Καθυστερήσεις παρουσιάζουν δύο από τα βασικότερα προγράμματα εκσυγχρονισμού της ινδικής Αεροπορίας. Το πρώτο αφορά τον εκσυγχρονισμό των μαχητικών Mirage 2000H εκ των οποίων η ινδική Αεροπορία διατηρεί σήμερα 51 μονάδες. Τα αεροσκάφη αυτά παραλήφθηκαν την περίοδο 1985-1989 και από το 2004 έχει ανακοινωθεί η πρόθεση εκσυγχρονισμού τους χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει υπογραφεί το σχετικό συμβόλαιο.

Μετά από αρκετό χρονικό διάστημα διαπραγματεύσεων μεταξύ της ινδική κυβέρνησης και της γαλλικής εταιρείας Dassault, η συμφωνία ύψους 2,2 δις δολαρίων αναμενόταν να υπογραφεί το 2010 με την ευκαιρία της επίσκεψης του Γάλλου προέδρου στην Ινδία κάτι όμως που τελικά δεν έγινε. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του κινητήρα, του συστήματος ναυσιπλοΐας, του υπολογιστή αποστολής, του ραντάρ και του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Το δεύτερο πρόγραμμα της ινδικής Αεροπορίας αφορά την αγορά νέων κινητήρων για τα 125 βομβαρδιστικά αεροσκάφη Jaguar που η ασιατική χώρα διατηρεί στο οπλοστάσιο της. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η αγορά 250 τουλάχιστον κινητήρων οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τους παλαιούς R-R/Turbomeca Adour 811.

Συνολικά είχαν υποβληθεί δύο προσφορές για το πρόγραμμα αυτό. Η πρώτη από την Rolls-Royce και η δεύτερη από την αμερικανική Honeywell. Τελικά η βρετανική εταιρεία ποτ πρότεινε τον Adour 821 αποσύρθηκε από το διαγωνισμό τον Φεβρουάριο αφήνοντας μόνη της την Honeywell η οποία προσφέρει τον κινητήρα F125 ο οποίος χρησιμοποιείται από το μαχητικό F-CK-1 της Ταιβάν.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ