Μαχητικό αεροσκάφος τύπου Mirage 2000EMG κατέπεσε και συνετρίβη στο λόφο «Κτύπα» δυτικά της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα Βοιωτίας πλησίον κατοικημένων περιοχών. Ο χειριστής εγκατέλειψε και περισυνελέγη με επιτυχία.

Το μαχητικό με χειριστή τον υποσμηναγό (Ι) Βασίλειο Δούκα, με 1.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, απογειώθηκε στις 13.22 από την αεροπορική βάση της Τανάγρας (114 Πτέρυγα Μάχης) για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Λίγα μετά την απογείωση παρατηρήθηκε «κράτηση» του κινητήρα και παρά τις προσπάθειες του χειριστή να επιτύχει την επανεκκίνηση του αεροσκάφους, δεν κατέστη δυνατόν και οδηγήθηκε σε απόφαση εγκατάλειψης του αεροσκάφους. Ο χειριστής χρησιμοποίησε με επιτυχία το σύστημα εγκατάλειψης και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο έδαφος χρησιμοποιώντας το αλεξίπτωτό του. Μεταφέρθηκε άμεσα στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (ΓΝΑ) για να διενεργηθούν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και να διαπιστωθεί ότι είναι καλά στην υγεία του.

Πρόκειται για το δεύτερο ατύχημα που σημειώνεται με αεροσκάφος Mirage 2000EGM τον τελευταίο χρόνο. Η προηγούμενη πτώση με αιτία και πάλι τη μηχανική βλάβη, είχε σημειωθεί το πρωί της 14ης Απριλίου 2006. Συνολικά έχει απολεσθεί από το 1991 οπότε και ολοκληρώθηκε η παραλαβή 40 μαχητικών Mirage 2000EGM/BGM, το 25% του αρχικού αριθμού που αντιστοιχεί σε απώλειες 10 αεροσκαφών, αριθμός που εκτιμάται ως πολύ υψηλός. Υπενθυμίζεται, ότι δύο ακόμη αεροσκάφη έχουν καταπέσει – το ένα εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση σε ράγες του τρένου πλησίον της 114ΠΜ αλλά διασώθηκε ο χειριστής και το δεύτερο σε χαμηλό θαλάσσιο βάθος κατά τη φάση προσέγγισης στο αεροδρόμιο της νήσου Σκύρου, με αποτέλεσμα την απώλεια του χειριστή. Αμφότερα επισκευάστηκαν και δεν περιλαμβάνονται στις 10 οριστικές απώλειες. Όπως σημειώνει το περιοδικό «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ» στο τεύχος Φεβρουαρίου 2006, που κυκλοφορεί, με θέμα «Το Γκρίζο Μέλλον του Στόλου Μαχητικών», τα Mirage 2000EGM/BGM ήδη «υποφέρουν» από έλλειψη ανταλλακτικών λόγω παλαιότητας του τύπου, με αποτέλεσμα τη χαμηλή διαθεσιμότητά τους και αν δεν υπάρξει απόφαση αναβάθμισής τους στο επίπεδο  «-5 Μk 2» θα πρέπει να αποσυρθούν το αργότερο μέχρι το έτος 2015.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ