυτόχρονα το σύστημα μπορεί να μεταδίδει εικόνα σε πραγματικό χρόνο σε επίγειους σταθμούς διοίκησης ή ακόμη και σε προωθημένους παρατηρητές.
Το Super Hornet διαθέτει λογισμικό συγχώνευσης δεδομένων, λειτουργικό σύστημα ασφαλούς μεταφοράς πακέτων δεδομένων Link-16 και σύστημα σκοπευτικού επί κράνους JHMCS. Τέλος για αποστολές αναγνώρισης διατίθεται το ατρτακτίδιο SHARP (SHAred Reconnaissance Pod) μέσω του οποίου μπορούν να εξάγονται ψηφιακές εικόνες αναγνώρισης από IR και Ε/Ο αισθητήρα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσθήκη του ALE-50 στο σύστημα αυτοπροστασίας του Super Hornet, καθώς συμβάλλει στην κατακόρυφη αύξηση της επιβιωσιμότητας. Το σύστημα αποτελείται από τον ελεγκτή εκτόξευσης (Launch Controller), τον εκτοξευτή και το decoy που η διάρκεια ζωής του φθάνει τα 10 έτη. Στο decoy είναι εγκατεστημένος ο πομποδέκτης, ο ενισχυτής TWT και ο διαμορφωτής. Η διασύνδεση με το σύστημα ECM του αεροσκάφους γίνεται μέσω αρτηρίας δεδομένων 1553Β και δεν απαιτεί ειδικό λογισμικό. Το πακέτο εκτός του ραντάρ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο με τεχνολογία αφής στις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, προηγμένο σύστημα αυτοπροστασίας IDECM και ατρακτίδιο σκόπευσης AN/ASQ-228 ATFLIR.
Αναμφισβήτητα τα πλεονεκτήματα του Super Hornet σε σχέση με την τιμή του αεροσκάφους είναι πολλά. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως το αεροσκάφος F-16 Adv. το ποσό προσφοράς ανέρχεται στα 50 εκατ. $ αλλά χωρίς ενεργό ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr