Η ύπαρξη του WZ-10 (WuZhuang Zhisheng-10, ή WuZhi-10) που θεωρείται το κύριο μελλοντικό κινεζικό επιθετικό ελικόπτερο, αναφέρθηκε για πρώτη φορά στον δυτικό τύπο περί τα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Η πρώτη του πτήση πραγματοποιήθηκε στις 29 Απριλίου 2003 και από τότε μέχρι σήμερα εκτιμάται ότι έχουν κατασκευαστεί έξι ως οκτώ πρωτότυπα που συμμετέχουν σε εκτεταμένο και εντατικό πρόγραμμα δοκιμών. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα οριστικοποιηθεί η σχεδίαση του συστήματος και στη συνέχεια θα αρχίσει η παραγωγή σειράς. Το WZ-10 αναμένεται να εισέλθει σε υπηρεσία στις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις περί τα τέλη του 2008 ή αρχές του 2009. Η ανάπτυξη του ελικοπτέρου WZ-10, που άρχισε περί τα μέσα της δεκαετίας του 1990, γίνεται από τις Changhe Aircraft Industries Group (CAIG) και China Helicopter Research and Development Institute (CHRDI), που εδρεύουν στο  both based in Jingdezhen, της επαρχίας Jiangxi. Η κύρια αποστολή του είναι η αντιαρματική και η προσβολή στόχων εδάφους στο πεδίο της μάχης, και η δευτερεύουσα η εναέρια μάχη. Δυτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι ανήκει στην ίδια κλάση με το ιταλικό Agusta A-129, το νοτιοαφρικανικό South African Rooivalk, και το γαλλογερμανικό Tiger. Επίσης πολύ πιθανή θεωρείται η «διάχυση» ευρωπαϊκής τεχνολογίας όσον αφορά το συγκρότημα ισχύος και το σύστημα μετάδοσης.

Όσον αφορά τη διαμόρφωση το WZ-10 έχει τη συμβατική ενός επιθετικού ελικοπτέρου με τον κυβερνήτη και τον χειριστή οπλικών συστημάτων σε διαδοχικούς κλιμακωτού ύψους θαλάμους. Ειδικότερα για την άτρακτο έχει ληφθεί σχεδιαστική πρόνοια και υιοθετηθεί κατάλληλη γεωμετρία για την ελάττωση του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους της (RCS: Radar Cross Section). Το κύριο στροφείο έχει πέντε πτέρυγες ενώ το ουραίο τέσσερα πτερύγια. Οι δύο κινητήρες φιλοξενούνται σε ατρακτίδια ακριβώς πίσω από το κόκπιτ. Εκτιμάται ότι διαθέτει σύστημα ελέγχου πτήσης FBW (Fly by Wire) και «glass» χειριστήριο με οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFD: Multifunction Displays). Οι χειριστές θα φέρουν επίσης σκοπευτικό επί κράνους (HMS: helmet-mounted sight), για την προβολή των στοιχείων πτήσης αλλά και τον έλεγχο των όπλων. Στο ρύγχος του ελικοπτέρου είναι τοποθετημένο το σύστημα αισθητήρων  το οποίο περιλαμβάνει τηλεοπτική κάμερα ημέρας και αισθητήρα υπερύθρων εμπρόσθιας θέασης (FLIR: Forward looking infrared). Διαθέτει επίσης ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου με δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWR: radar warning receiver), δέκτη προειδοποίησης λέιζερ (LWR: laser warning receiver), παρεμβολέα υπερύθρων και εκτοξευτές αναλωσίμων (αερόφυλλων και θερμοβολίδων). Ο οπλισμός του WZ-10 περιλαμβάνει σταθερό τοποθετημένο πυροβόλο στο εμπρόσθιο μέρος της ατράκτου, ρουκέτες, βλήματα αέρος-αέρος (όπως ο TY-90) και αντιαρματικούς πυραύλους (όπως ο υπό ανάπτυξη HJ-10 αντίστοιχος του αμερικανικού AGM-114 Hellfire). Τα βλήματα φέρονται σε τέσσερις σταθμούς ανάρτησης οπλισμού στις δύο μικρές πτέρυγες που διαθέτει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ