Νέες πληροφορίες για τις εξελίξεις για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των Eurofighter Typhoon με ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης, έδωσε η εταιρία, όπου αναφέρεται ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το υπερσύγχρονο ραντάρ θα έχει ενσωματωθεί μέχρι το 2015.

Ένα χρόνο μετά την ίδρυση της κοινοπραξίας, οι εταιρείες Eurofighter / Euroradar έλαβαν ανανεωμένη στήριξη από τις χώρες – μέλη του προγράμματος και συμφώνησαν να συνεχίσουν την ανάπτυξη πλήρους κλίμακας του προγράμματος του ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης επόμενης γενιάς επιβεβαιώνοντας το στόχο να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2015.

Τον Ιούλιο του 2010 ιδρύθηκε η κοινοπραξία Eurofighter GmbH / Euroradar με αυτοχρηματοδότηση και με τη στήριξη των κρατών-μελών του προγράμματος Eurofighter – Ηνωμένου Βασιλείου, Ιταλίας, Γερμανίας και Ισπανίας – ξεκίνησε η ανάπτυξη πλήρους κλίμακας του νέου ραντάρ CAPTOR-E.

Το νέο ραντάρ θα έχει δυνατότητες AESA πολύ μεγαλύτερες από αυτές που υπάρχουν σήμερα και στο άμεσο μέλλον, ενώ αναπτύσσεται με τρόπο που να καλύψει τις απαιτήσεις τόσο των κρατών-μελών του προγράμματος όσο και των χωρών εξαγωγής σε όλο τον κόσμο.

Το νέο ραντάρ θα ενσωματώνει τα κύρια χαρακτηριστικά του σημερινού κορυφαίου ραντάρ Captor-M έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρον την ωριμότητα του υπάρχοντος συστήματος, ενώ παράλληλα θα χρησιμοποιεί τεχνολογία εξελιγμένης γενιάς ώστε να παρέχει πιο προηγμένη απόδοση. Το ραντάρ AESA του Typhoon θα προσφέρει μία σειρά πλεονεκτημάτων σε σύγκριση με το σημερινό μηχανικής σάρωσης σύστημα (Μ-Scan) μεταξύ των οποίων αναφέρονται η αυξημένη εμβέλεια ανίχνευσης και εντοπισμού, η προηγμένη ικανότητα αποστολών αέρος-εδάφους καθώς και τα αναβαθμισμένα μέτρα ηλεκτρονικής προστασίας.

Η νέα διάταξη AESA, πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με αυτές των ανταγωνιστών χάρη στον ευρύχωρο ραδιοθόλο του Typhoon, θα εγκατασταθεί σε μετακινούμενη βάση ώστε να παρέχει ευρύτερο πεδίο θέασης σε σύγκριση με ανάλογα ραντάρ που είναι ήδη εγκατεστημένα ή πρόκειται να εγκατασταθούν σε άλλα μαχητικά αεροσκάφη.

Το νέο ραντάρ θα παρέχει στις πολεμικές αεροπορίες τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τα ήδη υπάρχοντα Typhoon, εάν αυτό κρίνεται αναγκαίο. Επιπλέον, θα έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης έτσι ώστε τόσο οι αεροπορίες που διαθέτουν ήδη το αεροσκάφος όσο και αυτές που θα το αποκτήσουν στο μέλλον να μπορούν να προσαρμόζουν το ραντάρ σύμφωνα με τις δικές τους επιχειρησιακές απαιτήσεις.

Οπωσδήποτε η ανάπτυξη ραντάρ AESA στο Eurofighter έχει αργήσει. Και αν γίνεται τώρα, έχει να κάνει περισσότερο με τον ινδικό διαγωνισμό. Π.χ. το  Rafale από το 2013 θα έχει πλήρως επιχειρησιακό AESA και το F-16 έχει εγκατεστημένο AESA εδώ και 5 χρόνια στα Block 60 των ΗΑΕ και τώρα υπάρχουν δύο υπερσύγχρονα AESA προς εγκατάσταση άμεσα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ