H ΕADS Military Air Systems ανακοίνωσε στις 10 Μαΐου ότι το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης E-SCAN, πρωτότυπο που κατασκευάστηκε από την κοινοπραξία EuroRadar, πέταξε για πρώτη φορά εγκατεστημένο στο ρύγχος του Eurofighter δοκιμών DA5, στις 8 Μαίου.

Πρόκειται για σύστημα επίδειξης τεχνολογίας το οποίο προέρχεται από το μηχανικής σάρωσης ραντάρ CAPTOR που φέρουν τα Eurofighter παραγωγής. Αυτός και ο λόγος για τον οποίο το νέο σύστημα ονομάστηκε CAESAR (CAPTOR Active Electronically Scanned Array Radar). To σύστημα είναι εφοδιασμένο με κεραία ηλεκτρονικής σάρωσης, η οποία φέρει 1.000 δίπολα εκπομπής και λήψης. Στην ανάπτυξή του μέσω της κοινοπραξίας Εuroradar συμμετέχουν η EADS (Γερμανία), η SELEX Sensors & Airborne Systems (Βρετανία), η Galileo Avionica (Iταλία) και η ισπανική INDRA.

Ακριβώς επειδή το σύστημα προέρχεται σχεδιαστικά από το CAPTOR, η κοινοπραξία EuroRadar θα το προσφέρει στο μέλλον μέσω προγράμματος αναβάθμισης του τελευταίου. Με άλλα λόγια το κλασικό CAPTOR με το οποίο είναι εξοπλισμένα τα Eurofighter παραγωγής, θα μπορεί να αναβαθμιστεί σε CAESAR, οπότε δεν θα απαιτείται πλήρης αντικατάστασή του από ένα εντελώς νέο σύστημα. Η ανάπτυξη του CAESAR ξεκίνησε ως διαδικασία από την EuroRadar πριν από τέσσερα χρόνια. Μετά από σειρά λειτουργικών δοκιμών στο έδαφος το νέο σύστημα τοποθετήθηκε στο ειδικά τροποποιημένο BAC 1-11 και αξιολογήθηκε και στον αέρα στο πλαίσιο του προγράμματος CECAR, το οποίο άρχισε πριν από ένα περίπου χρόνο, την Άνοιξη του 2006 και ολοκληρώθηκε με την συνεργασία Βρετανίας και Γερμανίας. Το αεροσκάφος δοκιμών DA 5 που πέταξε με το ραντάρ CAESAR από το κέντρο δοκιμών της EADS στο Manching κοντά στο Μόναχο, θα αξιοποιηθεί περαιτέρω ως πλατφόρμα δοκιμών από τη στιγμή που η κοινοπραξία EuroRadar έχει εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις για την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του συστήματος και την μαζική του παραγωγή.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος που είχε πάψει να αξιοποιείται στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης του Eurofighter, αποφασίστηκε να επανενεργοποιηθεί για τις δοκιμές του CAESAR, δεδομένου ότι αυτό ήταν το πρωτότυπο επάνω στο οποίο είχε γίνει η ανάπτυξη του CAPTOR, γεγονός που σημαίνει ότι είναι εξοπλισμένο κατάλληλα για τη νέα σειρά δοκιμών. Με βάση όσα έγιναν γνωστά από την κοινοπραξία EuroRadar, το CAESAR θα είναι διαθέσιμο για τα αεροσκάφη Tranche 3, ενώ θα μπορεί να διατεθεί και για αυτά της διαμόρφωσης Tranche 2 με τη μορφή αναβάθμισης του CAPTOR. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί στις αεροπορικές δυνάμεις των χωρών-μελών της κοινοπραξίας Eurofighter, 119 αεροσκάφη, τα οποία έχουν συνολικά συμπληρώσει 18.870 ώρες πτήσης. 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ