Η πλατφόρμα δοκιμών ηλεκτρονικών συστημάτων αεροσκάφους (Cooperative Avionics Test Bed), ένα τροποποιημένο 737 που σχεδιάστηκε για να πιστοποιήσει τα ηλεκτρονικά συστήματα αεροσκάφους του F-35 Lightning IITM, πέταξε από την έρημο Mojave της Καλιφόρνια, στο εργοστάσιο της Lockheed Martin που βρίσκεται στο Φορτ Ουώρθ, στο πλαίσιο της προετοιμασίας των ελέγχων για τα συστήματα αποστολών, οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν εντός του έτους.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα αεροσκάφους που θα φέρει το Lightning II θα είναι πληρέστερα, αποτελεσματικότερα και πιο προηγμένα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συστήματα οιουδήποτε άλλου μαχητικού στον κόσμο.

«Η άφιξη στο Φορτ Ουώρθ του αεροσκάφους δοκιμών ηλεκτρονικών συστημάτων αεροσκάφους «CATBird», είναι μια καθοριστική στιγμή για το πρόγραμμα  των F-35TM», δήλωσε ο Νταγκ Πήρσον (Doug Pearson), αντιπρόεδρος της ομάδας δοκιμών ολοκλήρωσης του F-35 (Integrated Test Force). «Είναι μια ορατή ένδειξη της προόδου που έχουμε κάνει σαν ομάδα και μας πηγαίνει ένα βήμα πιο κοντά στην παράδοση πολεμικών δυνατοτήτων στους πελάτες μας.»

Όλα τα συστήματα αισθητήρων του F-35 θα ενσωματωθούν στο αεροσκάφος CATBird για πιστοποίηση πριν εγκατασταθούν στο πρώτο αεροσκάφος τύπου Lightning II.

«Το σημερινό ορόσημο σηματοδοτεί την έναρξη μιας φάσεως ελέγχου ενσωματωμένων συστημάτων αεροσκάφους άνευ προηγουμένου», είπε ο Έρικ Μπράνυαν (Eric Branyan), αντιπρόεδρος Συστημάτων Αποστολών F-35 της Lockheed Martin. «Οι σκληροί έλεγχοι που θα πραγματοποιηθούν στο CATBird θα διασφαλίσουν τη λειτουργική ωριμότητα των συστημάτων που θα ενσωματωθούν στο F-35  Lightning II.»

Κατά τη διάρκεια της δευτέρας φάσεως των τροποποιήσεων στο Φορτ Ουώρθ, η ομάδα του F-35 θα εγκαταστήσει σταθμούς δοκιμών στην καμπίνα επιβατών του αεροσκάφους, καθώς και επιστημονικά όργανα για την παρακολούθηση των διαφόρων εγκατεστημένων αισθητήρων και τη συλλογή μετρήσεων εν πτήσει. Εργαζόμενοι θα ολοκληρώσουν την εγκατάσταση υποστηρικτικών συστημάτων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ψύξεως. Ένας υψηλής πιστότητας θάλαμος χειριστού F-35 θα έχει επίσης εγκατασταθεί στο CATBird, ο οποίος θα επιτρέψει στους χειριστές να ελέγχουν και να παρακολουθούν τα ενσωματωμένα συστήματα αισθητήρων του μαχητικού σε συνθήκες πτήσεως.

Μείζονες φυσικές τροποποιήσεις στο CATBird πραγματοποιήθηκαν στη Mojave από την BAE Systems, με την υποστήριξη της Lockheed Martin. Οι αλλαγές περιελάμβαναν την τροποποίηση του ρηναίου τμήματος του 737 ώστε να είναι πανομοιότυπο με του F-35, την προσθήκη μιας κατασκευής 13 ποδών για την προσομοίωση της πτέρυγας του F-35, την προσθήκη εξωτερικών δομών στο πάνω και το κάτω μέρος για την υποδοχή των ηλεκτρονικών συσκευών αεροσκάφους (avionics) του F-35, και την εγκατάσταση περί των 1500 καλωδιώσεων για τη διασύνδεση των διαφόρων αισθητήρων των συστημάτων αποστολών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ