Εκπαιδεύοντας τους Έλληνες Ικάρους στην Ιταλία
Προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς το κοινό πρόγραμμα εκπαίδευσης με της ΠΑ με την ιταλική Αεροπορία όπου υποψήφιοι πιλότοι εκπαιδεύονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2009 βάσει τεχνικής συμφωνίας μεταξύ των δύο μερών όπου πραγματοποιείται ανταλλαγή εκπαιδευόμενων, με τους Έλληνες πιλότους να πηγαίνουν στη βάση Lecce για εκπαίδευση στο
Προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς το κοινό πρόγραμμα εκπαίδευσης με της ΠΑ με την ιταλική Αεροπορία όπου υποψήφιοι πιλότοι εκπαιδεύονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2009 βάσει τεχνικής συμφωνίας μεταξύ των δύο μερών όπου πραγματοποιείται ανταλλαγή εκπαιδευόμενων, με τους Έλληνες πιλότους να πηγαίνουν στη βάση Lecce για εκπαίδευση στο
Προχωρά με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς το κοινό πρόγραμμα εκπαίδευσης της ΠΑ με την ιταλική Αεροπορία όπου υποψήφιοι πιλότοι εκπαιδεύονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2009 βάσει τεχνικής συμφωνίας μεταξύ των δύο μερών όπου πραγματοποιείται ανταλλαγή εκπαιδευόμενων, με τους Έλληνες πιλότους να πηγαίνουν στη βάση Lecce για εκπαίδευση στο επιχειρησιακό και προκεχωρημένο στάδιο με αεροσκάφη ΜΒ 339C/D και τους Ιταλούς αντίστοιχα στην ΑΒ Καλαμάτας για εκπαίδευση στα αεροσκάφη T-6 Texan II.
Μέχρι και σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση 8 ανθυποσμηναγών της ΠΑ αλλά και 3 Ελλήνων εκπαιδευτών στα ΜΒ-339C/D, ενώ από τηνη πλευρά της Ιταλίας έχουν εκπαιδευθεί 6 ανθυποσμηναγοί και 4 εκπαιδευτές. Σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει η εκπαίδευση ακόμη 5 πιλότων της ΠΑ στην Αεροπορική Βάση Lecce και αντίστοιχα 7 Ιταλών στην ΑΒ Καλαμάτας.
Αυτό που οι Έλληνες χειριστές αποκομίζουν από την εκπαίδευσή τους στην Ιταλία και στα αεροσκάφη MB-339 είναι η εξοικείωση με τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη τρίτης και τέταρτης γενιάς εξαιτίας των σαφώς αναβιβασμένων ικανοτήτων των MB-339. Αυτές συνίστανται κυρίως στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και στο πιλοτήριο, (διατίθενται συστήματα οθονών πολλαπλών ενδείξεων MFD, συστήματα ναυτιλίας INS/GPS, VOR και ενόργανης προσέγγισης ILS, σε συνδυασμό με απεικόνιση ψηφιακού χάρτη), σε σχέση με τα T-2 Buckeye που χρησιμοποιούνται στο ίδιο στάδιο από την ΠΑ.
Τόσο όμως η παλαιότητα των αεροσκαφών όσο και η παντελής έλλειψη ηλεκτρονικού εξοπλισμού είναι ανασταλτικοί παράγοντες στην σωστή προετοιμασία των χειριστών για τα F-16 και Mirage 2000, ενώ αντίθετα όπως δηλώνουν επιτελείς της ΠΑ οι χειριστές που έρχονται από την Ιταλία, θεωρούνται έτοιμοι να αναλάβουν σχεδόν αμέσως καθήκοντα σε πολεμικές Μοίρες με προηγμένα αεροσκάφη.
Η επιτυχία του κοινού προγράμματος εκπαίδευσης έχει δώσει και τροφή σε σκέψεις για την επέκταση ανάλογων συνεργασιών που θα μπορου΄σαν να αποδώσουν τόσο οικονομικά όσο και επιχειρησιακά οφέλη.
Τέσσερις από τους Έλληνες χειριστές που εκπαιδεύονται στην Ιταλία μπροστά από το αεροσκάφος MB-339C/D
Η οθόνη που παρουσιάζεται ο ψηφιακός κινούμενος χάρτης στο MB-339. Είναι ένα από τα ηλεκτρονικά συστήματα που απουσιάζουν από τα T-2E της ΠΑ
Ένδειξη του HUD στο ιταλικό εκπαιδευτικό. Όπως και με τον ενδείκτη κινούμενου χάρτη έτσι και η απεικόνιση δεδομένων πτήσης μέσω του HUD είναι από τα συστήματα που προετοιμάζουν τον χειριστή για την είσοδό του στα αεροσκάφη τρίτης και τέταρτης γενιάς κάτι που δεν προσφέρει το T-2E.
Σχηματισμός MB-339C/D. Εκτός από τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα το αεροσκάφος προσφέρει και οικονομικότερη χρήση και κόστος συντήρησης σε σχέση με το T-2E.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr