Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η τελευταία αναβάθμιση λογισμικού του συστήματος αποστολής στο εκπαιδευτικό αεροσκάφος προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης Hawk AJT (Advanced Jet Trainer) της ΒΑΕ Systems. 

Η αναβάθμιση αφορά σε εξέλιξη του Συστήματος Προειδοποίησης Γειτνίασης Εδάφους (GPWS). Το σύστημα TERPROMR της ΒΑΕ Systems ενσωματώθηκε στoν υπολογιστή αποστολής του αεροσκάφους προκειμένου να καταστήσει δυνατή την παροχή GPWS. Το TERPROMR είναι μία ψηφιακή βάση δεδομένων χαρτογράφησης του εδάφους που το σύστημα αποστολής του αεροσκάφους συνδέει με την προβολή του τρέχοντος ίχνους πτήσης του αεροσκάφους. Στην περίπτωση όπου το αεροσκάφος πετάει πολύ κοντά στο έδαφος ή σε εμπόδια όπως  κεραίες και πυλώνες, παρέχεται στον πιλότο ακουστική και οπτική ειδοποίηση, δίνοντάς του έτσι τη  δυνατότητα να επαναφέρει το αεροσκάφος στην αρχική του πορεία. Το σύστημα GPWS αποτελεί μία από τις πολλαπλές εξελίξεις που μπορεί κανείς να βρει στο νέο Hawk AJT, την τελευταία εκδοχή του πλέον επιτυχημένου εκπαιδευτικού αεροσκάφους παγκοσμίως.

Εκτός από το GWPS, το Hawk AJT, που η BAE Systems προτείνει στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία για τις ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων που βρίσκονται στα μαχητικά πρώτης γραμμής, έρχεται επίσης εξοπλισμένο με τα ακόλουθα:

-Σύστημα Αποφυγής Συγκρούσεων και γειτνιάζουσας Κυκλοφορίας (Traffic Collision Avoidance System-TCAS). Το HAWK AJT είναι το μόνο προηγμένο εκπαιδευτικό αεροσκάφος που διαθέτει αυτό το σύστημα. Το σύστημα αυτό καταγράφει το χώρο πέριξ του αεροσκάφους και εξετάζοντας τα σήματα που εκπέμπονται από άλλα αεροσκάφη στο συγκεκριμένο εναέριο χώρο, «αποφασίζει» εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης. Αν καταγράψει παρόμοιο κίνδυνο, το σύστημα παρέχει προτεινόμενους χειρισμούς  για την αποφυγή της σύγκρουσης.

-Ψηφιακός Κινούμενος Χάρτης (Digital Moving Map-DMM) επιτρέπει την επίδειξη γεωγραφικών πληροφοριών σχετικές με την θέση και την πορεία του αεροσκάφους  σε μία από τις έγχρωμες   οθόνες πολλαπλών λειτουργιών που βρίσκονται στο πιλοτήριο του αεροσκάφους. Δίνει επίσης τη δυνατότητα προβολής της σχετικής συνθετικής συμβολογίας πάνω στο χάρτη.

-Η προσομοίωση ραντάρ (Radar Simulation-RadSim) παρέχει σε έναν εκπαιδευόμενο πιλότο οθόνες και χειριστήρια ελέγχου που αναπαριστούν τα αντίστοιχα συστήματα ραντάρ μαχητικών που διαθέτει η Αεροπορία του, αποφεύγοντας τα έξοδα της εγκατάστασης ενός πραγματικού ραντάρ.

Ο Nat Makepeace, πιλότος του εκπαιδευτικού Hawk της ΒΑΕ Systems, και πρώην Ιπτάμενος Εκπαιδευτής της RAF δήλωσε: «Η πρώτη πτήση με το Hawk χρησιμοποιώντας το νέο GPWS ήταν ιδιαίτερα επιτυχής και καταδεικνύει τη δέσμευση της BAE Systems στη συνεχή εξέλιξη του Hawk AJT. Η δυνατότητα του GPWS θα ωφελήσει εξαιρετικά τους εκπαιδευόμενους που θα πραγματοποιήσουν την προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευσή τους στο Hawk πριν μεταβούν στα αεροσκάφη της πρώτης γραμμής, όπως το Typhoon ή το F-16. Θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν επίγνωση της κατάστασης σε πραγματικό περιβάλλον. Το πρόγραμμα ανάπτυξης είναι πολύ αποτελεσματικό και συστήματα όπως το GPWS, το TCAS και το DMM, σε συνδυασμό με την εξαιρετική αξιοπιστία του Hawk AJT, προσφέρουν την καλύτερη – και ασφαλέστερη – πλατφόρμα πάνω στην οποία θα εκπαιδευτούν οι πιλότοι πρώτης γραμμής της επόμενης γενιάς.»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ