Πρώτη πτήση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους Sky-X της Alenia Aeronautica
Η ιταλική Alenia Aeronautica, μέλος του ομίλου Finmeccanica με ανακοίνωση τύπου την οποία εξέδωσε την 1η Φεβρουαρίου, γνωστοποίησε ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος τύπου Sky-X που αναπτύσσει, πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη του πτήση.
Η ιταλική Alenia Aeronautica, μέλος του ομίλου Finmeccanica με ανακοίνωση τύπου την οποία εξέδωσε την 1η Φεβρουαρίου, γνωστοποίησε ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος τύπου Sky-X που αναπτύσσει, πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη του πτήση.
Η πτήση έγινε από την Ιταλία, στο πλαίσιο ενός νέου, δεύτερου κύκλου πτητικών δοκιμών. Το ιταλικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος, που είναι και το πρώτο ευρωπαϊκό μη επανδρωμένο αερόχημα (UAV: Unmanned Air Vehicle) με βάρος μεγαλύτερο του ενός τόνου, πέταξε για πρώτη φορά στις 29 Μαΐου του 2005 και πρόσφατα ολοκλήρωσε σειρά πτητικών δοκιμών υπό συνθήκες πολικού ψύχους, επιχειρώντας από το πεδίο πτητικών δοκιμών και εκτοξεύσεων στο Vidsel της Σουηδίας. Οι δοκιμές αυτές αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν ιδιαίτερα εκτενείς καθώς διήρκεσαν περί τα δύο χρόνια. Το ιταλικό UAV που είναι εφοδιασμένο με στροβιλοκινητήρα, όταν θα αξιοποιηθεί επιχειρησιακά θα μπορεί να εκτελεί αποστολές επιτήρησης και στρατηγικής αναγνώρισης. Η πρώτη του πτήση στην Ιταλία η οποία είχε διάρκεια 25 λεπτών, πραγματοποιήθηκε από την αεροπορική βάση της ιταλικής αεροπορίας στην Amendola, από όπου το αεροσκάφος θα επιχειρεί από εδώ και πέρα. Το Sky-X είναι ένα σχετικά μεγάλο αεροσκάφος με μήκος εφτά μέτρων και εκπέτασμα έξι μέτρων. Το μέγιστο βάρος απογείωσής του ανέρχεται σε 1.200 κιλά και το βάρος του ωφέλιμου φορτίου αποστολής που μπορεί να μεταφέρει, ανέρχεται σε 200 κιλά. Για την πρόωσή του χρησιμοποιεί έναν κινητήρα SNECMA Microturbo TRI60-268 και η μέγιστη ταχύτητα πλεύσης του φτάνει τους 350 κόμβους με την οικονομική να περιορίζεται σε 260 κόμβους. Η επιχειρησιακή του οροφή είναι μεγαλύτερη των 25.000 ποδών και το μέγιστο δυναμικό φορτίο που μπορεί να αντέξει είναι τα 5G.