“Kόπηκε”-μέχρι νεωτέρας-το Eurofighter Tranche 3B
Άσχημα τα νέα για το Eurofighter: Το ταλαιπωρημένο από την πολιτική αναποφασιστικότητα μαχητικό τώρα πλήττεται από την οικονομική κρίση με αποτέλεσμα την διακοπή επ’ αόριστον των διαπραγματεύσεων για τα αεροσκάφη της παρτίδας Tranche 3B, της υπέρτατης εξέλιξης του Eurofighter, σύμφωνα με τον Stefan Zoller, διευθύνοντα σύμβουλο της Cassidian (πρώην EADS).
Άσχημα τα νέα για το Eurofighter: Το ταλαιπωρημένο από την πολιτική αναποφασιστικότητα μαχητικό τώρα πλήττεται από την οικονομική κρίση με αποτέλεσμα την διακοπή επ’ αόριστον των διαπραγματεύσεων για τα αεροσκάφη της παρτίδας Tranche 3B, της υπέρτατης εξέλιξης του Eurofighter, σύμφωνα με τον Stefan Zoller, διευθύνοντα σύμβουλο της Cassidian (πρώην EADS).
Η κοινοπραξία είχε προγραμματίσει την υπογραφή συμβολαίου για την εξέλιξη του αεροσκάφους μέσα στο 2011 και πάνω απ’όλα να μπορέσει να συνεχίσει την παραγωγή. Σύμφωνα με τον Ζoller “η κοινοπραξία κατανοεί την κατάσταση και θα επανέλθει σε ευνοϊκότερο χρόνο για να ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις”.
Ερωτήματα δημιουργούνται και σε ότι αφορά την υποψηφιότητα του Eurofighter και στην Ελλάδα, αφού πέρα από τον δεδομένο ανταγωνισμό από τις αμερικανικές εταιρείες, “ανταγωνιστική” θεωρείται ότι είναι και η πρόταση για μεταχειρισμένα αεροσκάφη του Tranche 1 που διακινείται κυρίως από γερμανικούς πολιτικούς κύκλους.
Με την υπογραφή του συµβολαίου για την παραγωγή 112 αεροσκαφών Eurofighter Typhoon, που ανήκουν στο Tranche 3, ύψους 9 δις. ευρώ, το ευρωπαϊκό µαχητικό επρόκειτο να γίνει πραγματικά “πολλαπλού ρόλου” καθώς αυτό συνεπαγόταν την προσθήκη νέων όπλων, όπως το βλήµα αέρος-αέρος METEOR, αλλά και νέα όπλα αέρος-εδάφους. Στην έκδοση “3Β” θα αποκτούσε και ραντάρ AESA.
Προς το παρόν, στη γραµµή παραγωγής βρίσκονται τα 251 αεροσκάφη του Tranche 2 (75 για τη Γερµανία, 48 για την Ιταλία, 35 για την Ισπανία και 93 για την Βρετανία, εκ των οποίων τα 24 αφορούν στην παραγγελία της Σαουδικής Αραβίας).
Συνολικά, η παραγγελία της τελευταίας αφορά 72 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα υπόλοιπα 48, που θα αρχίσουν να παραδίδονται από το 2011 και µετά, ανήκουν στην βιοµηχανική παρτίδα του tranche 3. Τα πρώτα αεροσκάφη για την παραγγελία της χώρας παραδόθηκαν τον Ιούνιο του 2009, ενώ η Αυστριακή Αεροπορία παρέλαβε το τελευταίο και 15ο αεροσκάφος (Tranche 1) το Σεπτέµβριο του 2009.
Το πρόγραµµα, βέβαια, του Eurofighter αφορά περαιτέρω βελτιώσεις και πιστοποίηση νέων όπλων και ικανοτήτων που θα προσαρµοστούν στο tranche 3, αλλά και ενδεχοµένως µετά από αυτό, σε ξεχωριστά συµβόλαια αναβάθµισης του αεροσκάφους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr