Αποστολή RFI για το νέο βαρύ μεταφορικό ελικόπτερο του Τουρκικού στρατού
Στις 18 Δεκεμβρίου του 2006, η SSM απέστειλε αίτηση για πληροφορίες (RfI) σε εταιρείες κατασκευής ελικοπτέρων για την προετοιμασία της επιστολής αίτησης υποβολής προσφορών, αναφορικά με το πρόγραμμα προμήθειας 10 βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων από τον Τουρκικό Στρατό.
Στις 18 Δεκεμβρίου του 2006, η SSM απέστειλε αίτηση για πληροφορίες (RfI) σε εταιρείες κατασκευής ελικοπτέρων για την προετοιμασία της επιστολής αίτησης υποβολής προσφορών, αναφορικά με το πρόγραμμα προμήθειας 10 βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων από τον Τουρκικό Στρατό.
Το πρόγραμμα προμήθειας των ελικοπτέρων πήρε το πράσινο φως στη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής αμυντικής βιομηχανίας (DIEC) της 30ης Ιουνίου του 2006, ενώ οι ξένοι κατασκευαστικοί οίκοι επέστρεψαν τις απαντήσεις τους στις 18 Φεβρουαρίου. Το RfI (Request for Information) είχε ως σκοπό τη συγκέντρωση πληροφοριών για τη διαθεσιμότητα συγκεκριμένων τύπων ελικοπτέρων, την ικανοποίηση των προδιαγραφών σε σχέση με τις υπάρχουσες διαμορφώσεις των ελικοπτέρων που προτείνονται και, τέλος, την επίπτωση των τεχνικών προδιαγραφών και των ανάλογων διαμορφώσεων στην τιμή των ελικοπτέρων και στο χρονοδιάγραμμα παράδοσής τους. Σύμφωνα πάντως με την αίτηση παροχής πληροφοριών, οι βασικότερες προδιαγραφές για το νέο βαρύ ελικόπτερο είναι:
-Να μπορεί να «απογειώνεται» από τη φάση της αιώρησης σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 15° C στην επιφάνεια της θάλασσας.
-Να είναι ικανό να πραγματοποιεί σκέλος ταξιδιού συνολικής απόστασης 200 km, με μια μέγιστη τιμή ταχύτητας αέρος 70 κόμβων (130 kph) στα 3.000 πόδια με θερμοκρασία περιβάλλοντος 10° C, μεταφέροντας το πλήρωμα (4 άνδρες) συν 21.000 λίβρες εξωτερικού φόρτου και πλήρες καυσίμου.
-Το ελικόπτερο θα πρέπει στη διαμόρφωση που θα υποδειχθεί από τον Τουρκικό στρατό να μπορεί να ολοκληρώσει στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του συσκευές ραδιοβοηθημάτων και ασυρμάτων που κατασκευάζονται από την Aselsan. Αυτές είναι:
-Δύο ασυρμάτους MF-484 Have Quick.
-Έναν ασύρματο τύπου 9661, πολλαπλών χρήσεων ευρέος φάσματος επικοινωνίας.
-Δύο συστήματα ναυτιλίας τύπου LN-100G INS/GPS.
-Οθόνη ελέγχου των ναυτιλιακών συστημάτων τύπου CDU-900 FMS.
-Τέσσερις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών τύπου MFD-263E.
Ως μόνες υποψηφιότητες το αμερικανικό CH-47D/F Chinook, το ρωσικό Mi-26 και το CH-53K, το πρόγραμμα ανάπτυξης του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη με την συνδρομή του Σώματος των Πεζοναυτών των ΗΠΑ.