Έκθεση από το διευθυντή του Αμερικανικού Πενταγώνου για θέματα επιχειρησιακών δοκιμών και αξιολόγησης δείχνει νέα προβλήματα του μαχητικού F-35 Lightning II στον χειρισμό του αεροσκάφος, στα ηλεκτρονικά, στον μετακαυστήρα και στο σύστημα κράνους ΗΜD.

Τόσο  η παραλλαγή F-35A, που προορίζεται για την Αεροπορία, όσο και το F-35B του Σώματος των Πεζοναυτών, παρουσιάζουν μεγαλύτερη απόκλιση από την αναμενόμενη, κατά τη διάρκεια δοκιμών της «γωνίας προσβολής», αναφέρει η σχετική έκθεση.

Επιπλέον, ο κινητήρας Pratt and Whitney F-135 αντιμετώπισε πρόβλημα. Η  διακοπή ροής του αέρα προκαλεί σοβαρές δονήσεις, εμποδίζει τον κινητήρα να φτάσει τη μέγιστη ισχύ. Αυτό το πρόβλημα έχει καθυστερήσει μερικές δοκιμές. Σύμφωνα με την έκθεση, έχουν ήδη ξεκινήσει οι προσπάθειες για να διορθωθεί το πρόβλημα. Οι αξιωματούχοι της Pratt and Whitney δεν σχολίασαν το θέμα.

Περαιτέρω, η έκθεση επισημαίνει τα προβλήματα με το σύστημα κράνους ΗΜD του αεροσκάφους. Σε αντίθεση με πολλά προηγούμενα αεροσκάφη, το F-35 δεν έχει τοποθετημένο το HUD (Head-Up Display) στο πιλοτήριο. Ο πιλότος βλέπει όλα τα κρίσιμα δεδομένα στο κράνος.

Η έκθεση δεν επεξεργάτηκε τη φύση των προβλημάτων, αλλά λέει ότι πρέπει να επιλυθούν πριν το λογισμικό Block 2 δοκιμαστεί.. Επί του παρόντος, το πρόγραμμα δοκιμών τρέχει προκαταρκτικά με το σύστημα αποστολής του λογισμικού Block 0,5 και Block 1. Το Block 2 θα αυξήσει σταδιακά τις δυνατότητες του αεροσκάφους και η πλήρη ικανότητα θα αποκτηθεί με το Block 3.

Αξιωματούχος της Lockheed δεν μπόρεσε να περιγράψει άμεσα τα τεχνικά προβλήματα με το σύστημα Head-Up Display, αλλά ανέφερε ότι οι μεγάλες τεχνολογικές προκλήσεις σε ένα τόσο φολόδοξο πρόγραμμα, αντιμετωπίζονται σε συνεργασία με τους προμηθευτές.

Η έκθεση καλεί επίσης να δοκιμαστεί το λογισμικό Block 3 του συστήματος αποστολής σε συνθήκες προσομοίωσης μάχης, διότι οι ήδη υπάρχουσες σειρές δοκιμών δεν επαρκούν για τις δοκιμές των αισθητήρων του F-35. Οι μέχρι σήμερα δοκιμές, σύμφωνα πάντα με την έκθεση, δεν είναι ρεαλιστικές όσο αφορά την αξιολόγηση βασικών δυνατοτήτων του αεροσκάφους.

Η έκθεση καλεί επίσης να επανασχεδιαστεί το σύστημα OBIGGS, το οποίο παράγει αδρανή αέρια για την πρόληψη της δημιουργίας οξυγόνου μέσα στις δεξαμενές καυσίμων. Πρέπει να επανασχεδιαστεί, μια και μέχρι σήμερα δεν ήταν ικανοποιητικό σε ολόκληρο τον φάκελο πτήσης του αεροσκάφους.

Η έκθεση συνιστά τον επανασχεδιασμό για τη διατήρηση των συγκεντρώσεων οξυγόνου κάτω από τα επίπεδα που συνεπάγουν πυρκαγιά ή και έκρηξη, σε ολόκληρο τον φακέλο πτήσης.

Αυτά τα τεχνικά προβλήματα έρχονται να προστεθούν στσ γνωστά διαρθρωτικά ζητήματα του B-μοντέλου και τα προβλήματα με τους βοηθητικούς αεραγωγούς στην επάνω επιφάνεια του αεροσκάφους.

Παιδικές ασθένειες που πρέπει να επιλυθούν μέχρι την ΙΟC to 2016 στο μεγαλύτερο project του χώτου της Άμυνας της Δύσης.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ