Το μαχητικό αεροσκάφος Eurofighter Typhoon έλαβε την Πιστοποίηση Aποδοχής Τύπου από τη NETMA (NATO Eurofighter and Tornado Management Agency) για το τελικό πρότυπο αεροσκάφος του Tranche 1, που ονομάστηκε Block 5.

Αυτό αντιπροσωπεύει το αεροσκάφος της τελευταίας παραγωγής του Tranche 1 και θα αποτελέσει το πρότυπο, βάσει του οποίου θα εκσυγχρονισθούν όλα τα Eurofighter Typhoon που ήδη έχουν κατασκευασθεί / παραδοθεί μέσω του προγράμματος εκσυγχρονισμού R2 που βρίσκεται σε εξέλιξη στις τέσσερις Πολεμικές Αεροπορίες των εταίρων κρατών. Τα 18 υπό παραγγελία αεροσκάφη της Αυστριακής Πολεμικής Αεροπορίας θα κατασκευαστούν ομοίως σύμφωνα με τις ίδιες προδιαγραφές του Block 5. Το πρώτο αεροσκάφος Block 5 (το Ισπανικό μονοθέσιο SS011) είχε εκτελέσει την πρώτη του πτήση από την αεροπορική βάση Getafe κοντά στη Μαδρίτη την 21η Δεκεμβρίου 2006. Ο Aloysius Rauen, Διευθύνων Σύμβουλος της κοινοπραξίας Eurofighter, σχολιάζοντας αυτή την επιτυχία δήλωσε:

“Αυτή η Πιστοποίηση Αποδοχής Τύπου ήταν το τελευταίο βήμα για να κλείσουμε το πρώτο κεφάλαιο ανάπτυξης του Eurofighter Typhoon, αφού με το τέλος του 2006 έχουμε επιτύχει αυτά που προέβλεπε η Σύμβαση Κύριας Ανάπτυξης. Η ανάπτυξη επιπλέον δυνατοτήτων για το Eurofighter Typhoon συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα κύρια έργα της βιομηχανίας, καθώς το αεροσκάφος έχει περιθώρια για επιπλέον αναβαθμίσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχειρησιακής του ζωής. Οι επόμενες αναβαθμίσεις βρίσκονται ήδη στο στάδιο σχεδιασμού, με την ενσωμάτωση το 2008 στο αεροσκάφος Tranche 1, ενός Laser Designator Pod, που είναι πάρα πολύ σημαντικό για τη RAF. Τέλος, κοντεύουν να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις και για τις άλλες μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες μελλοντικές δυνατότητες του αεροσκάφους όπως αυτές προσδιορίζονται από τον πελάτη.

Οι δυνατότητες που διαθέτει ο τύπος Block 5 σήμερα μπορούν να συνοψιστούν ως:

-πλήρης δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών αέρος-αέρος και

-κατ’ αρχήν δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών αέρος-εδάφους με λειτουργία (carefree handling) που επιτρέπει στο χειριστή να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην εναέρια μάχη και όχι στην πτήση.

Το αεροσκάφος επίσης είναι αποδεσμευμένο για πτήση στα 9g όπως είχε σχεδιασθεί, με πρόσθετα βοηθήματα που επιτρέπουν τη συγκεντρωτική ιεράρχηση και εκμετάλλευση των πληροφοριών όλων των αισθητήρων, τον πλήρη χειρισμό του αεροσκάφους μέσω φωνητικών εντολών, την εκμετάλλευση του βελτιωμένου GPS, την ενεργοποίηση του συστήματος αυτοπροστασίας DASS (Defensive Aids Sub-System) που περιλαμβάνει και αυτόματους εκτοξευτές Chaffs και Flares, τη λειτουργία του ραντάρ σε mode αέρος-εδάφους που περιλαμβάνει και παρουσίαση του χάρτη της επιφανείας εδάφους, καθώς και τη χρήση ενός αρχικού FLIR (Forward Looking Infra-Red).

Όσον αφορά στα όπλα, το Eurofighter Typhoon Block 5 μπορεί να φέρει AMRAAM, ASRAAM, IRIS-T όπως επίσης και τα δοκιμασμένα βλήματα αέρος-αέρος AIM-9L, αλλά και καθοδηγούμενες με laser βόμβες Paveway II και περιλήπτες GBU-16. Οι εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου είναι πιστοποιημένες για υπερηχητική πτήση, ενώ ο ανεφοδιασμός εν πτήση καλύπτει κάθε τύπο αεροσκάφους ανεφοδιασμού σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πελάτη.

Σε συνδυασμό με την Πιστοποίηση Αποδοχής Τύπου του αεροσκάφους Εurofighter Typhoon Block 5, έχει αποδεσμευτεί για χρήση και ο βελτιωμένος εξοπλισμός εδάφους για το πρότυπο Block 5 ο οποίος περιλαμβάνει μια νέα έκδοση του βασικού Συστήματος Υποστήριξης Εδάφους με πολύ περισσότερες δυνατότητες. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού R2, για την αναβάθμιση στο πρότυπο Block 5 όλων των Eurofighter Typhoons που ήδη έχουν κατασκευασθεί, είναι σε εξέλιξη. Προς το παρόν έξι αεροσκάφη είναι υπό τροποποίηση (τρία στη Γερμανία, δύο στο Ηνωμένο Βασίλειο και ένα στην Ισπανία) και ένα έβδομο (Βρετανικό) θα ενταχθεί σύντομα στο πρόγραμμα. Η αναβάθμιση στο πρώτο αεροσκάφος σχεδόν τελειώνει και το αεροσκάφος αναμένεται να επιστρέψει στη βάση του λίαν συντόμως.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ