H γαλλική Dassault Aviation με ανακοίνωση τύπου την οποία εξέδωσε στις 10 Απριλίου, γνωστοποίησε ότι η σουηδική Saab ξεκίνησε πρόσφατα τις δοκιμές μοντέλου υπό κλίμακα του UCAV nEUROn, σε αεροδυναμική σήραγγα.

Οι δοκιμές κάλυψαν ευρύ φάσμα ταχυτήτων πλεύσης και έφθασαν μέχρι και το υπερηχητικό φάσμα ταχυτήτων. Το μοντέλο του αεροσκάφους που χρησιμοποιείται είναι κλίμακας 1:16 και δοκιμάζεται στις ίδιες ακριβώς συνθήκες στις οποίες θα πετάξει στο μέλλον και το πραγματικό αεροσκάφος, ενώ σκοπός των δοκιμών είναι να διαπιστωθεί ότι το nEUROn είναι απόλυτα ελεγχόμενο και μπορεί να κατευθυνθεί σε όλο το υπό εξέταση φάσμα ταχυτήτων. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα φυσικά είναι πολύ πιθανόν να επιβάλλουν ακόμη και μεγάλης έκτασης αλλαγές και τροποποιήσεις στο σχήμα του αεροσκάφους, προκειμένου να γίνει ο καλύτερος δυνατός συνδυασμός περιορισμού της οπισθέλκουσας και διατήρησης των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών stealth. Πριν από την αεροδυναμική σήραγγα υψηλών ταχυτήτων στο FOI της Στοκχόλμης, είχαν γίνει και άλλες δοκιμές χαμηλών ταχυτήτων. Οι προκαταρκτικές δοκιμές μοντέλων υπό κλίμακα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2005. Το 2006 έγινε μια σειρά δομικών σε αεροδυναμική σήραγγα χαμηλών ταχυτήτων στο Emmen της Ελβετίας σε συνεργασία με τη Ruag η οποία συμμετέχει στο πρόγραμμα nEUROn. Τρείς δοκιμές ροής στους αεραγωγούς του αεροσκάφους πραγματοποιήθηκαν το 2006 και το μέσα στο 2007 σε αεροδυναμική σήραγγα στο Modane της Γαλλίας και άλλη μία χαμηλής ταχύτητας δοκιμή έγινε στο Fauga (Γαλλία) τον περασμένο Μάρτιο. Με την ολοκλήρωση των δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα μέσα στο 2007, θα παγιωθεί πρακτικά και η μορφή του νέου ευρωπαϊκού UCAV. Η πρώτη του πτήση, αναμένεται βάσει χρονοδιαγράμματος το 2011. Υπενθυμίζεται ότι στο πρόγραμμα ανάπτυξης και κατασκευής του αεροσκάφους συμμετέχουν η Dassault Aviation, που έχει και την συνολική ευθύνη διεξαγωγής του, η Alenia Aeronautica, η SAAB, η ΕΑDS-CASA, η RUAG και η ΕΑΒ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ