Μέχρι τον Φεβρουάριο αναμένεται η απόφαση της κυβέρνησης των ΗΠΑ για το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού (KC-X), μέχρι το Φεβρουάριο.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους – ρεκόρ 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στο οποίο η EADS συμμετέχει προτείνοντας το αεροσκάφος της Airbus (ελέγχει το 100% των μετοχών της), το A330 MRTT (το αεροσκάφος θα ονομάζεται KC-145), για την αντικατάσταση των γερασμένων KC-135. Η αμερικανική Αεροπορία έχει καθορίσει απαίτηση για την κατασκευή 179 αεροσκαφών. Η Boeing έχει εξαιρετικές προσβάσεις στο περιβάλλον του Αμερικανού προέδρου (ο νέος προσωπάρχης του Λευκού Οίκου εργαζόταν στην εταιρεία πριν αναλάβει τη νέα του θέση), αλλά στα χαρτιά του αεροσκάφος της EADS δείχνει καλύτερο.

Η EADS συνεργαζόταν για το πρόγραμμα με την αμερικανική Northrop Grumman, η οποία όμως αποχώρησε στις 10 Μαρτίου 2010 διαμαρτυρόμενη ότι οι όροι του διαγωνισμού οι οποίοι είχαν αλλάξει, «φωτογράφιζαν» την Boeing. Στις 20 Απριλίου 2010, η EADS ανακοίνωσε την αυτόνομη κάθοδό της στον διαγωνισμό, με το KC-145. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρόσφατο ταξίδι στις ΗΠΑ του Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί είχε να κάνει κυρωίς με αυτό το θέμα.

Δεν αποκλείεται μια απόφαση “σολωμόντεια λύση” όπως στη νέα φρεγάτα παράκτιων αποστολών του US Navy που το πρόγραμμα “έσπασε” στα δύο.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ