Κινητικότητα προς την κατεύθυνση της άμεσης επίλυσης του θέματος εμφανίζεται στο θέμα του ASPIS II μετά την πίεση που ασκήθηκε από την Πολεμική Αεροπορία, διά του Α/ΓΕΑ Βασίλη Κλόκοζα να δοκιμαστεί το σύστημα σε πραγματικές συνθήκες, αλλά και την παρέμβαση του αντιπροέδρου της Lockheed Martin Ντένι Πλέσσα, προς την πλευρά της κατασκευάστριας εταιρείας Raytheon (προς τον πρόεδρο της εταιρείας συγκεκριμένα) να φανούν «πιο ευέλικτοι και πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση του προβλήματος».

To defencenet.gr είχε πρώτο καταγράψει και τις δύο παρεμβάσεις και κατά συνέπεια οι τελική εξέλιξη βρισκόταν “προ των πυλών”.

Σύμφωνα με πληροφορίες έχει βρεθεί κάποια μέση λύση με την ΓΔΑΕΕ (Δ.Γεωργιόπουλος), η οποία πλέον δείχνει σε πολλές περιπτώσεις αξιοσημείωτη «ευελιξία» σε σχέση με την μέχρι σήμερα αντιμετώπιση του θέματος από την προηγούμενη ηγεσία του Ε.Βασιλάκου. Το ποιος είχε δίκιο θα κριθεί εκ του αποτελέσματος.

Έτσι, όπως αναφέρουν πηγές της ΓΔΑΕΕ, θα υπάρξει έναρξη εγκαταστάσεων με ταυτόχρονη πραγματοποίηση δοκιμών του ASPIS II στα F-16 Block 52+ της παρτίδας του 1999 (στα Adv. είναι προεγκατεστημένο) και αν όλα πάνε καλά θα αποξηλωθούν τα εφεδρικά ASPIS I που έχουν εγκατασταθεί στα 52+ και θα προχωρήσουν κανονικά σε εγκατάσταση του ASPIS II. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει και εξόφληση της εταιρείας η οποία μέχρι το τέλος ακολούθησε σκληρή στάση, με το ποσό των 120 εκατ. δολαρίων.

Η αμερικανική εταιρία Raytheon είχε λάβει μια προκαταβολή 64,6 εκατομμυρίων δολαρίων (242 εκατομμύρια δολάρια το συνολικό ύψος της σύμβασης που ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2003) από το υπουργείο Αμύνης το 2003, για να αρχίσει η παραγωγή της ολοκληρωμένης σουίτας ηλεκτρονικού πολέμου “Advanced Self-Protection Integrated Suite”, για τον στόλο των μαχητικών F-16  Block 52 της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το πρόγραμμα, αποτελεί βελτιωμένη έκδοση του αρχικού συστήματος ASPIS Ι, που είχε παραδοθεί στα τέλη του 1990 για τα F-16 Block 30/50 της ΠΑ. Από το 1997 έως το 1999, 80 συστήματα ASPIS Ι παραδόθηκαν στην ΠΑ.

Η σύμβαση για το ASPIS II σύμβαση περιλαμβάνει συνολικά 60 πλήρες ηλεκτρονικά,  αποτελούμενα από ALR-93(V), ALQ-187, ALE-47, και σύστημα ψηφιακών ραδιοσυχνοτήτων (RF) με ικανότητα αποθήκευσης. Εκτός από τα 60 ASPIS ΙΙ για τα F-16 Block 52, συμφωνήθηκε και η προμήθεια άλλων 29 ALQ-187 για τον εξοπλισμό των αεροσκαφών F-16 Block 30/50, καθώς και η αναβάθμιση των ASPIS με RF. Με την ολοκλήρωση της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένων των αντισταθμιστικών οφελών, το σύνολο του στόλου των F-16 της Π.Α. που αγοράστηκαν μετά το 1999 αεροσκάφος θα είναι εξοπλισμένα με του ASPIS II.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ