Νέο σύστημα απεικόνισης επί κάσκας για το F-35 Lightning II
Η Rockwell Collins ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το F-35 Lightning II πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με το δοκιμαστή-χειριστή της Lockheed Martin J. Beesley να φορά κάσκα εφοδιασμένη με ένα νέο σύστημα απεικόνισης στοιχείων της VSI (Vision Systems International).
Η Rockwell Collins ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το F-35 Lightning II πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με το δοκιμαστή-χειριστή της Lockheed Martin J. Beesley να φορά κάσκα εφοδιασμένη με ένα νέο σύστημα απεικόνισης στοιχείων της VSI (Vision Systems International).
Η VSI είναι κοινοπραξία της ισραηλινής Elbit Systems και της Rockwell Collins. Τo νέο σύστημα ονομάζεται HMDS (Helmet Mounted Display System) και η διαδικασία της ανάπτυξής του ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια. Σε σύγκριση με το σημερινό JHMCS (όπως το εικονιζόμενο) της ίδιας εταιρείας έχει μεγαλύτερες δυνατότητες απεικόνισης όχι μόνο ενδείξεων και συμβολογίας, αλλά και εικόνων που προέρχονται από τους αισθητήρες υπερύθρων και το ραντάρ του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα διατηρεί την δυνατότητα εγκλωβισμού στόχων σε μεγάλες γωνίες από τον διαμήκη άξονα του αεροσκάφους. Ένα άλλο πρωτοποριακό χαρακτηριστικό του νέου συστήματος είναι το ότι έχει σχεδιαστεί ώστε να αντικαταστήσει το κλασικό HUD και όχι απλά να το πλαισιώσει. Θα αποτελεί δηλαδή αναπόσπαστο κομμάτι του εξοπλισμού του αεροσκάφους και κατ΄ επέκταση θα είναι πάντα προσαρμοσμένο στις κάσκες των χειριστών των F-35 όλων των εκδόσεων, από τη στιγμή που τα αεροσκάφη παραγωγής δεν θα είναι εξοπλισμένα με μονάδα HUD! Τo σύστημα είναι πιο απλό και πιο ευκολόχρηστο σε σύγκριση με το JHMCS, ενώ σε συνδυασμό με την κάσκα έχει δοκιμαστεί σε εκτινάξεις με ταχύτητες της τάξης των 450 κόμβων, όπου διαπιστώθηκε ότι παρέχει απόλυτη ασφάλεια στο χειριστή. Ο συνδυασμός κάσκας-συστήματος με βάση τα στοιχεία του κατασκευαστή είναι ασφαλής σε ταχύτητες πλεύσης της τάξης των 600 κόμβων. Το νούμερο αυτό βέβαια είναι απαγορευτικό για εκτίναξη, καθώς η ταχύτητα είναι τόσο μεγάλη που οποιαδήποτε απόπειρα εγκατάλειψης του αεροπλάνου συνεπάγεται βέβαιο θάνατο. Στο πρόγραμμα της ανάπτυξης του νέου συνόλου κάσκας-HMDS, συμμετέχει η Elbit Systems, η οποία έχει αναλάβει την ανάπτυξη και κατασκευή του υπολογιστή παραγωγής και διαχείρισης απεικονίσεων, η Rockwell Collins, η οποία κατασκευάζει το κομμάτι του συστήματος που προσαρμόζεται στην κάσκα (προβολικό) και η βρετανική HISL η οποία κατασκευάζει τη βάση στήριξης του συστήματος στην κάσκα.